printlogo


کد خبر: 235623تاریخ: 1400/4/19 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب 
در پی درگذشت احمد جبرئیل
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر آقای احمد جبرئیل (دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر آقای احمد جبرئیل را به ملت فلسطین و همه مجاهدان و فعالان عرصه‌ پرشور مبارزات فلسطین و همه‌ عناصر مقاومت در منطقه‌ غرب آسیا و به بازماندگان او تسلیت عرض می‌کنم. 
این مرد شجاع و پرتلاش عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و مظلوم خود گذراند. از خداوند برای او پاداشی جزیل می‌طلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسألت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۲۷ ذی‌القعده ۱۴۴۲ - ۱۷ تیر ۱۴۰۰
***
طالبان: 
اطمینان می‌دهیم تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نخواهد شد
سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» اظهار داشت: اطمینان می‌دهیم از خاک افغانستان تهدیدی علیه مرزهای ایران ایجاد نخواهد شد. 
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اشاره به تصرف گذرگاه مرزی «اسلام قلعه» به تسنیم گفت: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی علیه کشور ایران شکل نخواهد گرفت. وی افزود: به مقامات ایران اطمینان می‌دهیم نسبت به خاک کشور همجوار ما ایران هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. سخنگوی طالبان اظهار داشت: گمرک‌ مرزی بهتر از گذشته و با نظم بیشتر به فعالیت خود در اسلام‌قلعه ادامه خواهد داد. مجاهد تاکید کرد: به مردم ایران اطمینان می‌دهیم حسن همجواری را رعایت خواهیم کرد و به اصول هر 2 کشور با احترام برخورد خواهد شد و از ایران هم چنین توقعی داریم. 
***
پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تحریم مقام‌های ایران شد
 پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال برخی تحریم‌های هدفمند علیه مقام‌های ایرانی به بهانه بازداشت اتباع اتحادیه اروپایی شد. به گزارش فارس، در بخشی از این قطعنامه، پارلمان اروپا از شورای اروپا خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند اعم از انسداد دارایی‌ها برای آن دسته از مقام‌ها و نهادهای ایران شد که «در بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپایی نقش داشته‌اند». چارلی ویمرز، نماینده سوئدی پارلمان اروپا پنجشنبه گذشته در توئیتر نوشت: «از اینکه پارلمان اروپا از درخواست اعمال تحریم علیه مقام‌های ایران حمایت کرد خرسندم». 
***
هلاکت عضو ارشد منافقین
امیرمسعود میرفرشچی از مسؤولان و برنامه‌سازان تلویزیون سیمای به اصطلاح آزادی سازمان منافقین به هلاکت رسید. امیرمسعود میرفرشچی از مسؤولان و برنامه‌سازان تلویزیون سیمای آزادی منافقین سه‌شنبه‌شب ۱۵تیرماه در بیمارستانی در آلبانی به درک واصل شد. میرفرشچی از سال 57 حین تحصیل در آمریکا به منافقین پیوست. او در شمار محصلانی بود که متعاقبا تحصیلاتش را در رشته‌های ریاضیات و جامعه‌شناسی در دانشگاه یو.‌سی.‌ال.ای ادامه داد. میرفرشچی از خلبانان برجسته منافقین بود. مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین با صدور پیامی مرگ وی را تایید و تسلیت گفت. مسعود رجوی از سال‌ها پیش مسعود فرشچی را به‌عنوان گوهر بی‌بدیل(!) و الگوی تمام‌عیار و همه‌جانبه یک مجاهد خلق توصیف کرده بود!
***
تحریم 8 نهاد مرتبط با صادرات به ایران
وزارت بازرگانی آمریکا از اضافه شدن نام ۳۴ شرکت و نهاد به فهرست سیاه این وزارتخانه در ارتباط با ایران، روسیه و چین خبر داد. 
به گزارش تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نام 34 شرکت و نهاد را در ارتباط با ایران، روسیه و چین به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اضافه کرده است. بر اساس این بیانیه، وزارت بازرگانی آمریکا نام 14 شرکت چینی را به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ» خواند، در فهرست سیاه خود گنجاند.  علاوه بر این، نام 6 شرکت چینی نیز به اتهام تلاش برای انتقال فناوری‌های آمریکایی به چین برای استفاده در صنایع نظامی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته‌ است. 
در این میان، 8 شرکت و نهاد نیز به اتهام «تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران برخلاف دستورالعمل اداره صادرات آمریکا یا فروش این اقلام به شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی [اوفک] وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند» در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا جا گرفته‌اند و نام 6 شرکت نیز به اتهام فروش قطعات الکترونیکی که می‌تواند در «پیشبرد برنامه‌های نظامی روسیه» به کار رود، به این فهرست اضافه شده‌ است. 
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است این 34 شرکت و نهاد در فعالیت‌های تهدیدکننده سیاست خارجی، امنیت ملی و ارزش‌های آمریکا نقش داشته یا احتمال ایفای نقش آنها در چنین فعالیت‌هایی در آینده وجود دارد.

Page Generated in 0/0061 sec