printlogo


کد خبر: 235318تاریخ: 1400/4/12 00:00
با هدف جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، بنیاد برکت امکان سرمایه‌گذاری مردم در مناطق محروم را فراهم کرد
برکت همدلی

رفع معضلات اجتماعی در کشور یکی از نیازهای اساسی به حساب می‌آید که بخشی از این معضلات ریشه در نبود اشتغال و فعالیت‌های مولد دارد. بر همین اساس بنیاد برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طی سال‌های گذشته اقداماتی را در راستای اشتغال‌زایی در کشور در دستور کار قرار داده است. در آخرین مورد از این اقدامات، این بنیاد فضا را برای همراهی مردم و اقدامات خیرخواهانه خیرین در زمینه طرح‌های اشتغال‌زا با راه‌اندازی پویش «برکت همدلی» ایجاد کرده است. 
در همین راستا مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به امکان کمک‌های مومنانه خیرین در طرح‌های اشتغال‌زایی و تولید از طریق پویش «برکت همدلی» گفت: امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم برای همراهی با بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی کشور از طریق این پویش وجود دارد. 
امیرحسین مدنی اظهار کرد: این پویش با هدف جذب و جمع‌آوری کمک‌های مومنانه هموطنان در حوزه طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است. 
وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر، خیرین بسیاری برای کمک و مشارکت در طرح‌های مختلف این بنیاد اعلام آمادگی می‌کردند. بر این اساس ما در بنیاد برکت به منظور ساماندهی مشارکت‌ها و تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی که برای اقشار مختلف و در حوزه‌های گوناگونی اجرایی می‌شوند، پویش «برکت همدلی» را در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری راه‌اندازی کردیم. 
مدیرعامل بنیاد برکت درباره گروه‌های هدف این پویش نیز گفت: ساخت مدرسه، مسکن محرومان، مراکز درمانی، ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان کرونا، زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان و معلولان از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای کمک‌های مومنانه در این پویش هستند. 
مدنی با بیان اینکه امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم برای همراهی با بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی کشور از طریق این پویش وجود دارد، اظهار کرد: کسانی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایل هستند از آن استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض یا قرض‌الحسنه (با تضمین بازگشت سرمایه) در اختیار بنیاد قرار دهند. در حالی که شرایط برای این اقدام خیرین‌خواهانه و عمومیت‌بخشی به آن از سوی بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفته است، چگونگی مشارکت مردم در این پویش نیز از سوی رئیس واحد بهبود سیستم‌ها و فناوری اطلاعات این بنیاد توضیح داده شد. واعظی‌نژاد در توضیح بیشتر نحوه مشارکت در این پویش گفت: این پویش از ابتدای خردادماه آغاز به کار کرده و هنوز تبلیغات گسترده‌ای برای آن نشده است، با این حال کمک‌های مومنانه مردم در حال جمع‌آوری است. زیرساخت‌ها و بسترهای لازم مهیا شده و امکان مشارکت از طریق اپلیکشن و وبسایت بنیاد برکت فراهم است. 

Page Generated in 0/0068 sec