printlogo


کد خبر: 235490تاریخ: 1400/4/16 00:00
تلاش‌های بی‌فایده باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
وضعیت کاملا قرمز

علاوه بر بی‌پولی، موضوع دیگری نیز باعث شده بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس از تمدید قرارداد خودداری کرده و این موضوع را به زمانی دیگر موکول کنند. باشگاه پرسپولیس طی ماه‌های گذشته در چند مرحله به صورت مکتوب و شفاهی از چند بازیکن این تیم که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد درخواست کرده برای تمدید قرارداد و مذاکره به باشگاه بروند؛ موضوعی که بازیکنان نیز در صحبت‌های خود بارها به آن اشاره کرده‌اند اما با این وجود تاکنون هیچ کدام از بازیکنان مدنظر پرسپولیس برای تمدید قرارداد به باشگاه نرفته‌اند. اتفاقی که با نزدیک شدن به پایان فصل و پیشنهادات دیگر تیم‌ها به بازیکنان پرسپولیس باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. 
مهم‌ترین دلیل عدم حضور بازیکنان پای میز مذاکره، مشکلات مالی و بحث عدم پرداخت مطالبات فصل جاری آنهاست؛ موضوعی که حتی باعث مصاحبه تند بازیکنان و کادر فنی این تیم علیه باشگاه پس از دیدار با گل‌گهر نیز شد. 
در این شرایط علاوه بر مطالبات عقب‌افتاده بازیکنان،‌ شنیده می‌شود موضوع دیگری که باعث تأخیر در تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس شده، وضعیت حساس این تیم در لیگ برتر و جام حذفی است. برخی بازیکنان پرسپولیس ابتدا به دنبال مشخص شدن وضعیت این تیم در لیگ برتر و جام حذفی هستند تا در صورت قهرمانی در این مسابقات،‌ آپشن‌های خود را نیز از باشگاه دریافت و سپس اقدام به تمدید قرارداد کنند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده تکلیف آن مشخص خواهد شد و سپس بازیکنان برای فصل آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد. 
سید‌جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی شیری و وحید امیری 7 بازیکنی هستند که در پایان فصل قراردادشان با پرسپولیس تمام می‌شود و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این بازیکنان است. هر چند در این بین شنیده می‌شود انتقال کنعانی‌زادگان به الاهلی قطر نهایی شده و این بازیکن را باید نخستین جدا شده پرسپولیس در پایان فصل دانست. 
 
* پول نیست، خبری از تمدید نیست!
باشگاه پرسپولیس در حالی به دنبال تمدید قرارداد با چند بازیکن این تیم است که وضعیت مالی بدی دارد و هر بار این موضوع با تأخیر مواجه می‌شود. ابتدا قرار بود باشگاه پس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پروژه تمدید قرارداد بازیکنان را کلید بزند که این اتفاق به بعد از بازی با ذوب‌آهن و سپس دیدار سوپرجام با تراکتور موکول شد اما با وجود نزدیک شدن به پایان این فصل مسابقات هنوز خبری از تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس نیست. گفته می‌شود دلیل تأخیر مدیران پرسپولیس در مذاکره و تمدید قرارداد با بازیکنان، وضعیت مالی نامناسب باشگاه است و به همین دلیل مدیران باشگاه در انتظار تعیین‌تکلیف وضعیت کارگزار و اسپانسر فصل آینده هستند تا با دریافت پیش‌پرداخت، بخشی از قرارداد بازیکنان و همچنین مطالبات شاکیان خارجی (کالدرون و خواکین) را پرداخت کنند تا بعد بتوانند برای تمدید قرارداد با سرخپوشان وارد مذاکره شوند. باشگاه پرسپولیس تاکنون تنها60 درصد قرارداد بازیکنان و همچنین نیمی از پاداش بردهای آنها را پرداخت کرده و در آستانه هفته‌های پایانی لیگ، بازیکنان بشدت از وضعیت مالی این باشگاه دلخور هستند.
***
    وکیل کالدرون خواستار مجازات پرسپولیس از سوی فیفا شد     
وکیل سرمربی سابق آرژانتینی پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به فیفا از این نهاد خواست به خاطر پرداخت نشدن مطالبات موکلش پرسپولیس را مجازات کند. 
پس از رد اعتراض باشگاه پرسپولیس مربوط به پرونده کالدرون و دستیارش در CAS، سرخ‌ها در پرونده مربی آرژانتینی تا ۹ تیر و دستیارش تا ۱۱ تیر فرصت داشتند مطالبات آنها را پرداخت کنند که این مهم انجام نشد. 
در همین رابطه وکیل کالدرون و دستیارش با ارسال نامه‌ای رسمی به کمیته انضباطی فیفا، از آن نهاد خواست با توجه به پرداخت نشدن مطالبات موکلانش، باشگاه پرسپولیس مجازات شود. 
درباره مجازات‌های فیفا هیچ چیز قطعی نیست اما اگر طبق روال پرونده‌های قبلی پرسپولیس باشد، ابتدا فرصت یک ‌ماهه تعیین می‌شود و پس از آن جریمه نقدی شامل حال باشگاه می‌شود. پس از آن با تعیین فرصت یک ماهه جدید، در صورت پرداخت نشدن پول طلبکار، پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته خواهد شد. البته در پرونده کالدرون هنوز کمیته انضباطی فیفا اقدامی نکرده است. 
باشگاه پرسپولیس در پرونده کالدرون محکوم به پرداخت ۵۸۰ هزار دلار و درباره خواکین دستیارش محکوم به پرداخت ۹۵ هزار دلار شده که به این مبالغ ۵ درصد سود سالانه نیز اضافه می‌شود. 

***

دست و پای پرسپولیس بسته است ولی ناامید نمی‌شویم

رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شرایط این تیم را دشوار توصیف کرد. سیدمجید صدری اظهار داشت: اگر از دروغ‌هایی که علیه پرسپولیس برای فریب و تشویش اذهان عمومی و توجیه خود مطرح می‌کنند، بگذریم، باید بگویم پرسپولیس در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته و تلاش بسیاری در حال انجام است که کل مجموعه به‌سرعت از بحران خارج شود. رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه کرد: اینطور نیست که ما برای برون‌رفت از این شرایط، برنامه و طرح نداشته باشیم. از همین جا به هواداران می‌گویم این مشکلات راه‌حل دارد. هیات‌مدیره باشگاه توانایی انجام این کار را دارد ولی مساله این است که زمینه و زمان کافی برای اجرای برنامه و طرح‌ها در حال حاضر وجود ندارد؛ از جمله اینکه باشگاه تحت قراردادهایی است که نسبت به اجرای آنها الزام دارد. با این حال، رقبای ما حتی نمی‌توانند تصور مواجهه با شرایطی که باشگاه و تیم پرسپولیس پشت سر گذاشته و می‌گذارد را هم داشته باشند. همان‌طور که دوست خوبم سمیعی، مدیرعامل باشگاه اعلام کرد بحث گله‌‌ و بهانه‌گیری نیست. ما با هواداران در ارتباط هستیم. آنها حتی گلایه دارند که چرا این مشکلات مطرح نمی‌شود تا معلوم شود آن حرف‌هایی که برخی درباره حمایت از پرسپولیس به زبان می‌آورند نه‌تنها صحت ندارد، بلکه شرایط حتی بسیار سخت‌تر است. صدری ادامه داد: ما امانتدار پرسپولیس هستیم. پرسپولیس به کل مملکت و به هوادارانش تعلق دارد. این تکلیفی برای ما است که وقتی شرایط به سمت بحران پیش می‌رود، موضوع را مطرح کنیم تا اگر کسی می‌تواند کاری انجام دهد، اقدام کند. باید به باشگاه اجازه داده شود برای حل مشکلات خود اقدام کند. اینکه ورودی مالی نداشته باشیم، اجازه فعالیت اقتصادی هم نباشد و از فوتبال هم درآمدی حاصل نشود، یعنی قرار دادن پرسپولیس در بن‌بست؛ آن هم در شرایطی که این وضعیت آشکارا به سود رقبای ما تمام می‌شود. وی گفت: دوست داریم به هواداران خبرهای خوبی بدهیم ولی ابتدا باید کمی دست و پای پرسپولیس باز شود. اینطور که دست و پای پرسپولیس محکم بسته شده است نگران‌مان می‌کند. البته ما تسلیم نمی‌شویم. به قول و قراری که با هواداران و تیم گذاشتیم پایبند هستیم و تا آخرین لحظه می‌جنگیم ولی باید حداقل شرایطی هم فراهم شود. اگر مجموعه‌ای مثل پرسپولیس با این بازار بالقوه و پتانسیل بالای برند، امکان فعالیت اقتصادی در فوتبال را نداشته باشد، زنگ خطری بزرگ برای آینده فوتبال کشور است. من در همین جا از اعضای تیم هم کمال تشکر را دارم، هر چند این تشکر و قدردانی از مشکلات آنها نمی‌کاهد. آنها حق دارند نگران باشند. ما هم به خاطر مشکلاتی که گفتم و همچنین تنهایی‌ای که گریبان باشگاه را گرفته است، نگرانیم اما به هر شکلی شده اجازه نمی‌دهیم این روند ادامه پیدا کند و اقداماتی در دست انجام است تا شرایط را تغییر دهیم. 


Page Generated in 0/0071 sec