printlogo


کد خبر: 235604تاریخ: 1400/4/19 00:00
اخبار

جهانفکریان المپیک را از دست داد
شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی پس از برگزاری چند نشست تخصصی اعلام کرد نماینده بانوی وزنه‌برداری کشورمان شرایط حضور در بازی‌های المپیک توکیو را ندارد. به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، پس از اعلام اعطای سهمیه به پریسا جهانفکریان، وزنه‌بردار بانوی کشورمان جهت حضور در المپیک 2020 توکیو، بحث‌ها و اما و اگرهای زیادی درباره شرایط جسمانی و آمادگی وی به واسطه جراحی اخیر روی کتفش مطرح شد که به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی جهت بررسی وضعیت این ملی‌پوش شایسته و بااخلاق و اظهارنظر تخصصی، شورای تخصصی پزشکی تشکیل داد. بر اساس این گزارش، شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور چند پزشک فوق تخصص، جراح و نمایندگان این فدراسیون تشکیل شده بود، پس از بررسی مدارک پزشکی و کنترل گزارش‌های جراح مربوط اعلام کردند وی با وضعیت موجود شرایط حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را ندارد. 
***
حضور مجدد علیرضا فغانی در فوتبال ایران
علیرضا فغانی از اواسط هفته آینده به ایران سفر می‌کند و فدراسیون فوتبال می‌تواند از وی در رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی و نیز ۳ هفته پایانی بیستمین دوره لیگ برتر استفاده کند. به گزارش ایسنا، چند هفته قبل این داور برجسته و بین‌المللی فوتبال ایران درخواستی را به مسؤولان فدراسیون فوتبال ارائه کرد تا در صورت صلاحدید به ایران بیاید و در هفته‌های پایانی و باقی‌‌مانده از بیستمین دوره لیگ برتر و نیز جام حذفی کمک حال داوری فوتبال ایران باشد. با توجه به نبود کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران، طی هفته‌های گذشته به دلیل حساسیت بالای رقابت‌های لیگ برتر چه در بالای جدول و چه در قعر آن، شاهد حواشی بسیار زیادی بودیم و به طور حتم حضور علیرضا فغانی، داور باتجربه فوتبال کشور در این مقطع را می‌توان به فال نیک گرفت. چندی پیش هرچند زمزمه‌های مخالفت با درخواست وی مطرح شده بود اما در نهایت فدراسیون فوتبال شرایط را برای فغانی فراهم کرد تا امکان قضاوت او بنا بر صلاحدید در ۳ هفته پایانی لیگ برتر و نیز رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی مهیا شود. فغانی هم‌اکنون به دلیل قضاوت در رقابت‌های گروه‌های F و G منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا در تایلند به سر می‌برد و اواسط هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. باید خاطرنشان کرد زمان اتمام مسابقات لیگ برتر هشتم مردادماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود و زمان برگزاری مسابقات باقیمانده جام حذفی نیز اینگونه است که ۱۳ مرداد مسابقات مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود و مسابقه فینال نیز ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد.
***
کوئیپرس داور دیدار ایتالیا - انگلیس شد
داور هلندی قضاوت تقابل آتزوری و سه‌شیرها در فینال یورو ۲۰۲۰ را عهده‌دار خواهد بود. تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و انگلیس با گذر از سد رقبای‌شان موفق شدند به دیدار فینال شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) برسند؛ دیداری که قرار است از ساعت 23:30 یکشنبه در ورزشگاه ومبلی شهر لندن بین این ۲ تیم برگزار شود. 
کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، بیورن کوئیپرس از هلند را به‌عنوان داور این بازی انتخاب کرد. ساندر فن‌روکل و اروین زینسترا از هلند هم دستیاران او خواهند بود. باستین دانکرت از آلمان هم به ‌عنوان مسؤول کمک‌داور ویدئویی (VAR) انتخاب شده است و کارلوس دل‌سرو گرانده از اسپانیا هم داور چهارم خواهد بود. 
***
آل‌کثیر و کامیابی‌نیا بازی با آلومینیوم را از دست دادند
۲ بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به دیدار این تیم مقابل آلومینیوم اراک نمی‌رسند. 
با اعلام یحیی گل‌محمدی، عیسی آل‌کثیر و کمال کامیابی‌نیا، ۲ بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مصدومیت به دیدار امشب این تیم مقابل آلومینیوم اراک نمی‌رسند. 
دیدار ۲ تیم امشب در هفته بیست‌و‌هفتم مسابقات لیگ برتر از ساعت 20:55 در ورزشگاه ‌آزادی برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0118 sec