printlogo


کد خبر: 235663تاریخ: 1400/4/20 00:00
شرط کاهش قیمت محصولات نهاده‌های دامی

محمدجواد عسکری*: 4 میلیون و 400 هزار تن نهاده‌های دامی که متعلق به پشتیبانی امور دام و بخش‌های خصوصی است، یا در حال تخلیه است یا در کشتی‌هایی که در لنگرگاه‌های بنادر پهلو گرفته‌اند مانده است. متأسفانه به دلیل بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت ۳ ماه است بسیاری از نهاده‌ها در انبارها مانده و ترخیص نشده است. 
هفته گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه دستگاه‌های امنیتی و متولی به بندر امام رفتیم و مشخص شد معضل اصلی، مربوط به توزیع و حمل‌و‌نقل نهاده‌های دامی است به همین دلیل بنا شد در قالب یک صورتجلسه همه دستگاه‌ها و مسؤولان مربوط مساله تسهیل و سرعت در حمل‌و‌نقل نهاده‌های دامی را دنبال کنند. طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته قرار بر این شد استاندارها نیز به تناسب نیازهای استانی خود، توزیع نهاده‌های دامی از بنادر را دنبال کنند. 
در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی مجلس مقرر شد با ورود روزانه 3 هزار دستگاه به شهرستان‌ها و استان‌ها مشکل نهاده‌ها برطرف شود. در این مسیر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز قول به‌کارگیری 500 واگن ریلی برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی را داده است. 
علاوه بر اینکه آهنگ اقدامات لازم جهت اصلاح وضعیت نهاده‌های دامی آغاز شده و کار دنبال می‌شود، با ورود دستگاه‌های امنیتی و تلاش اعضای کمیسیون کشاورزی، سامانه بازارگاه (سامانه توزیع خوراک دام و طیور کشور) اصلاح خواهد شد. در این صورت قطعا در آینده دست دلالان و واسطه‌گران نهاده‌های دامی قطع خواهد شد و توزیع این محصولات توسط دستگاه‌های متولی دولتی انجام می‌شود. 
یکی از مشکلات افزایش قیمت‌های محصولات نهاده‌های دامی کمبود و عدم توزیع بموقع نهاده بود که با تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال حاضر این مشکل برطرف شده و پیش‌بینی ما این است که ظرف یکی ـ دو هفته آینده، شاهد کاهش قیمت‌ محصولات دامی باشیم.
* نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی
آب و منابع طبیعی مجلس 

Page Generated in 0/0062 sec