printlogo


کد خبر: 235725تاریخ: 1400/4/21 00:00
اخبار

تشکر رهبر انقلاب از پیام فلسطینیان ساکن در اردوگاه‌های سوریه
در پی پیام جمع زیادی از فلسطینیان ساکن در اردوگاه‌های سوریه به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 12 روزه علیه رژیم اشغالگر قدس و قدردانی آنان از رهبر حکیم انقلاب و ملت ایران، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از پیام این فلسطینیان تشکر کردند. به گزارش سایت اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به آقای محمد البحیصی، رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران، با ابلاغ تشکر رهبر انقلاب اسلامی، نوشت: عملیات سیف‌القدس تجلی بخش کوچکی از قدرت و اقتدار انباشته جبهه مقاومت بود. حجت‌الاسلام قمی در این نامه افزوده است: دفاع قهرمانانه مردم غیور فلسطین از مسجدالاقصی و سرزمین قدس، این بار با یکپارچگی و هم‌افزایی مردم همه مناطق فلسطین و هماهنگی تحسین‌برانگیز همه گروه‌های مقاومت، بخوبی نشان داد روزگار تحکم و قدرت‌نمایی صهیونیست‌های غاصب و نژادپرست پایان یافته و دوره شکست غاصبان سرزمین مقدس، عهد آزادی فلسطین و نوبت رهایی قدس شریف فرا رسیده است. 
***
سرلشکر باقری:
کارنامه‌ درخشان «احمد جبریل» نویدبخش‌ رهایی مسجدالاقصی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نوشت: کارنامه‌ درخشان ده‌ها سال مجاهدت پیوسته و شجاعانه احمد جبریل در راه آرمان قدس شریف و آزادی ملت فلسطین، نویدبخش‌ رهایی مسجدالاقصی خواهد بود. 
سرلشکر محمد باقری در پی درگذشت «احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از پیام وی آمده است: «فقدان مبارز بزرگ مقاومت و یار و یاور رزمندگان مصمم و خستگی‌ناپذیر فلسطینی را به خاندان مکرم، رهبران و اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و آحاد مردم مظلوم و مبارزان غیور فلسطین تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان آن مرحوم، صبر و شکیبایی توأم با ثبات قدم‌ طلب می‌کنم».
***
در تولید و صادرات برخی محصولات می‌توانیم به قطب منطقه تبدیل شویم
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست ارائه طرح «شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری» با بیان اینکه بسیاری از صادرات به کشورهای همسایه از طریق خطوط حمل و نقلی ایران انجام می‌شود، تکمیل زنجیره ارزش این محصولات و همچنین مواد اولیه تولید داخل را یکی از ضرورت‌های کشور برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالفعلی که در کشور وجود دارد، در زمینه تولید برخی محصولات و صادرات آن به کشورهای همسایه، می‌توانیم به قطب منطقه تبدیل شویم. وی در ادامه با بیان اینکه بلااستفاده ماندن بخش زیادی از ظرفیت حمل‌و‌نقل ریلی و همچنین خام‌فروشی از چالش‌های کشور است، اجرای عملیاتی طرح شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری را منوط به تعیین چشم‌انداز و تعیین اولویت‌های فرآوری و صادرات دانست و اظهار داشت: پیش از اجرای کامل این طرح باید ابتدا الگوی محدودی از آن در یک یا چند زنجیره فرآوری و ترابری عملیاتی شود تا با بررسی نتایج و میزان استقبال بخش خصوصی، برای گام‌های بعدی قدم برداشت. 
***
سهم‌خواهی در قاموس مجلس و دولت انقلابی نیست
 سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی‌ هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به نامه دعوت ۲۲۰ نماینده از رئیسی برای شرکت در انتخابات، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
«بنده نویسنده نامه دعوت ۲۲۰ نماینده مجلس از آیت‌الله رئیسی بوده و بسیاری امضاها را اینجانب اخذ کردم. امضاکنندگان نامه هیچ‌گاه دنبال سهم از کابینه آتی نبوده و نیستند. رئیس‌جمهور طبق قانون وزرا را معرفی و نمایندگان طبق قانون بررسی می‌کنند. سهم‌خواهی در قاموس مجلس و دولت انقلابی نیست».
***
دریادار خانزادی:
ناوشکن دماوند تا ۲ ماه دیگر به نداجا ملحق می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن دماوند و ناو کنارک تا ۲ ماه دیگر به نیروی دریایی خبر داد. دریادار حسین خانزادی، با حضور در برنامه نگاه یک، طی سخنانی اظهار داشت: اقیانوس هند به‌ عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان در سال‌های اخیر با دزدی دریایی مواجه شد و کانون‌های ناامنی در خلیج عدن شکل گرفت و این باعث شد کشورهای منطقه هوشیاری بهتری پیدا کنند. وی افزود: تعداد معنا‌داری از نیروهای دریایی در شرق و شمال اقیانوس هند حضور دارند، نیروی دریایی ایران هم در شمال اقیانوس هند به ‌عنوان یک نیروی دریایی که قدرت اقیانوس‌پیمایی دارد مطرح است. 
وی درباره ارتباط نداجا با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یک شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق شده است طی ۶ ماه یک موتور دیزل دریایی را طراحی کند و بسازد. ما در نیروی دریایی یک مرکز نوآوری دریایی هم در دست احداث داریم. همین جوانان به ما قول ساخت یک ناوشکن سنگین را نیز داده‌اند، بر همین اساس ما پیشنهاد ایجاد یک کارخانه نوآوری‌های صنعت دریایی را داده‌ایم تا در اختیار این جوانان قرار دهیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ساخت هاورکرافت بومی نیز گفت: طرح ساخت این هاورکرافت را گام به گام دنبال کرده‌ام و وزارت دفاع وعده داده که این هاورکرافت را که مجهز به موشک است، آذرماه به نیروی دریایی تحویل دهد. در ایام سالگرد دفاع‌مقدس پیش‌بینی الحاق ناوشکن دماوند و ناو کنارک به نیروی دریایی را هم کرده‌ایم. در آینده نه‌چندان دور نخستین شناور اطلاعاتی نداجا که یک شناور اقیانوس‌پیماست به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. 

Page Generated in 0/0067 sec