printlogo


کد خبر: 235344تاریخ: 1400/4/13 00:00
اکران «1921» از دیوار چین عبور کرد

 فیلم پروپاگاندای چینی (تبلیغاتی) «1921» با صدرنشینی در باکس‌آفیس چین، در ایالات متحده و انگلیس اکران می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سال ۲۰۱۹ درآمد صنعت فیلمسازی در چین از هالیوود پیشی گرفت و می‌توان به یقین پیش‌بینی کرد چینی‌ها از این به بعد پیشتاز این عرصه باشند. سال ۲۰۲۰ برای هالیوود سال خوبی نبود و در شرایطی که فیلمسازان آمریکایی با محدودیت‌های شدید کرونایی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند، میزان فروش فیلم‌ در چین رشد داشت و آنها جایگاه نخست صنعت سینمای جهان را از آن خود کردند. به این ترتیب برای نخستین‌بار سینمای چین با پیشی‌ گرفتن از هالیوود به عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان شناخته شد. سینمای چین اوایل سال جاری میلادی برای نخستین‌بار از مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت گرفت. حال در این میان، به گزارش ورایتی، در روزهای جشن ملی، فیلم پروپگاندای چینی(تبلیغاتی) «۱۹۲۱» در ایالات متحده و انگلیس اکران می‌شود. 
«۱۹۲۱» فیلم تبلیغاتی چین با بودجه کلان برای پخش در کشورهای انگلیسی‌زبان از جمله آمریکا و انگلیس ساخته شده است. 
این فیلم از پنجشنبه به عنوان بخشی از جشن‌های یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین، اکران عمومی گسترده‌ای را در سرزمین اصلی چین آغاز کرد. این پروژه عظیم سینمایی توسط «Tencent Pictures» پشتیبانی و به کارگردانی مشترک «هوانگ جیانکسین» و «ژنگ داشنگ» ساخته شده است. 
فروش حقوق بین‌الملل نیز توسط «Media Asia» مستقر در هنگ‌کنگ انجام می‌شود. این شرکت مجوز پخش «۱۹۲۱» را برای سینمای هوشمند آمریکای شمالی، انگلیس، خاورمیانه، استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور صادر کرده است. 
با پشتیبانی «جک گائو» مدیر سابق «مایکروسافت»، «فاکس قرن ۲۱» و «فاکس سینما واندا»، «Smart Cinema» (سینمای هوشمند) این نوع اکران را در چین آغاز کرد اما متعاقبا فعالیت خود را به بازارهای بین‌المللی از جمله آمریکا، اسپانیا و ایتالیا گسترش داد. 
«۱۹۲۱» در سالن‌های نمایش چینی در ۲ روز اول اکران خود براحتی در رتبه نخست جدول باکس‌آفیس (گیشه) قرار گرفت. در روز پنجشنبه 6/81 میلیون یوآن (6/12 میلیون دلار) درآمد کسب کرد اما با در نظر گرفتن فروش اکران پیش‌نمایش، در حال حاضر مجموعا ۲۰۹ میلیون یوآن (1/32 میلیون دلار) درآمد داشته است. 
 این اثر ماه گذشته به عنوان فیلم مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای نخستین نمایش جهانی خود را داشت. «Media Asia» دارای فیلم‌های زیاد چینی و هنگ‌کنگی برای فروش است اما به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا، امسال در بازار فروش فیلم جشنواره فیلم کن حضور نخواهد داشت. از آخرین فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت می‌توان به ۲ فیلم «افسانه کرکس‌های قهرمان» و «خدای جنگ ۲» اشاره کرد.فیلم «افسانه کرکس‌های قهرمان» یک درام هنرهای رزمی برای اکران در ژاپن و کره‌جنوبی به شرکت فیلمسازی «My Way» فروخته شد. 
 درام ماجراجویی «خدای جنگ۲» (God of War 2) توسط شرکت «A2 Distribuidora de Filmes» مستقر در برزیل برای اکران در آمریکای لاتین خریداری شد. 
سینمای چین در کنار سینمای هنگ‌کنگ و تایوان یکی از 3 حوزه تاریخی سینمای چینی‌زبان به شمار می‌رود.

Page Generated in 0/0056 sec