printlogo


کد خبر: 235516تاریخ: 1400/4/16 00:00
سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد:
برای مشارکت فعال در بازسازی سوریه برنامه داریم

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگو با همتای سوری خود بر گسترش همه‌جانبه روابط میان تهران و دمشق تأکید کرد. 
به گزارش تسنیم، حجت‌‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با تبریک انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور سوریه گفت: ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه برای تثبیت امنیت و تحقق پیشرفت همچون گذشته تردیدی به خود راه نمی‌دهد. رئیسی با بیان اینکه موضوع فلسطین عامل وحدت مسلمانان و موجب همگرایی ملت‌های مستقل است، افزود: این دوراندیشی شما بود که حتی در اوج تهاجم تروریست‌ها به سوریه، کشور شما در حمایت از مردم فلسطین تردیدی به خود راه نداد. وی تصریح کرد: دولت جدید برای مشارکت فعال، گسترده و مؤثر در بازسازی سوریه برنامه دارد. رئیس‌جمهور منتخب گفت: جا دارد از قهرمان مبارزه با تروریسم و نماد پیوند راهبردی ایران و سوریه یعنی شهید سردار سلیمانی یاد کرده و برای همه شهدای مقاومت درخواست علو درجات کنم. 
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتخاب سیدابراهیم رئیسی از سوی مردم ایران گفت: برگزاری موفق این انتخابات را به شما و جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. وی اظهار امیدواری کرد با آغاز به کار دولت جدید ایران، روابط ۲ کشور در همه زمینه‌ها گسترش یابد. رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و سوریه‌ اظهار داشت: هر گاه یکی از ۲ ملت ایران و سوریه تحت فشار و محاصره قرار گرفتند، به حمایت از یکدیگر برخاسته‌اند و ملت و دولت سوریه، همواره قدردان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ایران است. بشار اسد همچنین با تأکید بر اینکه ملت‌های ایران و سوریه همواره در کنار یکدیگر از مسأله فلسطین به عنوان عامل اتحاد همه مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان و نیز حقوق ملت مظلوم یمن حمایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ملت سوریه در موضوعات مختلف، همواره حامی و پشتیبان حقوق ملت ایران بوده و خواهد بود. 
 
* ولایتی با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل صبح روز گذشته با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. ولایتی با حضور در دفتر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب وی از سوی مردم به ریاست‌جمهوری، برای رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده آرزوی موفقیت کرد.  رئیس‌جمهور منتخب همچنین پیش از ظهر روز گذشته میزبان جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی بود. رئیسی در این دیدار با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های پراکنده و غیرمنسجم در نظام حقوق و دستمزد گفت: وقتی حقوق جمعی خاص بدون مبنای مشخص و شفاف، بی‌ضابطه افزایش یابد، باعث ایجاد تبعات ناعادلانه می‌شود. رئیس‌جمهور منتخب با اشاره به ضرورت متناسب‌سازی حقوق با تورم، بر التزام به قانون، عدالت‌محور بودن و یکپارچگی نظام حقوق و دستمزد تاکید کرد. رئیسی همچنین با تاکید بر نقش نظام اداری چابک در پیشگیری و مقابله با فساد و افزایش کارآمدی دولت، طولانی بودن فرآیندهای صدور مجوز کسب‌و‌کار را از جمله عوامل فسادزا در ساختار اداری کشور عنوان کرد. 
***
رئیسی درباره قطع برق از وزارت نیرو گزارش خواست
در ادامه ملاقات وزرا با رئیس‌جمهور منتخب، رضا اردکانیان، وزیر نیرو بعدازظهر دوشنبه با حضور در دفتر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. اردکانیان در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه کرد. وزیر نیرو با اشاره به غفلت رخ داده در زمینه تعامل و ارتباط مناسب با کشورهای منطقه، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در قبال خاموشی‌های اخیر پرداخت. رئیسی نیز در این دیدار با ابراز نگرانی جدی از قطعی فراگیر برق در روزهای اخیر و مشکلات عدیده‌ای که به واسطه آن برای زندگی روزمره مردم و صنوف مختلف ایجاد شده، نسبت به لزوم رفع مشکلات پیش آمده تاکید کرد و درباره اقدامات این وزارتخانه برای عدم تداوم این وضعیت و تامین برق مورد نیاز کشور، گزارش خواست. رئیس‌جمهور منتخب همچنین در پاسخ به استقبال وزیر نیرو از راه‌اندازی سامانه معرفی مدیران دولت آینده اظهار داشت: شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم محدود به وزرا نیست و این رویکرد در انتخاب مدیران سطوح مختلف دنبال خواهد شد.

Page Generated in 0/0156 sec