printlogo


کد خبر: 235367تاریخ: 1400/4/13 00:00
اخبار

رایزنی برای تهیه واکسن معلمان
میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: با توجه به تأکید سازمان‌های بین‌المللی بر ادامه روند آموزش به صورت حضوری در سال تحصیلی آینده بسیاری از کشورها در حال فراهم کردن تمهیدات لازم برای بازگشایی ایمن مدارس در خارج از کشور هستند. 
وی در ادامه افزود: از جمله‌ این اقدامات تمهیدات لازم در اولویت قرار دادن معلمان برای دریافت واکسن است که رایزنی‌های زیادی از طریق مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با سازمان‌های بین‌المللی برای تهیه واکسن معلمان، خصوصا معلمان مرتبط با دانش‌آموزان اتباع خارجی شده است. سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: امیدواریم در سال تحصیلی آینده بتوانیم در یک فضای ایمن، آموزش دانش‌آموزان را به‌ صورت حضوری ادامه دهیم. وزارت آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را برای در اولویت قرار دادن معلمان در فهرست دریافت واکسن قرار داده است. تیموری درباره وضعیت تحصیل دانش‌آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: آموزش‌ها متناسب با اقتضائات هر کشور در جریان است. آموزش در برخی کشورها مانند چین به ‌صورت کاملا حضوری است و در برخی کشورها مانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ صورت تلفیقی و در برخی مانند ترکیه نیز به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود که این آموزش‌ها در پلتفرم‌های مختلف متناسب با شرایط هر کشور در نرم‌افزارهایی همچون زوم، LMS، اسکایپ و سایر نرم‌افزارهای ارتباطی انجام می‌شود. 
***
گلوله کاتیوشای دوران جنگ در کرمانشاه خنثی شد
یکی از پاکبانان شهرداری کرمانشاه پس از پیدا کردن یک گلوله جنگی و اطلاع بموقع به پلیس از انفجار آن و ایجاد حادثه و خطر برای شهروندان جلوگیری کرد. به نقل از پایگاه خبری پلیس، پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر پیدا شدن یک گلوله جنگی در ایستگاه اول شهرک تعاون جنب مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، تیمی از ماموران کلانتری 19 طاقبستان به محل اعزام شدند. پس از حضور ماموران در محل، یکی از پاکبانان شهرداری به نام «حسین کرمی» به آنها مراجعه و اظهار کرد حین انجام وظیفه و نظافت محیط بوده که با شیء مشکوک شبیه گلوله برخورد کرده است. ماموران در ادامه با راهنمایی فرد پاکبان مشاهده کردند که شیء مشکوک یک عدد گلوله «مینی کاتیوشا»ی عمل نکرده و باقیمانده از دوران دفاع‌مقدس است که به‌سرعت با تیم چک و خنثی‌سازی ارتش هماهنگی‌های لازم جهت انتقال آن انجام شد. 

Page Generated in 0/0056 sec