printlogo


کد خبر: 235568تاریخ: 1400/4/17 00:00
سرلشکر سلامی در آیین الحاق مجموعه‌ای از تسلیحات دفاعی به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه:
مبدأ هر گونه تهاجمی را هدف قرار می‌دهیم

گروه سیاسی: آیین الحاق تجهیزات نوین رزمی و مجموعه متنوعی از تسلیحات و تجهیزات راهبردی و مدرن دفاعی به نیروی زمینی سپاه صبح روز گذشته با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان این نیرو در محل ستاد تیپ نیروهای ویژه صابرین برگزار شد. در این مراسم انواع تجهیزات رزمی در حوزه زرهی، موشکی، خودرویی، پهپادی، بالگردی، جنگ الکترونیک و... به نیروی زمینی سپاه ملحق شد. سامانه‌های موشکی کن (محفظه) پرتاب، موشک‌های قائم ۱۱۴ که برای تجهیز بالگردهای تهاجمی کاربرد دارد و پهپادهای معراج ۱۱۳ و حنیف از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی بود که در این مراسم به نیروی زمینی سپاه ملحق شد. 
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه که برای سخنرانی در این آیین حاضر شده بود، اظهار داشت: امروز برای همه دوستداران و حامیان اقتدار و استقلال و عزت کشور سربلند و ملت سرافراز ایران اسلامی روزی فراموش‌ناشدنی است و باید همواره شکر خداوند را به جا بیاوریم که ما را در راه جهاد فی سبیل‌الله قرار داد. وی ‌افزود: خود را مدیون فداکاری‌های این فرزندان‌ پرافتخار ملت می‌دانیم‌؛ دهه‌هاست در معرض سیاست‌های قدرت‌های شیطانی و اشرار بزرگ‌ و کوچک‌ هستیم. سرلشکر سلامی تاکید کرد: در این‌ مدت که به استقلال سیاسی و عزت و افتخار رسیدیم، به شکل پیوسته طراحان راهبردی ناامنی از آمریکای‌ مهاجم و تجاوز‌طلب تا متحدان اروپایی و شرکای منطقه‌ای و تروریست‌های محلی، همگی‌ در حال طراحی توطئه هستند. آنها هر گاه توانستند در حال اجرای توطئه علیه ملت ایران بودند. فرمانده کل سپاه گفت: در جنگ‌های بزرگی در دامنه جهانی با قدرت‌های به ظاهر بزرگ وارد شدیم و از بعضی از آنها هم خارج شدیم و حتی اَشکال برخی جنگ‌ها را نیز تغییر دادیم؛ در میان این آتش‌باران‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی و اطلاعاتی دشمنان که به صورت مستقیم‌ و غیرمستقیم با آنها در طیف بسیاری از منازعات مرزی و فراتر از مرزها تا امروز مواجه هستیم، به واسطه قوت قلب و ایمان درونی و شجاعت، فداکاری و‌ ثبات قدم‌ مردان بزرگ‌مان، دشمنان را ناکام گذاشتیم. وی افزود: چه در دفاع‌مقدس که با طیف به هم‌ پیوسته دشمنان مواجه بودیم تا فعالیت اشرار در مناطق مرزی کشور، همه‌ جا جوانان رشید این سرزمین‌ پیروز بودند، دشمنان را به عقب راندند، تمرکز‌ آنها را به هم ریختند، به فراتر از مرزها فراری دادند، پیشانی جبهه را گسترش دادند، قدرت تمرکز‌ را از آنها گرفتند و عملیات‌های آنها را به شکست کشاندند. 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه سلاح‌های آتشبار دشمن در اطراف مرزهای کشورمان آرایش ‌گرفته که این در عرصه‌های مختلف بوده که بزرگ‌ترین آن جنگ روانی است، عنوان کرد: اما با این‌ حال امنیت در کشور حاکم است و نیرو‌های مسلح راه را بر دشمنان این‌ ملت بسته‌اند و‌ منافذ را مسدود کرده‌اند و با چشمانی تیزبین که بر اقصی ‌نقاط دشمن نظر می‌افکنند، دست‌های مستحکم را روی ماشه قرار داده‌اند و آنها را تعقیب می‌کنند و اجازه ورود به آنها نمی‌دهند. وی ادامه داد: اینکه کشور در قلب آتش دشمنان، ایمن است، به‌ واسطه وجود رزمندگانی است که در قلب سنگرها در سرما و گرما می‌ایستند. حال با چنین رزمندگانی آیا ممکن است دشمن بر ما سیطره یابد؟ البته استفاده از سلاح گرم برای رزمندگان ما در مرحله آخر است، زیرا اولویت‌شان خدمت به مردم و سازندگی است و این را از فعالیت‌های سازندگی نیروی زمینی سپاه در اقصی ‌نقاط کشور در مناطق محروم می‌توان دید. سرلشکر سلامی تأکید کرد: افق نگاه نیروی زمینی سپاه شکست دادن دشمنان است. ما از نقطه شروع، دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و این به ما عمق می‌دهد، لذا سلاح‌های‌مان را بر اساس این تفکر به ‌کار می‌گیریم. وی افزود: فروپاشی ذهن دشمن در ابتدای حرکت، به ما ابتکار عمل و آزادی عمل می‌دهد. آنها باید بدانند میدان جنگ و اعماق و کیفیت نبرد را ما انتخاب می‌کنیم، البته استراتژی ما دفاعی است؛ یعنی جنگ‌طلب نیستیم، سیاست ما دفاعی است اما استراتژی‌های ما همگی عملیاتی است و این یک واقعیت است. فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ابتدا به ساکن، جنگی را شروع نخواهیم کرد ولی بعد از نخستین تهاجم، حرکت ما تهاجمی است، زیرا می‌خواهیم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم. سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: ستاد کل سپاه وظیفه دارد از نزسا حمایت‌ کند تا قدرت‌شان تمام‌کننده باشد، البته قدرت دفاعی تمام‌ناشدنی است و نباید هم متوقف شود. 
 
* تجهیز بالگردهای سپاه به موشک نقطه‌زن جدید
نسخه زمین‌پایه موشک ضدزره الماس از جمله تجهیزاتی بود که در این آیین رونمایی شد. پیش از این نسخه هواپایه موشک الماس که از پهپادهای «ابابیل۳» شلیک می‌شود، رونمایی شده و به نمایش درآمده بود. الماس موشک ضدزره تاپ اتک ایرانی است که ۸ کیلومتر برد دارد. همچنین در این آیین از جدیدترین سلاح بالگردهای تهاجمی نیروی زمینی سپاه تحت عنوان «قائم ۱۱۴» هم رونمایی شد. قائم ۱۱۴ موشک ضدزره با برد ۱۰ کیلومتر است که با برخورداری از انواع جست‌وجوگرهای حرارتی، تلویزیونی و لیزری قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را دارد. وزن این موشک ۵۰ کیلوگرم و وزن سر جنگی آن ۱۵ کیلوگرم است. همچنین در بخش پشتیبانی رزم، مجموعه‌ای از خودروهای چندمنظوره، توپ‌کش و تاکتیکی طی این مراسم به توان و سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. 
همچنین نیروی زمینی سپاه به موشک‌های بالستیک برد کوتاه خانواده «فاتح» تجهیز شد. موشک‌های خانواده فاتح با برد 300 کیلومتر از سری موشک‌های نقطه‌زن و کوتاه‌برد سپاه پاسداران است که تا پیش از این در اختیار نیروی هوافضا سپاه بود. در این مراسم همچنین از لانچرهای 6 فروندی کنیستر پرتاب موشک‌های بالستیک رونمایی شد که به احتمال زیاد متعلق به موشک‌های فتح است. موشک «فتح» جدیدترین عضو خانواده موشک‌های کلاس فاتح است که نخستین مرتبه در جریان رزمایش پیامبر اعظم 16 سپاه از آنها رونمایی شد. 

Page Generated in 0/0056 sec