printlogo


کد خبر: 235702تاریخ: 1400/4/21 00:00
سرانجام آرژانتین با شکست برزیل قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد
مسی به طلا رسید

تیم ملی فوتبال آرژانتین با پیروزی یک بر صفر برابر برزیل قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد تا مسی نخستین جام ملی خود را به دست آورد. بامداد دیروز پرونده رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا با برگزاری فینال بسته شد. در دیدار فینال تیم‌های ‌ملی فوتبال آرژانتین و برزیل به مصاف هم رفتند. این بازی که به میزبانی برزیل برگزار شد، با یک گل به سود آرژانتین به پایان رسید تا آلبی‌سلسته در خاک حریف تاج‌گذاری کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تک‌گل آرژانتین را در این بازی آنخل دی‌ماریا در دقیقه ۲۲ به ثمر رساند. به این ترتیب ناکامی مسی با آرژانتین به پایان رسید و این بازیکن بعد از ناکامی در ۳ فینال، جام را بالای سر برد و خود را از زیر فشار خارج کرد. 
 
* لحظه‌ای خاص
بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال آرژانتین بعد از قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا از مسی تقدیر کردند. مسی بعد از ناکامی در ۳ فینال کوپا آمه‌ریکا و یک فینال جام‌جهانی توانست جام به دست آورد. معمولا بعد از قهرمانی، بازیکنان مربی تیم را روی دستان خود به بالا می‌اندازند اما بازیکنان آرژانتین این حرکت را با مسی کردند تا نشان دهند کاپیتان در نزد آنها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسی نخستین قهرمانی ملی خود با آرژانتین در رده بزرگسالان را به دست آورد تا خود را از زیر فشار سنگینی که تحمل می‌کرد خارج کند. مسی نمایشی درخشان در کوپا آمه‌ریکا داشت و در ۵ بازی پیاپی عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد، هر چند او در ۲ بازی نیمه‌نهایی و فینال نه گلی به ثمر رساند و نه پاس گل داد. 
 
* 3 جایزه بزرگ برای مسی
از سوی دیگر فوق ستاره تیم ‌ملی فوتبال آرژانتین ۳ جایزه مهم کوپا آمه‌ریکا را به خود اختصاص داد. مسی بیشترین نقش را در قهرمانی آرژانتین داشت. او با زدن ۴ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد. فوق ستاره آرژانتینی ۴ پاس گل هم داد تا از این حیث هم بهترین باشد. مسی با ۴ گل و ۴ پاس گل به عنوان بهترین بازیکن جام هم انتخاب شد تا به تنهایی عنوان آقای گل، آقای پاس گل و بهترین بازیکن جام را به دست آورد. مسی در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم به فینال کوپا آمه‌ریکا راه پیدا کرد اما در هر ۳ فینال شکست خورد و این برای نخستین‌بار است که توانست با آلبی‌سلسته جام به دست
آورد. 

Page Generated in 0/0052 sec