printlogo


کد خبر: 235701تاریخ: 1400/4/21 00:00
اخبار

در نامه خادم به قالیباف افشا شد
سهل‌انگاری وزارت ورزش در گرفتن بودجه
معاون پیشین پارلمانی و امور حقوقی وزارت ورزش در نامه‌ای به رئیس مجلس از سهل‌انگاری این وزارتخانه در پیگیری دریافت بخش عمده‌ای از بودجه ورزش خبر داد و خواستار رسیدگی به این مشکل شد. امیررضا خادم که تا اسفندماه سال ۹۷ به عنوان معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت ورزش فعالیت می‌کرد، در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از سهل‌انگاری این وزارتخانه برای پیگیری و دریافت بخشی از بودجه ورزش خبر داده و از وی خواسته است با کمک نمایندگان مجلس این «خسران» را جبران کنند. 
در نامه خادم خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: احتراما به استحضار می‌رساند بتازگی مطلع شدم در نتیجه بی‌توجهی و سهل‌انگاری وزارت ورزش و جوانان، متأسفانه اعتباراتی که پس از چند سال دوندگی و توجیه نمایندگان محترم مجلس با کمک همکارانم در آن وزارت توانسته بودیم در زمان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، از محل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و عوارض فروش سیگار و نوشابه‌های گازدار برای ورزش و جوانان کشور لحاظ و در قوانین مرتبط بگنجانیم، به طور ناباورانه‌ای در طی تصویب و ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده کاملا حذف گردیده است! این خسران بزرگ، باعث از دست رفتن قریب به سه‌چهارم بودجه و اعتبارات حوزه ورزش و جوانان می‌شود که در قوانین مذکور جهت ترویج و تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه ورزش همگانی، ورزش جانبازان و معلولان، ورزش روستایی و عشایری و ورزش مدارس در شهرها و روستاهای کشور اختصاص یافته است اما بر اساس قانون جدید از سال ۱۴۰۱ به طور کامل حذف خواهد شد!!! به تعبیر دیگر، سهل‌انگاری متولیان امور ورزش و جوانان کشور، به عدد و رقم‌های دیده شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بانی فاجعه‌ای شده‌ که نتیجه‌ آن عبارت است از کسر ۵۰ هزار میلیارد ریال از کل بودجه ۶۰ هزار میلیارد ریالی ورزش و جوانان کشور! لذا به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ و مظلوم ورزش و جوانان کشور از جنابعالی تمنا دارم دستور فرمایید با استناد به مواد ۷۳ و ۹۴ قانون برنامه ششم، موضوع از طریق طرحی از جانب مجلس و یا لایحه از جانب دولت به صورت دوفوریتی ارائه شود تا ان‌شاءالله با حمایت نمایندگان محترم، آب رفته به جوی بازگشته و دولت بعد، در حوزه ورزش و جوانان وارث یک مصیبت عظیم از سوی مدیران حال حاضر وزارت ورزش و جوانان نباشد. 
***
جزئیات جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام شد
هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیمات خود را برای ادامه همکاری با برخی سرپرستان کمیته‌ها گرفت. نشست هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در مرکز ملی فوتبال برگزار شد که طی آن مسائل مختلفی درباره فوتبال پایه، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید، انتخاب خزانه‌دار و تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت منصور قنبرزاده مورد بررسی قرار گرفت. حسین شریفی، سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به این نشست گفت: جلسه امروز (دیروز یکشنبه) به مدت ۵ ساعت طول کشید که طی آن مصوبات مختلفی مطرح و تصویب شد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:
* منصور قنبرزاده که بنا به درخواست ریاست فدراسیون پذیرفتند در سرپرستی دبیرکلی انجام وظیفه کنند، امروز با توجه به مشغله‌هایی که وجود داشت جدا شدند اما او همچنان در کنار مجموعه فدراسیون فوتبال خواهد بود. 
* دوشنبه قرار است دبیرکل جدید فدراسیون انتخاب شود. همان زمان مراسم تودیع و معارفه نیز انجام می‌شود.  
* علی سلیمانی به عنوان سرپرست خزانه‌داری فدراسیون باقی ماند. 
* کمیته موقت تغییر و تحول دیجیتال به مدت یک سال شروع به فعالیت می‌کند. 
* کمیته جوانان فدراسیون فوتبال مسؤول شد استعدادیابی با بودجه مقرر را بر عهده بگیرد و آن را عملیاتی کند. 
* در جهت توسعه فوتبال و فوتسال بانوان به هیأت‌های فعال در این حوزه مقرر شد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت و در اختیار آنها قرار بگیرد. 
* رئیس و اعضای کمیته‌های تعیین وضعیت بازیکنان به همراه ارکان قضایی نظیر انضباطی، استیناف و اخلاق تا مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با سرپرستی به وضعیت خود ادامه می‌دهند. 
* تاریخ مجمع عمومی هنوز مشخص نشده است و آن را در آینده اعلام می‌کنیم. 
* صورت‌های مالی تا انتهای تیرماه ۱۳۹۹ مقرر شد در اختیار اعضا قرار بگیرد. 
* وحید شمسایی به عضویت کمیته فوتسال درآمد و عضو جدید این مجموعه شد. 
* مهدی مهدوی‌کیا مقرر شد سرمربیگری تیم فوتبال المپیک را بر عهده بگیرد. مقرر شد رئیس فدراسیون فوتبال با او مذاکره کند. 
وی درباره نامزدهای سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه امروز صحبتی نشد و مقرر شد این اتفاق در یکی، دو روز آینده رقم بخورد. 

Page Generated in 0/0146 sec