printlogo


کد خبر: 235426تاریخ: 1400/4/14 00:00
اخبار

تسلیت رئیس‌جمهور منتخب به نیکزاد
رئیس‌جمهور منتخب دیروز در پیامی درگذشت مادر علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی را به وی تسلیت گفت و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان مسالت کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی درگذشت والده علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت رئیس‌جمهور منتخب آمده است: درگذشت والده مکرمه‌تان را به جنابعالی و خاندان معزا تسلیت گفته و برای آن بانوی مومنه علو درجات و همنشینی با بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم. 
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
پیچیده‌ترین فناوری‌های حوزه پدافند هوایی را در اختیار داریم
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد این نیرو با در اختیار داشتن تجهیزات بومی، در لبه فناوری و دانش روز دنیا قرار دارد و دانشمندان این نیرو موفق به دستیابی به پیچیده‌ترین و دشوارترین فناوری‌های حوزه پدافند هوایی شده‌اند. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با تاکید بر اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن تجهیزات و دستاوردهای بومی، در لبه فناوری و دانش روز دنیا قرار دارد، تصریح کرد: دانشمندان جوان و فرماندهان ارزشمند این نیرو با همکاری سازمان‌های مربوط کار بزرگی را در پدافند هوایی به منصه ظهور رساندند و موفق به دستیابی به پیچیده‌ترین و دشوارترین فناوری در حوزه پدافند شدند. وی با اشاره به اهمیت منطقه پدافند هوایی شمال غرب در حراست از آسمان ایران اسلامی، گفت: یکی از افتخارات بسیار بزرگ این منطقه پدافندی که در صفحات زرین این منطقه ثبت شده است، نخستین خوشامدگویی به حضرت امام(ره) توسط ایستگاه رادار تبریز در زمان ورود به کشور است. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین از مراکز آموزشی، فرهنگی و روحی- رفاهی مستقر در کوی سازمانی منطقه پدافند هوایی شمال غرب بازدید کرد. 
***
نخست‌وزیر عراق:
در پرداخت همه بدهی‌ها به تهران جدی هستیم
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ایران به‌رغم تحریم‌ها و برخی مشکلات دیگر در صادرات برق به این کشور کوتاهی نکرده، تاکید کرد: ما درباره پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق در سال‌های گذشته جدی هستیم. مصطفی الکاظمی در نشست اضطراری با استانداران عراق تاکید کرد دلیل عدم اتصال خطوط برق عراق با کشورهای همسایه و جهان طی 17 سال گذشته چیست؟ ما فقط به شبکه برق ایران وصل هستیم که این کشور در حد توان خود در صادرات برق به عراق کوتاهی نمی‌کند و در برابر مردم خود نیز تعهد دارد، همچنین پرونده بدهی‌های واردات برق از تهران و تحریم‌های آمریکا هم وجود دارد، ما درباره حل این مساله و پرداخت همه بدهی‌های عراق به ایران بابت واردات گاز و برق سال‌های گذشته جدی هستیم و در این زمینه به پیشرفت‌های بیشتر هم خواهیم رسید. 
***
حماس:
روابط‌مان با ایران قوی و ریشه‌دار است
نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد این جنبش روابط قوی و قدیمی با ایران دارد و آن را ادامه می‌دهد. خلیل الحیه، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با پایگاه خبری عربی ۲۱ درباره ‌روابط این جنبش با تهران گفت: رابطه با برادران ایرانی مستحکم، قدیمی و مداوم است و ما تاکید می‌کنیم حماس خواهان روابط خوب با همه است. وی تاکید کرد: در شرایطی که حق مردم فلسطین پایمال می‌شود ما باید تایید و حمایت از ملت فلسطین را کسب کنیم، بنابراین ما روابط مستحکمی با ایران داریم و خواهان گسترش و تقویت آن در راستای حمایت از مساله فلسطین و مقاومت هستیم. خلیل الحیه درباره روابط جنبش حماس با حزب‌الله لبنان نیز گفت: روابط‌مان با حزب‌الله خوب بوده و اکنون نیز خوب است. 
***
«محسن بهاروند» سفیر ایران در انگلیس شد
کاردار کشورمان در انگلیس گفت: «محسن بهاروند»، سفیر ایران در انگلیس ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ وارد لندن می‌شود و پس از ارائه اعتبارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیک خود را از سه‌شنبه بر عهده می‌گیرد. سیدمهدی حسینی‌متین در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: محسن بهاروند، سفیر ایران در انگلیس، یکشنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ وارد لندن می‌شود و پس از ارائه اعتبارنامه خود به ملکه، وظایف دیپلماتیک خود را از سه‌شنبه ۶ ژوئیه بر عهده می‌گیرد. وی تاکید کرد: ما برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم و همه وظایف‌مان را انجام خواهیم داد تا در مأموریت خود موفق باشد. 
***
اولیانوف:
هدف مذاکرات وین احیای برجام به شکل اولیه است نه چیزی بیشتر
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به درخواست‌های زیاده‌خواهانه غرب در مذاکرات وین، تاکید کرد هدف از این گفت‌وگوها فقط احیای برجام به شکل اولیه آن است، نه چیزی بیشتر. «میخائیل اولیانوف» در واکنش به صحبت‌های «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره که غرب مسائل دیگر را مانند برنامه موشکی ایران و مسائل منطقه‌ای پیش می‌کشد، نوشت: هدف توافق‌‌شده گفت‌وگوهای وین، احیای برجام در شکل اولیه آن است؛ نه چیزی بیشتر، نه چیزی کمتر. وزیر خارجه روسیه پیش‌تر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بحرینی خود ضمن اشاره به رونمایی قریب‌الوقوع از نسخه‌ جدیدی از مفهوم امنیت جمعی در خلیج‌فارس، تأکید کرد موضع ایران در قبال پرونده هسته‌ای منصفانه است اما غرب تلاش می‌کند تعهدات جدیدی را به تهران تحمیل کند. 

Page Generated in 0/0045 sec