printlogo


کد خبر: 235651تاریخ: 1400/4/20 00:00
اخبار

فوتبال عراق مجهز به VAR شد
فدراسیون فوتبال عراق در تجهیز ورزشگاه بصره به VAR موفق شده و این تکنولوژی قبل از مسابقات انتخابی جام‌جهانی آماده بهره‌برداری است. به گزارش فارس، ماهر حسان، خبرنگار عراقی خبر داد تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی قبل از آغاز مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در ورزشگاه بین‌المللی بصره آماده استفاده می‌شود. عراق یکی از رقبای ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2022 است. پیش از این گفته شد AFC این کشور را از میزبانی در این رقابت‌ها محروم کرده ولی فدراسیون عراق با تجهیز فوری ورزشگاه بصره به VAR قصد دارد این محرومیت را بردارد و از ایران و دیگر رقبا میزبانی کند. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های مرحله پایانی انتخابی جام‌جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد ولی هنوز به صورت رسمی درباره نوع برگزاری تصمیم گرفته نشده و طبق گزارش‌های رسیده برگزاری این بازی‌ها به صورت متمرکز همچنان گزینه روی میز AFC است.
***
داربی پنجشنبه پایتخت بدون تماشاچی 
داربی روز پنجشنبه ٢٤ تیرماه جاری بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس بدون تماشاچی در تهران برگزار می‌شود. حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران در حاشیه نشستی درباره شهرآورد، در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: بر اساس مصوبات جلسه، مسابقه یک‌چهارم جام حذفی فوتبال ساعت ١٩:٤٥ دقیقه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در تمام کمیسیون‌های ورزشی مساله رعایت دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا برای مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، در نظر گرفته می‌شود. به گفته وی در این مسابقه جز عوامل اجرایی فقط تعدادی میهمان ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ۲ مدیرعامل تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند در استادیوم حضور یابند. او گفت: تمام تمهیدات لازم درباره تامین امنیت برای برگزاری این مسابقه اندیشیده شده است و مورد خاصی در این زمینه وجود ندارد. 
***
معاوضه‌ای عجیب بین بارسلونا- اتلتیکومادرید!
ممکن است بزودی شاهد معاوضه سائول نیگز و آنتوان گریزمان بین اتلتیکومادرید و بارسلونا باشیم. به گزارش «ورزش سه»، سائول 26 ساله، هافبک خلاق و تکنیکی اتلتیکو اخیرا گزینه تغییر تیم و تجربه‌های جدید را به صورت جدی ارزیابی کرده است. او مدت‌هاست به این موضوع فکر می‌کند و تنها عدم پیشنهادات کلان برای اتلتیکومادرید جدایی او را غیرممکن کرده است. در 24 ساعت اخیر لیورپول بار دیگر برای خرید سائول نیگز ابراز علاقه کرده اما پیشنهاد 40 میلیون یورویی مرسی‌سایدی‌ها مورد قبول اتلتیکو قرار نگرفته است. نباید فراموش کرد سائول تا سال 2026 با روخی بلانکوس قرارداد داشته و بند فسخ 150 میلیون یورویی در قرارداد او وجود دارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد معاوضه با آنتوان گریزمان مهم‌ترین راه‌حل موجود خواهد بود. ستاره فرانسوی اینقدر به بازگشت به اتلتیکومادرید علاقه‌مند است که حاضر است دستمزد خود برای انتقال دوباره به پایتخت را کاهش دهد. همچنین بارسلونا برای حفظ لیونل مسی چاره‌ای جز ایجاد تعادل در پرداخت دستمزدهای خود ندارد و فروش آنتوان گریزمان یکی از بهترین راه‌حل‌های ممکن خواهد بود. رونالد کومان نیز اولویت خود را حفظ لیونل مسی قرار داده و برای ماندن او حتی حاضر است آنتوان گریزمان را قربانی کند. تا چندی قبل بارسلونا تصور می‌کرد برای تقویت خط میانی خود جینی واینالدوم را در فصل بعد در اختیار خواهد داشت اما این ستاره هلندی به یکباره تغییر عقیده داد و لباس پاری‌سن‌ژرمن را به تن کرد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد جذب سائول نیگز بهترین گزینه برای بلوگرانا خواهد بود. با توجه به حضور سرخیو آگوئرو و ممفیس دیپای برای تقویت خط حمله، پذیرش جدایی گریزمان برای رونالد کومان راحت‌تر شده و او ترجیح می‌دهد یک هافبک تراز اول مانند سائول راهی نوکمپ شود. 
***
قطر میزبان دیدار تراکتور- النصر شد
باشگاه النصر عربستان کشور قطر را به عنوان میزبان دیدار برابر تراکتور‌ ایران اعلام کرد. به گزارش الریاضیه، سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های زیاد النصر عربستان کشور میزبان خود را برای رویارویی با تراکتور‌ اعلام کرد. این تیم عربستانی ورزشگاه السد قطر را برای میزبانی این بازی معرفی کرد و در این زمینه به AFC نامه نوشت. قرار بود این بازی در ورزشگاه خانگی النصر برگزار شود که طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی باید در کشور ثالث برگزار شود. 

Page Generated in 0/0070 sec