printlogo


کد خبر: 235328تاریخ: 1400/4/12 00:00
اخبار

علامه محمدرضا حکیمی از بیمارستان مرخص شد
علامه محمدرضا حکیمی که چند روزی بنا به تشخیص تیم پزشکی پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا در بیمارستان بستری بود، پنجشنبه دهم تیرماه از بیمارستان مرخص شد. یکی از نزدیکان علامه محمدرضا حکیمی که پیش‌تر درباره علت بستری شدن استاد حکیمی از علائم ضعف، خستگی و بی‌حالی پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا گفته بود، گفت: دهم تیر آخرین دوز داروهایی را که باید دریافت می‌کردند، دریافت کردند و چون با توجه به سن و سال ایشان، بیشتر از این ماندن در بیمارستان به صلاح نبود، تیم پزشکی تشخیص داد ایشان مرخص شده و برای ادامه دریافت یک‌ سری داروها و درمان‌های تکمیلی که می‌توانست در منزل هم انجام شود، به منزل منتقل شود. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ابتلای این اندیشمند دینی به کرونا پس از اعلام نتایج آزمایش‌ها، می‌گوید آزمایش‌ کرونای استاد حکیمی مثبت بوده است. او در پایان بیان کرد: حال عمومی و وضعیت هوشیاری ایشان خوب است. 
***
اعلام زمان تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس گفت: شورای نگهبان و وزارت کشور باید طی نامه‌ای به مجلس صحت انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را تایید کنند. وی با بیان اینکه پس از ارجاع این نامه مراسم تحلیف نمایندگان جدید برگزار می‌شود، افزود: اگر شورای نگهبان، نامه تایید صحت انتخابات میان‌دوره‌ای را به مجلس ارجاع دهد، در نخستین جلسه علنی پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود. 
***
علاقه‌مندیم با کشور‌های حاشیه دریای خزر رزمایش برگزار کنیم
سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰، در گفت‌وگویی اهمیت و چرایی برگزاری این رزمایش را تبیین کرد. امیر دریادار دوم ستاد غلامرضا طحانی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنگوی تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰، در بخشی از گفت‌وگوی خود با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت برگزاری این تمرین در دریای خزر گفت: ما در حوزه دریای خزر مراکز آموزشی افسری و درجه‌داری داریم که با برگزاری چنین تمرینی می‌توانیم تلفیق علم و عمل را با توجه به نزدیکی مراکز آموزشی و علمی بهتر و ملموس‌تر پیاده کنیم. وی با اشاره به اهداف برگزاری تمرین دریایی امنیت پایدار ۱۴۰۰ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این رزمایش هماهنگی بین تجهیزات مختلف نیروی دریایی همچون شناور‌های سطحی، تجهیزات پروازی بالگردی، بال ثابت و بدون سرنشین و همچنین نیرو‌های عملیات ویژه، تکاوران و تفنگداران دریایی است که ما آنها را توأمان در دریا استفاده می‌کنیم. طحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش‌های مشابه با کشور‌های حوزه دریای خزر دارید؟ اظهار کرد: قطعا همان‌طور که در همه رزمایش‌های خود پیام صلح و دوستی را اعلام کردیم، علاقه‌مند هستیم این رزمایش‌ها را با حضور کشور‌های حاشیه دریای خزر انجام بدهیم و برای این کار هم آمادگی لازم را داریم. 
***
رضایت‌مندی 70 درصدی مردم نتیجه اقدام جهادی قوه‌ قضائیه است
سخنگوی قوه‌ قضائیه گفت: شاهد رضایتمندی 70 درصدی مردم از قوه ‌قضائیه هستیم.  غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در تشریح اقدامات اعتمادساز و تحولی در قوه‌ قضائیه گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی و مفسدان کلان اقتصادی و دادگاه‌های ویژه را مردم ملاحظه کردند و دیدند قوه ‌قضائیه وارد میدان مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی بدون ملاحظه‌ شده است. پرونده‌های مربوط به افراد یقه سفید و افرادی که گمان می‌شد کسی متعرض آنها نمی‌شود هم رسیدگی شد. نظرسنجی‌هایی که مؤسسات معتبر نظرسنجی انجام دادند، حکایت از رضایت‌مندی و امید مردم به افزایش سرمایه‌ اجتماعی قوه ‌قضائیه دارد. ما یک سامانه‌ نظرسنجی را هم خاص مراجعان به مراجع قضایی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضائیه طراحی کردیم و افرادی که به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، یک پیامک برای تلفن همراه‌شان ارسال می‌شود که می‌توانند لینکی را که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، نصب کنند و با این لینک بدون اینکه هویت آنها برملا شود، درباره تمام کسانی که با آنها سروکار داشتند- از نگهبان دم در گرفته تا کارمند شعبه - اظهارنظر کنند که آیا نسبت به رفتار و نحوه‌ اقدامات و تصمیمات همکاران‌مان رضایت داشته‌اند یا نداشته‌اند. وی در ادامه افزود: در این مدت بیش از ۳ میلیون نفر در این سامانه اظهارنظر کرده‌اند که بیش از 70 درصد رضایت‌مندی مردم را داشتیم. در قوه‌ قضائیه که همیشه می‌گوییم ناراضی ‌بودن 50 درصد مردم یک امر طبیعی است، ولی امروز 70 درصد رضایت‌مندی داریم که بیانگر این است با کار جهادی و اصلاح رویکردها در قوه‌ قضائیه توانسته‌ایم سرمایه‌ نسبی را به‌ دست بیاوریم. البته به این درصد قانع نیستیم و باید رضایت‌مندی بیش از این را داشته باشیم. به‌ عبارت‌ دیگر، اگر چه در نظرسنجی 70 درصد رضایت‌مندی از قوه‌ قضائیه وجود دارد اما باید رضایت‌مندی صددرصدی مردم را مدنظر قرار دهیم. 

Page Generated in 0/0056 sec