printlogo


کد خبر: 235517تاریخ: 1400/4/16 00:00
اخبار

دستور رئیس قوه‌ قضائیه برای پیگیری علت قطعی‌های برق
رئیس قوه ‌قضائیه در نامه‌ای دادستان کل کشور را مأمور پیگیری فوری قطعی‌های مکرر برق شهرهای مختلف کشور در روزهای گذشته کرد. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه ‌قضائیه در نامه‌ای دادستان کل کشور را مأمور پیگیری فوری قطعی‌های مکرر برق شهرهای مختلف کشور در روزهای گذشته کرد. در نامه رئیس قوه ‌قضائیه به حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری آمده است: «با توجه به قطعی‌های مکرر برق بدون اطلاع قبلی در شهرهای مختلف کشور و خسارت‌ها و مشکلات ناشی از آن، در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری یا حداقل کاهش آسیب‌ها و خسارات مربوط، با فوریت، علت قطع برق و عدم برنامه‌ریزی صحیح و عدم اطلاع قبلی را بررسی و اقدام لازم و مقتضی معمول و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید». 
***
سرلشکر باقری:
وضعیت امنیتی مرزها از رشد مثبت و اطمینان‌بخشی برخوردار است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به فضل الهی وضعیت امنیتی مرزها در همه شاخص‌ها از رشد مثبت و اطمینان‌بخشی برخوردار است. به گزارش مهر، صبح دیروز نشست فرماندهان و مسؤولان ارشد نیروی‌زمینی سپاه، با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. سرلشکر باقری در این نشست با قدردانی از اهتمام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نیروی زمینی سپاه در تامین امنیت پایدار در مناطق ماموریتی مرزی بویژه در شمال غرب و جنوب شرق کشور، گفت: به رغم توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در توسعه تهدید در مناطق مرزی و پیرامونی کشور عزیزمان که برای جبران شکست‌های زنجیره‌ای‌شان در منطقه دنبال می‌شود، به فضل الهی وضعیت امنیتی مرزها در همه شاخص‌ها از رشد مثبت و اطمینان‌بخشی برخوردار است و این نشانگر تلاش موثر، کارآمد و نتیجه‌بخش نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای عهده‌دار مأموریت امنیت مرزی است. وی با تحسین اقدام و همت بالای سرلشکر حسین سلامی در دوره جدید فرماندهی سپاه برای ارتقای توان و آمادگی‌های یگان‌های مردم‌پایه نیروی زمینی سپاه و تاکید بر دستاوردهای راهبرد امنیت مردم‌محور، به تاثیرگذاری مشارکت و نقش‌آفرینی مردم بومی در امنیت مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: اقدامات مردم‌یاری و حمایت از اقشار محروم و کم‌برخوردار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گوناگون عمرانی و خدماتی نیروهای مسلح در کمک به دولت و محرومیت‌زدایی، راهبردی است که تجلی و تاثیر آن در جغرافیای ماموریتی نیروی زمینی سپاه بخوبی نمایان و آشکار است. 
***
امیر سرتیپ حیدری:
در کنار مردم سیستان ‌وبلوچستان خواهیم بود
فرمانده میدانی مبارزه با کرونا تاکید کرد تا پایان مشکلات مردم سیستان‌و‌‌‌بلوچستان در کنارشان خواهیم بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه‌شنبه با حضور در استان سیستان‌و‌بلوچستان درباره اجرای ماموریت نزاجا در این استان، گفت: امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای مبارزه با بحران ایجاد شده در استان سیستان‌وبلوچستان به بنده مأموریت دادند ان‌شاءالله تا پایان کرونا و رفع بحران آب در کنار شما عزیزان باشیم. وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش، همواره تداعی‌گر شعار «ارتش فدای ملت» بوده است، افزود: امروز خدمت مردم عزیز سیستان‌وبلوچستان رسیده‌ایم تا عاشقانه به این عزیزان و مرزداران ولایت و کشور کمک کنیم تا ان‌‍‌‌شاءالله بحران کرونا را پشت سر بگذارند و به شرایط مطلوب بازگردند. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نیروی زمینی ارتش از آغاز شیوع کرونا ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد. امیر حیدری همچنین در دیدار رئیس ستاد مدیریت بحران استان سیستان‌وبلوچستان گفت: نیروی زمینی ارتش ۳ بیمارستان تنفسی سیار ۱۰۰ تختخوابی در شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل احداث خواهد کرد و در حوزه بیماریابی و ایجاد پست‌های آبی و واکسیناسیون چندین مکان را آماده می‌کند. 
***
نایب‌رئیس مجلس: 
قطع مکرر برق پذیرفتنی نیست
نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه قطع مکرر برق با عدم اطلاع‌رسانی به مردم مشکلات خانواده‌ها را چندبرابر کرده است، گفت: بنا داریم در نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس با مدیران وزارت نیرو به توافق مشترکی برای کاهش خاموشی‌ها برسیم. علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره خاموشی‌های روزهای اخیر اظهار داشت: اینکه ما قطع مکرر برق داشته و بدون اطلاع برق هموطنان‌مان را قطع کنیم پذیرفتنی نیست، چرا که مردم دچار انواع و اقسام گرفتاری‌ها هستند و برخی خانوارها هم بیمار در منزل دارند. وی افزود: در برخی نقاط کشور قطع برق منجر به قطع آب هم می‌شود که این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، زیرا مشکلات خانوارها چندبرابر می‌شود. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان مجلس با وجود آنکه صحن علنی مجلس تعطیل بوده و برای سرکشی در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند ولی با توجه به مشکلات زیاد مردم بر اثر خاموشی مکرر برق از من درخواست کردند تعطیلات صحن علنی مجلس در هفته آینده لغو شود و چهارشنبه 16 تیر (امروز) قرار است در کمیسیون انرژی مجلس نشستی با موضوع بررسی قطعی‌های مکرر برق برگزار شود. ضمن اینکه امروز (دیروز سه‌شنبه) هم معاون پارلمانی وزارت نیرو در مجلس حضور داشت و پیشنهادات نمایندگان را بررسی ‌کرد. 

Page Generated in 0/0145 sec