printlogo


کد خبر: 235619تاریخ: 1400/4/19 00:00
اخبار

درخواست رئیس اتاق بازرگانی برای تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی
رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور درخواست کرد مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شود.
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، درباره تمدید مهلت قانونی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی به رئیس‌جمهور نامه نوشت. در بخشی از نامه شافعی به حسن روحانی آمده است: فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور که با مشکلات بزرگی همچون تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه بوده‌اند، از سال 1399 با چالش شیوع بیماری همه‌گیر کرونا نیز روبه‌رو شده‌اند.  واحدهای تولیدی و خدماتی کشور در اثر شیوع بیماری مزبور به دفعات در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقاله با کرونا، حفظ سلامتی نیروی انسانی خود و قطع زنجیره شیوع بیماری اقدام به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی یا کاهش نیروی انسانی حاضر در محل کار و به تبع آن کاهش ظرفیت تولید کردند. 
رئیس اتاق ایران در این نامه تصریح کرده تعطیلی‌ها و کاهش ظرفیت تولید منجر به کاهش شدید درآمد فعالان اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و همچنین عدم امکان ایفای به موقع تعهدات اداری و مالی بنگاه‌های اقتصادی شده است. 
شافعی در این نامه همچنین از رئیس‌جمهور درخواست کرده مهلت قانونی ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه امسال تمدید شود. 
***
وجود مدیرانی که دارای تخصص لازم نیستند از دلایل خاموشی‌های اخیر است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در کشور، گفت: باید مطابق برنامه ششم توسعه بیش از ۳۰ هزار مگاوات تولید برق کشور توسعه می‌یافت که این امر محقق نشده است.
 محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه قطعی‌های مکرر برق در کشور موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده است، گفت: بر این اساس به صورت سرزده از مجموعه ستاد فرماندهی و راهبری برق کشور بازدید شد تا از نزدیک مشکلات، مسائل و دغدغه‌های مردمی پیگیری شود. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه به‌رغم اینکه دولت در شعارهایش عنوان می‌کند به برنامه ششم توسعه عمل کرده است اما واقعیت چیز دیگری است. به عنوان مثال باید حدودا بیش از 30 هزار مگاوات تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه افزایش می‌یافت که این امر محقق نشده است. وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو در جلسه دریافت رای اعتماد از نمایندگان مجلس، وعده تحقق افزایش تولید 30 هزار مگاواتی را داد، ادامه داد: وجود مدیرانی که دارای تخصص لازم نیستند نیز از دیگر دلایل خاموشی‌های اخیر است. 
نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم با بیان اینکه واگذاری نیروگاه‌ها به برخی افراد و مسؤولان ارشد سابق موجب شده تولید برق در کشور آسیب ببیند، افزود: استخراج بیت‌کوین و تشدید خشکسالی‌ها موجب شده تامین آب برای تولید برق کاهش یابد. 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 6 هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد، تصریح کرد:  تصمیم گرفته شد به‌جای قطع برق مردم، برق برخی صنایع قطع شود تا جامعه دچار مشکل نشود، زیرا این امر می‌تواند 4 هزار مگاوات کمبود را جبران کند. آصفری با اشاره به اینکه نبود فرماندهی واحد در حوزه برق نیز از دیگر مشکلات است، تصریح کرد: به عنوان مثال برق برخی نواحی باید در زمان مشخصی از مدار خارج شود اما با دستور استاندار یا... این امر رخ ندهد. 
نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مصرف برق برخی کشورهای همسایه به اندازه مصرف یک استان کشورمان است اما در این کشورها شاهد پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی برای تولید برق هستیم، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل رانت برخی مسؤولان ارشد سابق وزارت نیرو، شاهد فروش برق و البته کاهش تولید برق در کشور هستیم. اگر مطابق برنامه ششم توسعه، ایجاد نیروگاه‌های جدید در دستورکار قرار می‌گرفت امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم.
 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد اگر به مولفه تامین آب شرب نیز پرداخته نشود، در آینده‌ نزدیک نیز شاهد بروز مشکلات در این حوزه خواهیم بود، لذا وزارت نیرو باید برنامه خودش در این راستا را مطرح کند. 
***
قیمت جهانی طلا با رشد مواجه شد
قیمت جهانی طلا در معاملات دیروز تحت تاثیر افت شاخص دلار و افت سود اوراق قرضه آمریکا، رشد کرد. 
به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات جمعه تحت تأثیر افت شاخص دلار و افت سود اوراق قرضه آمریکا رشد کرد. تا ساعت ۱۱:۵۲ دیروز به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، 1/0 درصد رشد کرد و به 1.803.30 دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم 13/0 درصد تقویت شد و به 1.802.50 دلار رسید. سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا، بنچ‌مارک سود اوراق قرضه، افت کرد و به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود رسید. کاهش سود اوراق باعث می‌شود تقاضای خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده بالا برود. شاخص دلار هم در معاملات دیروز افت کرد تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری کاهش یافته و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

Page Generated in 0/0053 sec