printlogo


کد خبر: 235337تاریخ: 1400/4/13 00:00
قرمزی کرونا بار دیگر سینما و تئاتر را به تعطیلی کشاند

در پی شیوع دوباره موج جدیدی از کرونا و قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرها، سالن‌های سینما و تئاتر دوباره تعطیل شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی رشد روزافزون آمار مبتلایان به کرونا و قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرها از جمله تهران، سالن‌های سینما و تئاتر دوباره تعطیل شد. 
مدت کوتاهی از بازگشایی سینماهای سراسر کشور نمی‌گذرد که باز هم شیوع کرونا و خیز پنجم آن، تعطیلی دوباره آن را رقم زد. در همین ارتباط مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: سینماهای هر شهر تابع رنگ‌بندی کرونایی هستند و وضعیت فعالیت سینماهای سراسر کشور بنا بر وضعیت کرونایی هر استان و شهر مشخص خواهد شد. آنچه قطعی است، اینکه در این زمینه به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم. 
محمدرضا فرجی ادامه داد: ستاد کرونای هر استان، درباره رنگ‌بندی یا نوع فعالیت هر یک از مشاغل از جمله سینما هر تصمیمی بگیرد، همه به آن پایبند خواهیم بود و انجمن سینماداران و سازمان سینمایی بر این امر نظارت دارند. 
محمد قاصد‌اشرفی، رئیس هیات‌مدیره انجمن سینماداران نیز در این باره گفت: سینماها باز است و هیچ مشکلی ندارد؛ چون گروه‌مان تغییر کرده و جزو گروه دومیم همچون روال قبلی‌مان با ۵۰ درصد ظرفیت به کار ادامه می‌دهیم، البته ما تابع تصمیم وزارت ارشاد و ستاد کروناییم.
قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به اینکه شهر تهران از روز جمعه ۱۱ تیر بار دیگر وارد شرایط قرمز کرونایی شد، درباره وضعیت اجراهای تئاتر گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وقتی شهر تهران و شهرهای دیگر وارد وضعیت قرمز شد، همه اجراهای تئاتر متوقف می‌شود. 
وی تأکید کرد: بر اساس قانون، فعالیت‌های تئاتری به دلیل شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی این تعطیلی ادامه دارد. 
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره اینکه این تعطیلی کرونایی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، یادآور شد: تجربه نشان داده تعطیلی‌های کرونایی حداقل ۲ هفته‌ای هستند ولی اینکه تعطیلی اخیر تا چه زمانی ادامه داشته باشد، بسته به شرایط کرونایی شهر تهران و دیگر شهرهایی است که وارد شرایط قرمز کرونایی شده‌اند. 
پیش از این تئاتر و سینما که در گروه ۳ مشاغل تعیین‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا بودند، در شرایط نارنجی نیز قادر به فعالیت نبودند اما از ابتدای سال با پیگیری‌های انجام‌شده تئاتر و سینما وارد گروه ۲ مشاغل شدند و به این ترتیب تنها در شرایط قرمز فعالیت‌های این 2 حوزه تعطیل می‌شود. 

Page Generated in 0/0063 sec