printlogo


کد خبر: 235342تاریخ: 1400/4/13 00:00
جشنواره «فیلم‌های کوتاه تهران» دروازه ورود به «اسکار»

با تأیید آکادمی علوم و هنرهای سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از دروازه‌های راهیابی فیلم‌های کوتاه به جشن سالانه «اسکار» شناخته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از دستاورد مهم سینمای ایران در حوزه بین‌الملل رونمایی کرد. دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم‌های کوتاه تهران جزو آن دسته از جشنواره‌هایی است که از نظر اسکار رویدادی معتبر شناخته می‌شوند. 
موسوی افزود: با تلاشی که داشته‌ایم و مکاتبات فراوان، جمع‌آوری اطلاعات، گرفتن معرفینامه برای افراد موثری که به جشنواره آمده‌اند و طی کردن مراحلی، روز پنجشنبه ایمیلی برای ما آمد مبنی بر اینکه این رویداد به ‌عنوان یکی از دروازه‌های ورود به اسکار پذیرفته و به تعبیری یک رویداد مورد تأیید اسکار شده است. 
وی تأکید کرد: پیش‌بینی من این است که حالا که این جشنواره به این درجه رسیده آثار بیشتری به دست ما می‌رسد. در میان تمام جشنواره‌هایی که این اتفاق برای‌شان رخ داده ما تنها کشوری هستیم که حضور در جشنواره‌مان رایگان است. در مرحله اول مدارک ما رد شد ولی ما گفتیم در تحریم هستیم و نمی‌توانیم یک دلار هم از سوی افراد بگیریم و این به دلیل تحریم است. اگر جشنواره فیلم کوتاه تهران مثل بقیه جشنواره‌ها حق حضور از متقاضیان بگیرد، می‌تواند اندوخته‌ای نزدیک به ۲۵۰ هزار یورو داشته باشد. اگر روزی شرایط باشد،‌ حضور رایگان را کنار خواهیم گذاشت اما ثبت‌نام برای ایرانی‌ها همچنان رایگان خواهد بود. وی در ادامه توضیح داد: هر فیلمی که بتواند جایزه بزرگ جشنواره ما را اخذ کند، به‌ صورت مستقیم به اسکار معرفی می‌شود. وی درباره سی‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: بیش از ۲۷۰ فیلم ایرانی در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم همچنان جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از فرصت‌هایی باشد که پرچم ایران را در سطح جهانی بالا ببرد.

Page Generated in 0/0058 sec