printlogo


کد خبر: 235503تاریخ: 1400/4/16 00:00
اخبار

انهدام یک باند تروریستی توسط پلیس
 
یک باند تروریستی که اعضای آن اقدام به برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی مسلحانه در داخل کشور کرده بودند، شناسایی و منهدم شد. 
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن یک باند تروریستی و دستگیری اعضای اصلی آن خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: گروهی خرابکار با هدف آسیب رساندن به امنیت عمومی جامعه، اقدام به برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی مسلحانه داخل کشور کرده بودند که بلافاصله پس از رصد، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و با تلاش شبانه‌روزی سبزپوشان نیروی انتظامی، اعضای اصلی این باند در استان‌های جنوبی شناسایی و دستگیر شدند. در این راستا پس از بررسی‌های فنی لازم مشخص شد این باند وابسته به گروهک‌های تروریستی خارج از کشور بوده و توسط آنها حمایت و هدایت می‌شده است. گفتنی است نتیجه بررسی و تحقیقات تخصصی متعاقباً به استحضار مردم شریف و عزیز ایران اسلامی خواهد رسید. 
***
صدور شناسنامه برای فرزندان دارای مادر ایرانی در خارج
مریهان و لیلیان، صاحبان نخستین شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در «خارج از کشور» شدند. شناسنامه‌های این فرزندان توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی صادر و تحویل شد. علیرضا محمودی، سرپرست سرکنسولگری ایران در دوبی با اعلام این خبر، گفت: امروز روز بزرگی برای مادران ایرانی خارج از کشور است. اقدام بزرگی با کمک و مساعدت معاونت محترم کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، مدیرکل کنسولی و ادارات تابعیت و سجلات و همچنین همکارانم در اداره کل توسعه دانایی به نتیجه رسید. وی افزود: مراحل و روند اخذ مجوز و تمهید بستر فنی لازم جهت صدور نخستین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی صادره از سوی وزارت امور خارجه انجام شده و امروز نخستین شناسنامه‌ها در خارج از کشور و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی صادر شد که جای تشکر و قدردانی بسیار از همه دست‌اندرکاران دارد. روابط عمومی وزارت امور خارجه آذرماه ۱۳۹۹ در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خبر داده بود. 
***
افزایش فعالیت پلیس با قطع برق
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه فعالیت پلیس با قطع برق افزایش یافته است، بر ضرورت جدا شدن سیستم چراغ‌های ترافیکی از برق شهری تاکید کرد. سردار حسین رحیمی درباره خاموشی‌های اخیر پایتخت که موجب از کارافتادن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز شده است، گفت: خاموشی‌ها کار پلیس را بویژه در حوزه ترافیکی و موضوعات مرتبط با آن بیشتر کرده است و ما بعضا از همکاران انتظامی برای کمک عوامل راهور بویژه در تقاطع‌های مهم و پرتردد استفاده کرده‌ایم. وی با انتقاد از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همزمان با قطع برق گفت: متاسفانه برای چراغ‌های تقاطع‌ها فکری جدی نشده است و برق آنها هم قطع می‌شود. 
این قطعی برق مشکلاتی را بویژه در حوزه ترافیک برای ما درست می‌کند و باعث شده تا ما از ماموران انتظامی برای این موضوع کمک بگیریم. رحیمی ادامه داد: درباره جدا بودن منبع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری گفت‌وگو و تاکید کردیم که حتما فکری در این باره بکنند. حتی می‌توان از سیستم تامین برق با انرژی خورشیدی برای این چراغ‌ها استفاده یا آنها را به سیستم برق اضطراری متصل کرد. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه قطع برق در واقع زحمت پلیس را در بخش انضباط ترافیکی و موضوعات مختلف بیشتر کرده است، گفت: البته در بحث امنیتی مشکل نداشتیم و پیش‌بینی کامل این موضوع را کرده بودیم اما در مجموع می‌توان گفت با قطع برق تلاش و فعالیت پلیس هم در شب و هم در روز افزایش یافته است. 
***
بارش باران و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رعدوبرق و بارش باران در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، از وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور خبر داد. 
صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه تا جمعه ۱۸ تیر به سبب جریانات شمالی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود. 
وی ادامه داد: امروز (16 تیر) در نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، ‌جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود همچنین از ۱۶ تا ۱۸ تیر در نیمه شرقی کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. وی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران ۱۶ تیرماه صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ سانتیگراد و طی روز ‌پنجشنبه (۱۷ تیرماه) صاف، گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec