printlogo


کد خبر: 235650تاریخ: 1400/4/20 00:00
برای کنعانی‌زادگان که مسیر را اشتباه می‌رود
هنوز هم حواست نیست

همه ما از بازی ایران - ژاپن، اشتباه مهلک مدافعان‌مان در بی‌اعتنایی به جریان بازی برای اعتراض به داور را به یاد می‌آوریم و این صحنه هیچ وقت از جلوی چشمان‌مان کنار نمی‌رود. با این حال شواهد و قرائن نشان می‌دهد آن صحنه خیلی عبرت‌آموز نبوده و یکی از آن مدافعان همچنان عادت دارد پشتش را به جریان بازی کند. 
کوین اسپیسی در فیلم «۲۱» دیالوگی دارد که می‌گوید: «تنها چیزی که از بازنده بودن بدتر است، این است که آدم اشتباهش را قبول نکند». حسین کنعانی‌زادگان مصداق این دیالوگ است؛ کسی که نه تنها از اشتباهاتش درس نمی‌گیرد، بلکه اصرار به تکرار آنها دارد. هنوز صحنه گل نخست ژاپن به ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ فراموش‌مان نشده که کنعانی‌زادگان به جای دنبال کردن توپ، به سمت داور برگشت و پشت کردن به بازی همان و پر پر شدن آرزوی میلیون‌ها هوادار تیم ‌ملی همان. 
شاید تصور کنید همه بازیکنانی که در آن صحنه دیدار ایران و ژاپن، بازی را رها کردند، تا آخر عمر حسرت آن اعتراض نابجا را بخورند و دیگر به این شکل به داور اعتراض نکنند اما این موضوع برای هرکدام از آن بازیکنان صدق کند، درباره کنعانی‌زادگان صدق نمی‌کند، چرا که مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در دقیقه ۳۷ بازی با فولاد پس از خطا روی شیمبا، همانند دیدار با ژاپن پشت به بازی کرد تا به کمک داور اعتراض کند؛ اتفاقی که باعث شد فولادی‌ها سریعا توسط پاتوسی بازی را آغاز کنند و یک موقعیت خوب گلزنی به دست آورند که اگر بی‌دقتی شیمبا نبود، شاید پرسپولیس بازنده دیدار مقابل فولاد بود و فاصله‌اش با سپاهان کم می‌شد. 
احتمالا باید به کنعانی‌زادگان یادآوری شود که عمر فوتبالی‌اش در سطح اول ایران و آسیا – که چند سالش را هم به خاطر کل‌کل‌های بیهوده هدر داده – کوتاه است و قرار نیست هر سال مدعی لیگ باشد و هر 4 سال یک بار هم به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برسد. او باید اشتباهاتش را قبول کند و از آنها درس بگیرد تا حداقل بازنده بدی به نظر نرسد. 

Page Generated in 0/0060 sec