printlogo


کد خبر: 235389تاریخ: 1400/4/14 00:00
سینما

۲ فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می‌شود
در حالی که طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز تنها مشاغل درجه یک امکان فعالیت در شهرهای قرمز بویژه تهران را دارند، ۲ فیلم جدید از سوی شورای صنفی راهی چرخه اکران شد. مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش، دیروز درباره خروجی جلسه این شورا گفت: در جلسه امروز (دیروز) مصوب شد ۲ فیلم «سیاه باز» ساخته حمید همتی و «زد‌و‌بند» به کارگردانی داوود نوروزی از چهارشنبه هفته آینده اکران شوند. وی درباره قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز و ابهامات درباره تعطیلی سینماها هم بیان کرد: هنوز ما در این باره اطلاعی نداریم اما آنچه می‌دانم این است که سینماها همچنان باز هستند و تصمیم درباره تعطیلی آنها بر عهده ستاد ملی کروناست. 
***
فیلمبرداری «شبگرد» به پایان رسید
فیلم سینمایی «شبگرد» به کارگردانی فرزاد مؤتمن پس از یک‌ ماه به پایان راه فیلمبرداری رسید. به گزارش «وطن‌‌امروز»، فیلمبرداری «شبگرد» به کارگردانی فرزاد موتمن پس از حدود یک ‌ماه تولید در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طی روزهای گذشته در تهران به پایان رسید. این فیلم بلافاصله پس از فیلمبرداری وارد مراحل تدوین و فنی می‌شود تا برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی و اکران در سینماهای کشور آماده شود. امیر آقایی، روشنک گرامی، احسان امانی، مهشید افشارزاده، یاسر جعفری، نازنین صلح‌جو، بهناز پورفلاح، حسین امیدی، شبیر پرستار، شیوا کریمی، پیام احمدی‌نیا و امیرحسین فتحی، بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی مقابل دوربین رفته‌اند.
***
دومین قسمت از سه‌گانه «۱۹» کلید خورد
 تصویربرداری بخش دوم فیلم کوتاه «۱۹» به کارگردانی سیاوش اسد در تهران آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، دومین قسمت فیلم کوتاه «۱۹» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسد که سه‌گانه‌ای درباره بیماری کروناست، در تهران کلید خورد. سه‌گانه «۱۹» درباره شهری آشفته تحت تاثیر ویروس «کووید-۱۹» است که در آن مردم با وجود سطوح مختلف اجتماعی قربانیانی هستند که باید برای زنده ماندن دست به هر کاری بزنند. دومین قسمت از این سه‌گانه درباره برخی افرادی است که بعد از ویروس کرونا دچار فقر فرهنگی و اقتصادی شده‌اند و در فشار روحی شدید قرار دارند که همین مساله باعث شده دست به هر جنایتی بزنند... . در خلاصه داستان فیلم آمده است: احمد کارمند شهرداری در شرایط کرونا با مریضی دختر خود دست‌و‌پنجه نرم‌ می‌کند... . بازیگرانی که تا به حال جلوی دوربین رفته‌اند عبارتند از بابک نوری، کاوه دهقانپور، شیوا عدالتخواه، رضا ضامنی، بهروز دهش، محمود جعفری، النا منیعی، آلا مصائبی و درسا آقاجانپور. 
***
«خرچنگ» به جشنواره فست آنکا اسلواکی راه یافت
انیمیشن کوتاه «خرچنگ» به بخش مسابقه‌ فیلم‌های کوتاه چهاردهمین جشنواره انیمیشن فست آنکا اسلواکی راه پیدا کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن کوتاه «خرچنگ» ساخته شیوا صادق‌اسدی از تولیدات سال ۲۰۲۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه‌ فیلم‌های کوتاه چهاردهمین جشنواره انیمیشن فست آنکا اسلواکی راه پیدا کرد. انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای «خرچنگ» نوزدهمین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه این جشنواره تجربه می‌کند. 
از میان ۱۲۰۰ فیلم ارسالی به این جشنواره، ۳۶ انیمیشن به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه راه یافتند که این فیلم‌ها در ۴ گروه طبقه‌بندی شد‌ند و برای دریافت جایزه نقدی ۱۰۰۰ یورویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
بر همین اساس، پویانمایی «خرچنگ» به همراه ۱۰ فیلم دیگر در یک مجموعه ۷۵ دقیقه‌ای از کشور‌های روسیه، ژاپن، کانادا، آلمان و کره‌جنوبی در گروه ۴ این آثار منتخب قرار دارد. 

 

این مجموعه ۷۵ دقیقه‌ای ساعت ۱۶ روز ۱۲ تیر ۱۴۰۰ (سوم جولای ۲۰۲۱) به نمایش درآمد. 

Page Generated in 0/0706 sec