printlogo


کد خبر: 235569تاریخ: 1400/4/17 00:00
اخبار

نگرانی صهیونیست‌ها از پیشنهاد نصرالله برای واردات سوخت از ایران
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند این رژیم نگران پیشنهاد سیدحسن نصرالله مبنی بر صادرات سوخت از ایران به لبنان برای حل بحران سوخت این کشور است. 
به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: پیشنهاد سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر ارسال نفتکش‌های ایرانی برای حل بحران سوخت این کشور به معنای سیطره ایران بر لبنان است. این روزنامه نوشت: زمانی که بحران سوخت در لبنان به وجود آمد، سیدحسن نصرالله پیشنهاد کرد تهران به کشورش سوخت ارسال کند. بهتر است اسرائیل از ارسال نفت ایران به لبنان ممانعت کند. 
این روزنامه صهیونیستی مدعی شد بحران لبنان به معنای تحقق اهداف نصرالله است و این امر به معنای افزایش سلطه ایران بر لبنان است. در ادامه این گزارش آمده است پیشنهاد سیدحسن نصرالله باید موجب نگرانی برای اسرائیل شود و همین امر باعث شد بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل اعلام کند تل‌آویو آماده هرگونه کمک‌رسانی به لبنان است. دولت ایران چندین بار تاکید کرده است اگر لبنان درخواست کند با جدیت مساله صادرات نفت به این کشور را دنبال خواهد کرد. 
***
ورود   وزیر خارجه هند به تهران
جایشانکار با رئیسی دیدار می‌کند
«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود و تسلیم پیام کتبی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند برای سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب عصر روز گذشته وارد تهران شد. یک منبع مطلع با تایید این خبر گفت وزیر خارجه هند در این سفر حامل پیام نخست‌وزیر هند برای رئیس‌جمهور منتخب ایران است و در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی درباره مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای هم بحث و تبادل‌نظر خواهد کرد. جایشانکار طبق برنامه پیش‌بینی شده با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد. 
در همین باره سیدرسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به ورود وزیر خارجه هند به تهران نوشت: وزیر خارجه هند ملاقات خیلی مهمی در این دیدار کوتاه خواهد داشت. مطمئن هستم این دیدار پایه‌ای اساسی برای روابط ایران و هند در دوران ریاست‌جمهوری رئیسی خواهد بود. 
***
گفت‌وگوی تلفنی ولایتی و رئیس‌جمهور عراق
مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب در تماس تلفنی با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق گفت‌وگو و درباره آخرین تحولات منطقه و توسعه و تعمیق روابط ۲ کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت. 
علی‌اکبر ولایتی با اشاره به اقدامات مثبت رئیس‌جمهور عراق و همچنین ملاقات‌های خود با مسؤولان و برادران عراقی و تاکید بر نگاه مثبت مقامات عالی ۲ کشور در ارتباط با توسعه روابط گفت: کمتر ۲ کشوری در دنیا می‌توان سراغ گرفت که مانند ایران و عراق این مقدار مشترکات متعدد و عمیق داشته باشند و آنچه در زمان صدام روی داد، یک استثنا در تاریخ مشترک ۲ کشور است که ارتباطی به خواسته ۲ ملت نداشت. 
وی افزود: در هیچ جا نمی‌توان ۲ کشوری را یافت که حدود ۸ سال جنگ را تجربه کرده باشند و بعد از ۸ سال که سایه جنگ برطرف شد، این گونه با برادری و صمیمانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز همواره بر توسعه روابط در تمام زمینه‌ها تاکید دارند. 
برهم صالح هم با ابراز خرسندی از حسن ظن موجود گفت: مراتب احترام و سلام من را به محضر مبارک حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ابلاغ بفرمایید و آرزوی توفیق می‌کنم در این شرایط حساس و مهمی که ایران و منطقه در آن قرار دارد. 
وی افزود: مفتخر خواهیم بود جنابعالی را در بغداد برای گفت‌وگوهای بیشتر ملاقات کنیم و شما احتیاجی به دعوتنامه ندارید و اینجا در میان برادران خود هستید و در جایگاه رسمی هم از طرف بنده همیشه دعوت از جنابعالی آماده است تا بیشتر درباره تقویت ارتباطات بحث و تبادل‌‌نظر داشته باشیم. 
***
یک شبکه ژاپنی خبر داد
سفر وزیر خارجه ژاپن به ایران 
 یک شبکه ژاپنی در گزارشی از سفر احتمالی وزیر خارجه ژاپن به ایران برای دیدار با مقامات ارشد دولت جدید ایران خبر داد و به موضوعاتی پرداخت که انتظار می‌رود در این گفت‌وگوها به آنها پرداخته شود. 
به گزارش شبکه ژاپنی ان‌اچ‌کی، موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه ژاپن برنامه دارد اواسط ماه آگوست برای دیدار با مقامات ارشد دولت جدید ایران به تهران سفر کند.  موتگی احتمالا اوایل آگوست، پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران عازم این سفر خواهد شد. 
وزیر خارجه ژاپن قرار است در دیدار با وزیر امور خارجه جدید ایران و دیگر شخصیت‌ها در دولت رئیسی، از آنها بخواهد نقشی سازنده در تلاش برای کاهش تنش‌ها و برقراری ثبات در خاورمیانه داشته باشند. 
او همچنین قرار است آمادگی ژاپن برای تحکیم روابط دوستانه دیرینه با ایران را ابراز کند. موتگی و مقامات ایران احتمالا درباره آنچه مذاکرات غیرمستقیم پیرامون توافق هسته‌ای خوانده شده است نیز گفت‌وگو خواهند کرد. 

Page Generated in 0/0058 sec