printlogo


کد خبر: 235613تاریخ: 1400/4/19 00:00
اخبار

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از امروز شنبه (‌۱۹ تیر ۱۴۰۰) خبر داد. سیدمناف هاشمی درباره تغییر ساعت طرح ترافیک با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: با هماهنگی شورای عالی ترافیک از شنبه ۱۹ تیر ساعت اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا تغییر می‌کند. وی افزود: جهت تسهیل در تردد شهروندان، آغاز اجرای طرح ترافیک از شنبه ۸ و ۳۰ دقیقه است و از ساعت ۱۳ خروج خودروها از طرح رایگان و آزاد خواهد بود. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: تردد خودروی ساکنان محدوده طرح ترافیک برای ورود به محدوده طرح از ساعت ۱۳ آزاد خواهد بود و تردد آنها جهت بازگشت رایگان است. گفتنی است ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی با تصمیم وزارت کشور از ساعت ۷ تا ۱۳ ظهر تغییر کرده است. 
***
جیب‌بر مسافران BRT دستگیر شد
ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ یک جیب‌بر حرفه‌ای را که اقدام به سرقت از مسافران اتوبوس‌ها می‌کرد، دستگیر کردند. مدتی قبل پلیس آگاهی تهران بزرگ طرحی را برای مبارزه با سرقت و جیب‌بری در اتوبوس‌های BRT به مرحله اجرا درآورد که در پی آن ماموران پلیس آگاهی به فردی با ظاهر ژولیده در مسیر اتوبوس‌های تندروی خیابان ولیعصر مشکوک شدند. در ادامه تیم ماموران نامحسوس پلیس آگاهی این فرد را تحت نظر قرار داده و متوجه شدند متهم قصد سرقت از مسافران اتوبوس‌ها را داشته و منتظر فرصتی مناسب است که با شلوغی نقشه خود را اجرایی کند که در همین راستا این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که در جریان بازرسی از این فرد ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه از وی کشف شد. با کشف تلفن‌های همراه مسروقه این فرد تحت بازجویی قرار گرفت و در شرایطی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به سرقت ۳۱ دستگاه تلفن همراه از مسافران اتوبوس‌های BRT در تهران اعتراف کرد. 
***
20 درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به کاهش میانگین دوره ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های مدرسه‌سازی به ۳ سال، از عدم نیاز به «مقاوم‌سازی» مدارس استان سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد. مهرالله رخشانی‌مهر با بیان اینکه طول دوره عملیات عمرانی و ساخت فضاهای آموزشی را کاهش دادیم، گفت: اگر در گذشته میانگین طول دوره ساخت مدارس و پروژه‌های آموزشی در کشور ۹ سال بود، اکنون به ۳ سال رسیده است. وی همچنین با بیان اینکه میانگین مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور ۷ درصد است ولی جمع مدارس فرسوده که نیازمند «مقاوم‌سازی» یا «تخریب و بازسازی» هستند، 5/19 درصد است گفت: نکته جالب توجه اینکه میزان مدارس نیازمند مقاوم‌سازی در استان سیستان‌وبلوچستان صفر است. وی افزود: به عبارت دیگر، درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی یا مقاوم‌سازی کشور تا چند سال قبل ۳۰ درصد بود که با تلاش‌های انجام‌شده در این بخش با کاهش 5/10 درصدی، میزان مدارس فرسوده به 5/19 درصد رسیده است.
***
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:
داروخانه‌ها قرار نیست متادون بفروشند
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در رویه جدید مقرر شده تحویل متادون به مراکز ترک اعتیاد به جای معاونت‌های غذا و دارو از طریق داروخانه‌ها انجام شود. دکتر سیدحیدر محمدی گفت: طبیعتا معاونت‌های غذا و دارو اجازه خرید و فروش و فعالیت اقتصادی ندارند، بر همین اساس طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ضابطه ابلاغی معاون وزیر، توزیع متادون از طریق داروخانه‌های منتخب به مراکز MMT با ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت. وی افزود: یکی از دلایل نشت متادون به بازار آزاد، نبود نظارت دقیق بر زنجیره تولید بود که از این پس با ثبت و شناسه‌گذاری آن در تمام مراحل، امیدواریم نشت آن نیز کنترل شود. لذا بر اساس قانون و به منظور ثبت صحیح و دقیق اطلاعات، این دارو از طریق داروخانه‌ها به عنوان مرجع مورد تایید سازمان غذا و دارو بین مراکز ترک اعتیاد توزیع خواهد شد. بنا بر اعلام وبدا، محمدی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست تمرکززدایی، تغییر رویه در توزیع متادون از کانال داروخانه‌های منتخب به مراکز ترک اعتیاد، روند را تسهیل و دسترسی را آسان‌تر می‌کند، اظهار کرد: با اجرای این طرح، مراکز ترک اعتیاد می‌توانند براحتی به داروخانه‌های منتخب مراجعه و سهمیه متادون خود را دریافت کنند، درحالی‌که در گذشته باید برای تهیه سهمیه خود حتما به معاونت‌های غذا و داروی مراکز استان‌ها و دانشگاه‌ها مراجعه می‌کردند. 
***
رد رشوه زنجیر طلا از سوی مأموران پلیس راهور تهران
رئیس بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ از رد رشوه زنجیر طلا از سوی مأموران وظیفه‌شناس تیم گشت منطقه ۲۸ پلیس راهور تهران خبر داد. سرهنگ داورجمال گفت: ماموران گشت منطقه ۲۸ پلیس راهور تهران بزرگ حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی اپتیما برخورد کردند که راننده آن با حرکات مخاطره‌آمیز و سرعت غیرمجاز نظم عمومی معابر را بر هم ‌زده بود. وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس دستور توقف خودرو صادر شد و راننده خودرو که متوجه انتقال خودرو به پارکینگ و طی مراحل قانونی شده بود، یک زنجیر طلا به افسر تیم گشت منطقه ۲۸ پلیس راهور تهران پیشنهاد کرد که ماموران پلیس راهور ضمن امتناع از دریافت رشوه با تنظیم صورتجلسه‌ای جرم ارتکابی متهم را به سلسله‌مراتب فرماندهی اعلام می‌کنند. رئیس بازرسی پلیس راهور تهران ابراز داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0055 sec