printlogo


کد خبر: 235659تاریخ: 1400/4/20 00:00
اخبار

اختصاص ۴ ‌هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در سال آینده
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سرمایشی برای مدارس خوزستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده بیشتری در مدارس وجود دارد. مهرالله رخشانی‌مهر افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سال آینده ۴۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های مشارکتی کشور اختصاص دهیم که هر استان مشارکت بیشتری از خیران داشته باشد اعتبار بیشتری را دریافت می‌کند. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: باید از پراکنده‌سازی مدارس جلوگیری شود و مدارس جامع و کامل با ظرفیت بالای پذیرش دانش‌آموز ساخته شود، این کار باعث می‌شود مدارس با امکانات بیشتری ساخته شود. رخشانی‌مهر افزود: پارسال ۳۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سرمایشی برای مدارس خوزستان اختصاص داده شد اما با توجه به گرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده بیشتری در مدارس وجود دارد. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: اگر اداره کل نوسازی مدارس خوزستان به همین روند ادامه دهد تا چند سال آینده از میانگین فضای آموزشی کشور عبور خواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به طرح «آجر به آجر» افزود: این طرح سال گذشته با هدف ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در سطح جامعه اجرا شد و خوزستان در این طرح با جذب ۱۲۰هزار خیر در بین مردم، رتبه نخست کشور را کسب کرد. 
***
گروگان‌گیری جویندگان کار در شرکت هرمی!
رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران از بازداشت ۱۶ نفر از اعضای یک شرکت هرمی خبر داد و گفت: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار و در نهایت گروگان‌ گرفتن آنها می‌کردند! سروان مهدی کیاشمشکی در تشریح این خبر اظهار کرد: مدتی قبل خانواده پسر جوانی با حضور در کلانتری 209 پایانه غرب عنوان کردند پسر آنها مدتی است از خانه خارج شده و تلفن‌همراهش را نیز پاسخ نمی‌دهد. این خانواده اعلام کردند چند روز پیش فردی در تماس با آنها از سلامتی فرزندشان خبر داده و از آنها خواسته 20 میلیون تومان به حساب مشخصی واریز کنند. رئیس کلانتری 209 پایانه غرب تهران افزود: پس از طرح این شکایت، مأموران کلانتری 209 پایانه غرب دست به کار شده و متوجه شدند پسر جوان در یک شرکت هرمی به دام افتاده و قادر به خروج از آنجا نیست. در ادامه یکی از اعضای این شرکت که به عنوان رابط قصد دریافت پول از خانواده پسر جوان را داشت، بازداشت شد، سپس آدرس شرکت در محدوده خیابان نواب به دست آمد و مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به بازداشت 16 نفر از اعضای این شرکت هرمی شدند. وی تصریح کرد: اعضای این شرکت تحت عنوان شرکت خدماتی، اقدام به جذب متقاضیان کار می‌کردند، به مرور آنها را به منزلی کشانده و پس از گرفتن تلفن ‌همراه شخص و ارتباط با خانواده وی، از آنها به بهانه هزینه‌های کار کردن فرزندشان، تقاضای وجه می‌کردند. 
***
ادامه آتش‌سوزی در کوه «نارک» گچساران
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه نارک با وجود تلاش امدادگران بعد از 2 روز همچنان ادامه دارد. غلامحسین حکمتیان اظهار داشت: آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه نارک که پنجشنبه گذشته آغاز شده بود با وجود تلاش امدادگران به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه همچنان ادامه دارد. وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری و طبیعت‌دوست شهرستان‌های گچساران، یاسوج، دهدشت، چرام و باشت در حال مهار آتش‌سوزی در این مناطق هستند اما به دلیل وزش باد شدید و سخت‌گذر بودن منطقه عملیات مهار به سختی در حال انجام است. حکمتیان گفت: ۴ اکیپ از شهرستان‌های مختلف استان برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات کوه نارک به گچساران اعزام شدند. وی ابراز کرد: این آتش‌سوزی در مقطعی کنترل شد اما به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت‌گذر بودن و وزش باد دوباره شعله‌ور شده و همچنان ادامه دارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۲ اکیپ ۲۰ نفره از بویراحمد و دنا به شهرستان گچساران برای مهار آتش کوه نارک اعزام شدند. 
***
مسدود شدن 5 هزار سایت تبلیغ و فروش محصولات غیرمجاز سلامت‌محور
مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از رصد و نظارت بر فضای مجازی و سایت‌ها با همکاری پلیس فتا خبر داد و گفت: ۵ هزار سایت در حوزه تبلیغ و فروش محصولات غیرمجاز سلامت شناسایی و با آنها برخورد شد. رسول ملکوتی گفت: پلیس فتا با همکاری سازمان غذا و دارو به منظور سهولت و تسریع در برخورد بموقع با تخلفات تبلیغ و فروش محصولات سلامت‌محور در فضای مجازی، اعلام کرد: موارد ارسالی از سوی پلیس فتا به طور مستمر توسط کارشناسان تخصصی و آموزش‌دیده این سازمان پایش می‌شود. 
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ سایت متخلف که اقدام به تبلیغ و فروش دارو و برخی مکمل‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها می‌کردند، شناسایی و مسدود شده و بالغ بر ۴۰۰۰ مورد نیز در حال بررسی است. سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به قوانین و اسناد بالادستی نظیر قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون احکام دائمی توسعه‌ای کشور و قانون منع تبلیغات کالاهای غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت، تبلیغ و فروش برخی کالاهای حوزه سلامت بویژه دارو و مکمل ممنوع است. 

Page Generated in 0/0141 sec