printlogo


کد خبر: 235748تاریخ: 1400/4/22 00:00
اخبار

پیام یوفا علیه نژادپرستی در انگلیس
یوفا پس از اتفاقات فینال 2020 به رفتار نژادپرستانه انگلیسی‌ها واکنش نشان داد. 
در ضربات پنالتی 3 بازیکن سیاه‌پوست انگلیس یعنی مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا پنالتی‌های خود را از دست دادند تا حملات علیه این بازیکنان به اوج خود برسد. رفتار نژادپرستانه علیه این 3 بازیکن به حدی افزایش یافت که یوفا نیز نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. یوفا در پیام خود نوشت: ما شدیدا این نژادپرستی زشت و قبیح نسبت به چند بازیکن فوتبال انگلیس در فضای مجازی را محکوم می‌کنیم. این اتفاقات جایی در فوتبال و جامعه ندارد. ما در کنار بازیکنان آسیب‌دیده انگلیس ایستاده‌ایم و از فدراسیون فوتبال این کشور می‌خواهیم با عوامل این اتفاق شدیدا برخورد و آنها را مجازات کند. 
نژادپرستی در فوتبال انگلیس در این سال‌ها بسیار افزایش یافته و بازیکنانی مثل رشفورد، استرلینگ و ویلفرد زاها شدیدا مورد حمله قرار گرفته‌اند. انگلیس با اینکه تنها کشوری است که هنوز پیش از آغاز مسابقات فوتبال به یاد «جورج فلوید» زانو می‌زند ولی شدیدا درگیر نژادپرستی است و هنوز نتوانسته این موضوع را در کشور خود حل کند. 
***
پاداش ویژه مجیدی به استقلالی‌ها برای داربی
سرمربی آبی‌پوشان برای پیروزی در داربی پاداش ویژه‌ای برای بازیکنان تیمش در نظر گرفته است. فرهاد مجیدی، سرمربی آبی‌پوشان که در بازی‌های اخیر آبی‌پوشان شخصا پاداش بازیکنانش را پرداخت کرده است، برای پیروزی در داربی پاداشی کاملا ویژه در صورت پیروزی برای بازیکنانش در نظر گرفته است. شنیده می‌شود مجیدی علاوه بر پاداش ویژه‌ای که برای گلزنان استقلال و دروازه‌بان در صورت کلین‌شیت در نظر گرفته است، در صورت پیروزی در این بازی حساس، مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بازیکنانش پاداش می‌دهد. مجیدی در چند بازی اخیر استقلال نیز به همان میزانی که اعلام کرده بود و بلافاصله پس از بازی پاداش پیروزی‌های تیمش را پرداخت کرده بود تا روحیه بازیکنانش را در هفته‌های پایانی فصل حفظ کند.

Page Generated in 0/0055 sec