printlogo


کد خبر: 235378تاریخ: 1400/4/13 00:00
اخبار

گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس ۶۵۵
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافری ایرباس ۶۵۵ که با حمله ناجوانمردانه ناوگان دریایی آمریکا به شهادت رسیدند در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد. بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، همزمان با فرارسیدن دوازدهم تیرماه، سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان دریایی آمریکا به هواپیمای مسافری ایرباس ۶۵۵ که موجب شهادت تمام سرنشینان هواپیما شد، مراسم گرامیداشت شهدای این حادثه در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با حضور فرماندهان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های شهدا برگزار شد. در این مراسم با گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس ۶۵۵ توسط بالگرد‌های هوادریای نیروی دریایی ارتش و تعدادی از یگان‌های شناور منطقه یکم امامت نداجا، به مقام شامخ شهدای این حادثه ادای احترام شد. 
***
وزیر دفاع: 
نوآوری‌های دفاعی منشأ  اقتدار کشور است
وزیر دفاع گفت: نوآوری‌های دفاعی، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است. امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گردهمایی جریان تحول و پیشرفت وزارت دفاع که به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی برگزار شد، الگوی طراحی شده پیشرفت و تحول در وزارت دفاع را بسیار ارزنده برشمرد و افزود: هدف امروز ما از بازطراحی و ارائه الگوی تحول این است که می‌خواهیم با بحث نظری و تعریف شفاف و ضابطه‌مند از تحول، یک باور و فهم همگانی را در درجه اول در بین متخصصان صنعت دفاعی و سپس در دل سازمان‌های زیرمجموعه خود به وجود آوریم و به نقطه اشتراکی برسیم که همگان بدانند به دنبال چه هستیم، به کجا می‌خواهیم برسیم و بخش‌های مختلف هر سازمان چگونه باید کار کنند. وی با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به طور طبیعی دائم در حال تغییر و تحول است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مسأله‌ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبه‌رو هستیم، مسأله تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری‌های دفاعی، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است. 
***
نمایندگان مجلس خواستار اجرای قانون رسیدگی به اموال مسؤولان شدند
71 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا خواستار رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان شدند. به گزارش فارس، 71 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه ‌قضائیه خواستار اجرای قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسؤولان شدند. در قسمتی از متن این نامه آمده است: با عنایت به حکم اصل یکصد‌و‌چهل‌و‌دوم (142) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب 9/8/1398 و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 19/3/1398 مقامات تعیین شده در اصل یکصد‌و‌چهل‌و‌دوم (142) قانون اساسی و مقامات موضوع ماده 3 قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب 9/8/1394 موظفند فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندان‌شان را در ابتدا و انتهای دوره مسؤولیت به رئیس قوه ‌قضائیه گزارش دهند و قوه قضائیه نسبت به رسیدگی به اموال آنان از جهت بررسی عدم افزایش من غیر حق اقدام نماید. خواهشمند است جهت اجرای کامل احکام قانونی فوق‌الذکر کلیه مقامات و مسؤولان و کارگزاران و همسران و فرزندان‌شان پس از پایان دوره مسؤولیت مادامی که این تکلیف قانونی درباره ایشان اجرا نشده است ممنوع‌الخروج از کشور اعلام شوند و خروج ایشان قبل از اجرای این حکم قانونی منوط به استعلام از اداره کل ثبت دارایی مقامات مسؤول قوه‌ قضائیه و صدور مجوز خروج ایشان توسط اداره کل مذکور پس از بررسی فهرست دارایی‌شان مجاز باشد. 
***
مجلس به دنبال فیلترینگ نیست
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ جای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بحث فیلترینگ یا محکوم کردن افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، نیامده و مردم به نظرات افراد مغرض توجه نکنند. جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگویی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: مجلس به دنبال این است که در این طرح با در نظر گرفتن شرایطی از اطلاعات، کسب‌و‌کار و امنیت افراد در فضای مجازی صیانت و حفاظت کند. مجلس به دنبال حفاظت از اطلاعات افراد حقیقی و حقوقی است که به عنوان کاربر در فضای مجازی حضور دارند. وی افزود: درخواستی که از مردم دارم این است که توجه داشته باشند هیچ جای این طرح بحث فیلترینگ یا محکوم کردن افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، نیامده است و مردم به نظرات افراد مغرض توجه نکنند. 
***
دستگاه‌های اخذ رأی الکترونیک تاریخ گذشته‌اند
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای اخذ رای الکترونیک وجود دارد به‌روز نیستند و تاریخ گذشته‌اند و وزارت کشور هم توانایی به‌روز کردن آنها را ندارد. 
حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در هیات مرکزی در حال بررسی شکایت‌های واصله درباره انتخابات اخیر هستیم، ادامه داد: شکایت‌های متعددی درباره نحوه برگزاری انتخابات از جمله درباره نحوه برگزاری الکترونیک انتخابات به هیات مرکزی ارجاع شده است که در حال بررسی آنها هستیم. وی درباره مشکلات ایجاد شده در بحث برگزاری انتخابات الکترونیک در روز رأی‌گیری، گفت: به اعتقاد بنده دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای اخذ رأی الکترونیک وجود دارد به‌روز نیستند و تاریخ گذشته‌اند و وزارت کشور هم توانایی به‌روز کردن آنها را ندارد. در حال تدوین گزارشی درباره اشکالاتی که در نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک وجود داشت هستیم تا به مجلس ارائه کنیم و در دوره‌های آینده نیز از این دستگاه‌ها استفاده نشود. 

Page Generated in 0/0054 sec