printlogo


کد خبر: 235399تاریخ: 1400/4/14 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با صادق ورمزیار پیش از بازی حساس استقلال - تراکتور
امان از اشتباهات داوری

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در هفته بیست‌و‌پنجم مقابل آلومینیوم اراک به تساوی بدون گل دست یافت و حالا تیم مجیدی باید فردا (سه‌شنبه) مقابل تراکتوری قرار گیرد که فیروز کریمی بتازگی جانشین رسول خطیبی در این تیم شده است. تراکتوری‌ها در این فصل حال و روز خوشی ندارند و از کسب سهمیه آسیایی باز مانده‌اند، البته ‌بازی‌های استقلال و تراکتور همیشه جذاب و پرگل بوده و باید دید در دیدار فردا هم این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. «وطن‌امروز» درباره عملکرد استقلال و بازی پیش روی این تیم مقابل تراکتور با صادق ورمزیار، مربی و بازیکن سابق آبی‌ها گفت‌وگو کرده است. 
***
* تیم مجیدی هفته قبل مقابل تیم منصوریان به تساوی بدون گل دست پیدا کرد؛ دیداری که در پایان اعتراض استقلالی‌ها را به نحوه داوری در پی داشت. عملکرد ۲ تیم در این بازی را چگونه دیدید؟
به نظر من استقلال می‌توانست ۳ امتیاز بازی را کسب کند. شاید آن گل را آفساید اعلام نمی‌کردند، استقلال به برد می‌رسید. تیم آلومینیوم برای اینکه خودش را بالا بکشد، یک بازی بسته، محکم و با قدرت انجام داد. از طرفی استقلال احتیاج به ۳ امتیاز داشت و حملات زیادی را طرح‌ریزی کرد که البته اراکی‌ها نیز در ضدحملات خطرساز ‌شدند. آلومینیوم آمده بود نبازد و یک امتیاز را دشت کند. فکر می‌کنم اگر استقلال آرامش خود را حفظ کند، می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست یابد. البته اشتباهات داوری هم در نتیجه به دست آمده تأثیرگذار بود. باید بگویم امان از اشتباهات داوری. 
 
* خداداد افشاریان به عنوان عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون در برنامه‌ای حاضر شد و درباره داوری این بازی نظراتی داد. او نظر داور مسابقه را تأیید و اعلام کرد داور اشتباهی انجام نداده است. حال سؤال این است: آیا اشتباهاتی که باعث شده صدای اعتراض بازیکنان تیم‌های دیگر هم در بیاید، سهوی است؟
تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که تشخیص اینکه این گل آفساید بوده یا نه کار سختی نیست. حالا به هر صورت ما با این دید نگاه می‌کنیم که اشتباه سهوی بوده است. نکته مهم‌تر این است که استقلال به عنوان تیمی بزرگ و قدرتمند باید تلاش کند صاحب موقعیت‌های گل بیشتری شود که با یک اشتباه داوری مشکلی برای کسب ۳ امتیاز نداشته باشد. در بحث داوری همیشه مشکلاتی وجود دارد اما اگر تیم به گل‌های بیشتری برسد، دیگر سوت‌های اشتباه داور باعث از دست رفتن امتیاز نمی‌شود. 
 
* فردا استقلال با تراکتور بازی دارد. با وجود اینکه تبریزی‌ها از شرایط آرمانی به دور هستند اما بازی‌های این ۲ تیم همیشه پرگل و جذاب بوده است؛ این بازی را چطور می‌بینید؟
استقلال بازی سختی مقابل تراکتور دارد. تراکتور همیشه مقابل تیم ما خوب بازی کرده‌ است و تیم جوانی دارند. این تیم چند بازیکن خود را مقابل استقلال در اختیار ندارد اما این دلیل نمی‌شود ما حتما برنده این دیدار باشیم. قطعا مشکلاتی برای تیم ما به وجود خواهند آورد. 
 
* مالک باشگاه تراکتور باز هم دست به تغییر مربی زد و فیروز کریمی، جانشین رسول خطیبی در تراکتور شد؛ به نظر شما با وجود این همه تغییر در کادر فنی، تراکتور به موفقیتی دست پیدا می‌کند؟
تیم خصوصی است و مالک آن تشخیص می‌دهد چه کسی سرمربی تیمش باشد اما تغییرات، جابه‌جایی‌ها و عدم ثبات هیچ‌ وقت این اجازه را به شما نمی‌دهد یک تیم توانمند داشته باشید. البته آقای کریمی مربی کاربلد و باتجربه‌ای است و می‌تواند موفق شود و مشکلات این تیم را کمتر کند. حضور آقای کریمی روی نیمکت تراکتور می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود. 
 
* به نظر شما با توجه به فشار هواداران، باشگاه باید با میلیچ و دیاباته تمدید کند؟
من ۲ هفته پیش هم درباره این ۲ بازیکن صحبت کردم و منجر به اعتراض هواداران هم شد اما واقعا پول دادن بابت بازی کردن میلیچ و دیاباته که این فصل عملکرد خوبی نداشتند، جز ظلم و اجحاف در حق باشگاه نیست. دیاباته و میلیچ بیش از 6-5 بازی برای ما بازی نکرده‌اند و محمد نادری، ارسلان طاهری و مهدی قائدی جور این ۲ بازیکن را کشیدند. به نظر من این ۲ بازیکن به درد استقلال نمی‌خورند. اگر به فکر آوردن بازیکن خارجی هستیم، باید به فکر خرید بازیکنانی در سطح مامه تیام، سرور جپاروف و... باشیم. 
 
* شما سابقه حضور در آکادمی باشگاه استقلال را دارید. بتازگی محمدرضا مهران‌پور، پیشکسوت تیم جانشین ناصر فریادشیران، مدیر آکادمی استقلال شد؛ این انتخاب را چطور می‌بینید؟
به آقای مهران‌پور تبریک می‌گویم و امیدوارم در آکادمی موفق باشد. به نظر من او توانش را دارد. البته اگر افرادی که اطراف آکادمی و دنبال گرفتن پست و مقام هستند، اجازه بدهند ایشان کارش را انجام دهد. 
 
* کمی هم درباره تیم ‌ملی صحبت کنیم. به نظر فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را گرفت که با دراگان اسکوچیچ تمدید کرد.
سؤال من این است که اصلا برای چه می‌خواستند اسکوچیچ را بردارند؟ شما هر مربی خوب خارجی هم که بیاورید، قطعا زمان می‌خواهد تا نفراتش را بشناسد و بخواهد موفق عمل کند. مربی‌ای که توانست از ۴ بازی به ۴ برد دست پیدا کند، هم از نظر روحی- روانی و هم از نظر شناخت بهترین گزینه بود و تصمیم درستی هم گرفتند. 
 
* قرعه ایران به نظر بهترین قرعه شد. ارزیابی شما از هم‌گروهی با لبنان، عراق، سوریه، کره‌جنوبی و امارات چیست؟
هر تیمی که بخواهد به جام جهانی صعود کند، فرقی نمی‌کند با چه تیم‌هایی هم‌گروه می‌شود، باید پیروز شود تا به این مهم دست پیدا کند. البته عراق، سوریه و کره‌جنوبی تیم‌های آسانی نیستند و نباید آنها را دست‌کم بگیریم. عراق و سوریه همیشه ما را اذیت کرده‌اند و کره هم که همیشه یک تیم قوی مقابل ما بوده است. اتفاقا ما همیشه در گروه سخت بهتر عمل کرده‌ایم. 
 
* به جام‌جهانی صعود می‌کنیم؟
با این تیمی که داریم باید براحتی از گروه‌مان صعود کنیم.

Page Generated in 0/0061 sec