printlogo


کد خبر: 235536تاریخ: 1400/4/17 00:00
اخبار

اعلام ترکیب تیم تکواندوی ایران در رقابت‌های تیمی المپیک
با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ترکیب نهایی تیم‌ ملی تکواندوی ایران برای حضور در مسابقات تیمی مشترک المپیک توکیو مشخص شد. بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین‌بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود؛ تیم ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت‌های جام‌جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را به ‌دست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور دارند. جلسه سرپرستان و مراسم قرعه‌کشی مسابقات تیمی المپیک توکیو امروز ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت کره‌جنوبی (۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود. این رقابت‌ها روزهای ۲ تا ۵ مردادماه در سالن «ماکوهاری مسه» برگزار می‌شود که هر روز یک مسابقه تیمی قبل از رقابت‌های کسب مدال برنز بخش انفرادی انجام خواهد شد. با اعلام سازمان تیم‌های ملی، تیم‌ ملی تکواندوی ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی در این رویداد حضور پیدا می‌کند. هدایت این نفرات بر عهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی است. طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است، هر تیم باید حداقل ۴ و حداکثر ۵ تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و ۲ هوگوپوش مرد با یکدیگر و ۲ تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می‌کنند. 
***
نخستین واکنش مسی بعد از صعود به فینال کوپا آمه‌ریکا
کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین امید زیادی دارد طلسم قهرمان نشدن در کوپا آمه‌ریکا را بشکند. به گزارش اسپورت، تیم‌ ملی فوتبال آرژانتین در ضربات پنالتی کلمبیا را شکست داد تا حریف برزیل در فینال کوپا آمه‌ریکا شود. مسی در واکنش به فینالیست شدن تیمش در پستی نوشت: باعث افتخارم است در این مجموعه حضور دارم. هدف ما برآورده شد و اکنون یک گام دیگر باقی مانده است. خوشحالم بار دیگر این لحظات را تجربه کردم. امیدوارم جام را بالای سر ببریم. مسی پیش از این ۳ بار در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به فینال کوپا آمه‌ریکا راه پیدا کرده است اما آرژانتینی‌ها هر ۳ بار برابر حریفان شکست خوردند و نتوانستند جام را بالای سر ببرند. 
***
واکنش سرپرست کمیته داوران به انتخاب فغانی برای قضاوت داربی
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره احتمال انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور داربی جام حذفی توضیحاتی ارائه کرد. خداداد افشاریان درباره احتمال انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت داربی جام حذفی اظهار داشت: هنوز درباره داربی هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم. به حدی بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول حساس است که درباره انتخاب داوران دیدارهای جام حذفی فکر نکرده‌ایم. وی ادامه داد: اکنون هم مشغول تمرکز روی چینش داوران هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر هستیم. دیدارهای هفته سی‌و‌سوم لیگ یک هم مهم است. به همین دلیل روی داور داربی فکر نکرده‌ایم. سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در زمان مناسب به انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت این مسابقه فکر می‌کنند، گفت: فغانی داور ما است و امکان دارد جزو گزینه‌های‌مان هم باشد اما باز هم تاکید می‌کنم روی انتخاب داوران مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی و بازی پرسپولیس - استقلال فکر نکرده‌ایم. افشاریان افزود: هر داوری ممکن است در هفته آینده لیگ برتر و لیگ یک قضاوت کند. امکان دارد در این مسابقات نمره خوبی بگیرد یا نگیرد و تا زمانی که مسابقات هفته آینده این ۲ لیگ تمام نشود به داربی فکر نمی‌کنیم. وی درباره اینکه با توجه به حضور علیرضا فغانی در استرالیا آیا در صورتی که این داور برای قضاوت داربی انتخاب شود، شرایط لازم برای سفرش به کشورمان وجود دارد، گفت: اگر قرار باشد فغانی را برای قضاوت این بازی انتخاب کنیم، می‌توانیم وی را به کشورمان بیاوریم. 

Page Generated in 0/0061 sec