printlogo


کد خبر: 235564تاریخ: 1400/4/17 00:00
اخبار

وصول بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق معوق دولتی معادن
۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق معوق دولتی معادن وصول و به حساب مربوط نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شد. به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور، در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات در ایلام، با اعلام این خبر گفت: طبق مستندات ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت این واریزی طی ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ وصول و واریز شده و پیگیری‌های دادسرای دیوان محاسبات کشور تا تسویه کامل حقوق دولتی معادن ادامه خواهد داشت. دادستان دیوان محاسبات افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف مشخص شد که تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن معوق مانده است و از آنجا که پس از وصول ۶۵ درصد وجوه مذکور، الباقی باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده شود تا در مسیر اکتشافات جدید و توسعه بخش معدن به مصرف برسد، عدم وصول بموقع موجب تاخیر در اجرای سیاست‌ها و رشد و توسعه در بخش معادن شده است. بیشترین مبلغ وصولی حقوق معوق دولتی معادن به ترتیب شامل استان‌های کرمان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان، خراسان رضوی حدود ۳۶۹ میلیارد تومان و کردستان بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان است. 
***
اعمال خاموشی بدون برنامه پذیرفتنی نیست
وزیر نیرو گفت: از این پس جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران‌عامل شرکت‌های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند. رضا اردکانیان با تاکید بر اینکه نهایت تلاش باید برای جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی به کار بسته شود، اظهار کرد: در این روزهای کرونایی اهمیت استمرار تامین برق بیمارستان‌ها و مراکز حساس و حتی خانه‌های مردم بسیار مهم و خط قرمز ما است. اردکانیان افزود: شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال‌های ارتباطی با مردم منتشر کنند. 
***
همسان‌سازی کرایه حمل نفتکش‌ها با سایر کامیون‌ها
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مصوبه ستاد پایش حمل‌و‌نقل مبنی بر همسان‌سازی کرایه حمل فرآورده‌های نفتی با کرایه حمل سایر کالاهای تجاری را به مدیران منطقه‌ای این شرکت ابلاغ کرد. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بخشنامه همسان‌سازی کرایه حمل کامیون‌های حامل فرآورده‌های نفتی با کرایه حمل دیگر کالاها مطابق با تعرفه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را که مصوب ستاد پایش حمل‌و‌نقل کشور به ریاست وزیر راه‌وشهرسازی است به مدیران منطقه‌ای شرکت ملی پخش ابلاغ کرد. 
بر اساس این بخشنامه که ابتدای خرداد امسال ابلاغ شده و قرار است از ابتدای تیرماه مبنای عمل قرار بگیرد، کرایه حمل فرآورده‌های نفتی با کرایه حمل سایر کالاهای تجاری بر اساس تعرفه سازمان راهداری یکسان‌سازی می‌شود. رانندگان ناوگان جاده‌ای نفتکش معتقدند نرخ نازل کرایه حمل انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت آنها در این حوزه باقی نگذاشته است؛ حدود ۲ سال است که کرایه حمل محموله‌های سوخت که علاوه بر یک سر خالی بودن بار، خطرناک نیز بوده و مشمول شرایط حمل کالاهای خطرناک مطابق قانون می‌شود، تفاوت فاحش با سایر کالاهای تجاری دارد، در حالی که در تمام دنیا نرخ کرایه حمل سوخت بالاتر از نرخ کرایه حمل کالاست. همین نارضایتی از نرخ کرایه حمل طی ما‌ه‌های اخیر موجب شده برخی مالکان تانکرهای حمل سوخت، تریلی‌های خود را تغییر کاربری داده و با حذف تانکر و نصب چادر به سمت حمل کالا سوق داده شوند که این مساله منجر به کاهش ناوگان حمل سوخت و بروز اختلال در سوخت‌رسانی به برخی شهرها شده است. 
***
سقوط سنگین سهام شرکت‌های چینی در وال‌استریت
در پایان معاملات روز گذشته وال‌استریت (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) سهام شرکت‌های چینی در بورس‌های آمریکا با نگرانی از بازرسی‌های امنیتی جدید پکن با سقوط سنگین روبه‌رو شد. به دنبال اعلام بازنگری امنیتی چین از شرکت دی‌دی، سهام شرکت‌های چینی با نگرانی از مقررات سختگیرانه جدید دولتی به‌شدت تحت فشار قرار گرفت. سهام شرکت تنسنت ۹ درصد سقوط کرد، در حالی که سهام جی‌دی دات‌کام و گروه علی‌بابا به ترتیب با سقوط ۵ درصدی و 82/2 ‌درصدی روبه‌رو شد. سهام شرکت‌های کانژوم و ویبو هم به ترتیب با سقوط 94/15 درصدی و 32/6 درصدی همراه شد. سهام شرکت دی‌دی پس از اینکه دولت چین دانلود اپلیکیشن آن را مسدود کرد با سقوط سنگین ۲۰ درصدی روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد این اقدام دولت چین بخشی از یک حرکت گسترده‌تر برای مقابله با تهدیدات امنیتی و سایبری برون‌مرزی، امنیت داده‌ها و کلاهبرداری در بورس باشد. این اقدام دولت چین یک هفته پس از آن صورت گرفت که شرکت دی‌دی سهام خود را در بورس سهام آمریکا عرضه کرد. 

Page Generated in 0/0062 sec