printlogo


کد خبر: 235357تاریخ: 1400/4/13 00:00
اخبار

هفته‌های پایانی لیگ با حضور تماشاگر؟
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ از رایزنی این سازمان برای برگزاری مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر با حضور تماشاگران خبر داد. این روزها در شرایطی که رقابت‌های فوتبال در باشگاه‌های اروپایی خاتمه پیدا کرده، لیگ برتر فوتبال ایران تازه به هفته‌های سرنوشت‌ساز خود رسیده و 5 هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است. در لیگ یک هم روز آینده هفته سی‌و‌دوم برگزار می‌شود و همچنان ۲ هفته دیگر پیش روی تیم‌ها خواهد بود و 28 تیرماه با انجام دیدارهای هفته سی‌وچهارم این لیگ هم به پایان خواهد رسید. همزمان اما در کشورهای مختلف اروپا شاهد برگزاری بازی‌های جام ملت‌های اروپا هستیم؛ مسابقاتی که در برخی کشورها مانند مجارستان با استفاده از ظرفیت کامل ورزشگاه از آن میزبانی می‌کنند و در برخی دیگر از کشورها نظیر آلمان، بخشی از ظرفیت استادیوم برای حضور تماشاگران اختصاص داده می‌شود. در همین زمینه سهیل مهدی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به احتمال برگزاری مسابقات لیگ با حضور تماشاگران اینطور توضیح داد: «تمایل داریم مسابقات هفته‌های پایانی با حضور هواداران برگزار شود اما نهایی شدن این تصمیم به مسؤولان فدراسیون و رایزنی آنان با مدیران وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد».
***
حاشیه‌های عجیب در سفر تیم بدنسازی ایران به اسپانیا!
تیم ملی بدنسازی ایران در شرایطی عازم اسپانیا شد که حضور این تیم در این دوره از رقابت‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود. به گزارش ایسنا، تیم ‌ملی بدنسازی ایران پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، سرانجام با تاخیر یک روزه ساعت ۲۲ پنجشنبه عازم تورنمنت بین‌المللی اسپانیا شد. در شرایطی که مدیر تیم‌های ملی بدنسازی ایران به همراه یکی از ملی‌پوشان به علت عدم صدور روادید نتوانستند در این سفر همراه تیم ‌ملی باشند، فرزند باجناق رئیس فدراسیون بدنسازی و رئیس هیات فارس، به همراه تیم ‌ملی عازم اسپانیا شدند. در حالی که رئیس فدراسیون می‌توانست یکی از نفرات کادر اجرایی فدراسیون در کمیته روابط بین‌الملل را به عنوان مترجم عازم این سفر کند، فرزند باجناق وی تحت عنوان مترجم عازم اسپانیا شده است. همچنین رئیس هیات بدنسازی استان فارس به همراه رئیس کمیته فیتنس نیز در بین نفرات اعزامی حضور دارند. پیش از این قرار بود مربیان تیم ‌ملی که زحمات زیادی را در اردوها متحمل شدند نیز عازم این سفر شوند اما حامی مالی فدراسیون بدنسازی با اعزام آنها مخالفت کرد. دخالت عجیب حامی مالی فدراسیون در تعیین نفرات اعزامی به مسابقات باعث استعفای چند تن از اعضای شورای فنی فدراسیون بدنسازی شد. همچنین در اتفاقی دیگر و بر اساس فیلم‌های موجود، اعضای تیم ایران در فیتنس تیمی که مقام دوم را کسب کرده‌اند، زمانی که روی جایگاه حاضر می‌شوند با خانم‌ها نیز «دست کرونایی» می‌دهند و مشت‌های گره شده را به مشت خانم‌های حاضر روی جایگاه می‌زنند.
***
یک سهمیه المپیک غیرمنتظره وزنه‌برداری زنان به ایران رسید
دختر وزنه‌بردار ایران با خارج شدن نماینده ساموآ از رنکینگ به سهمیه المپیک رسید. دولت کشور ساموآ تصمیم گرفته است فقط ورزشکارانی را که خارج از ساموآ زندگی می‌کنند به بازی‌های المپیک توکیو اعزام کند و این اقدام به دلیل نگرانی درباره بیماری کرونا بوده است. پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک ساموآ تایید کرد ۳ وزنه‌بردار این کشور به المپیک توکیو اعزام نمی‌شوند. یکی از این وزنه‌برداران در دسته فوق‌سنگین زنان بود که خروجش از لیست بازی‌های المپیک منجر به این می‌شود که سهمیه المپیک به نماینده ایران برسد. تمام نفراتی که در رنکینگ بالاتر از جهانفکریان هستند سهمیه المپیک را گرفته‌اند و با خروج وزنه‌بردار ساموآ، یک سهمیه باقیمانده این وزن به جهانفکریان رسید. جهانفکریان نخستین دختر وزنه‌بردار ایران است که می‌تواند به بازی‌های المپیک توکیو راه یابد. با سهمیه جهانفکریان تعداد سهمیه زنان ایران در المپیک توکیو به عدد 11 می‌رسد که این تعداد حضور زنان ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است. 
البته جهانفکریان پس از اینکه به قهرمانی آسیا اعزام نشد انتقاداتی را نسبت به فدراسیون وزنه‌برداری داشت که همین مساله باعث شد مسؤولان فدراسیون خواستار حضور او در کمیته انضباطی شوند و حالا باید دید فدراسیون وزنه‌برداری ایران چه اقدامی برای حضور جهانفکریان در المپیک توکیو انجام می‌دهد. دختر وزنه‌بردار ایران در حالی به سهمیه المپیک رسیده که بتازگی عمل جراحی روی دست خود انجام داده است. 
پریسا جهانفکریان اما پس از اینکه مشخص شد سهمیه المپیک گرفته است، اعلام کرد عمل جراحی انجام داده است و نمی‌تواند در المپیک شرکت کند. جهانفکریان در گفت‌وگو با ایسنا با ناراحتی گفت: فدراسیون فقط من را به کمیته انضباطی فراخواند و مورد مواخذه قرار داد که چرا در صفحه شخصی خودم از اینکه به قهرمانی آسیا نرفتم انتقاد کردم. او سپس اعلام کرد عمل جراحی روی دست خود انجام داده و اصلا اطلاع نداشته است امکان دارد شانسی برای رسیدن به سهمیه المپیک داشته باشد. باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک بود تا مشخص شود ایران از این سهمیه انصراف می‌دهد یا خیر. 
***
تشویق دلاری ملی‌پوشان کشتی فرنگی توسط محمد بنا
 محمد بنا، سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی در حرکتی ارزشمند و ماندگار در فاصله 20 روز مانده تا المپیک توکیو، ۵ فرنگی‌کار اعزامی ایران به این مسابقات را تشویق کرد. بر این اساس محمد بنا به هزینه خود مبلغ ۱۵۰۰ دلار به عنوان هدیه به ۵ فرنگی‌کار اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو اهدا کرد. 

Page Generated in 0/0057 sec