printlogo


کد خبر: 235759تاریخ: 1400/4/22 00:00
اخبار

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های‌ زندانیان جرائم غیرعمد
مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و اهدای ۷۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند ایشان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد. سعید سلیمانی، مدیر‌عامل بنیاد احسان در این باره گفت: بنیاد احسان با تخصیص بودجه‌ای از محل منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال اقدام به آزادی ۱۲۰۲ زندانی در ۲۷ استان کشور کرده است. وی در ادامه درباره حمایت از خانواده‌های این زندانیان نیز گفت: در ادامه‌ توزیع بسته‌های معیشتی در بین اقشار آسیب‌دیده - که از ابتدای بحران کرونا در کشور توسط بنیاد احسان انجام شده- و همچنین کمک به خانواده‌های زندانیان، تاکنون ۷۰ هزار سبد کالا بین این خانواده‌ها در ۲۷ استان کشور توزیع شده است که به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین میزان دریافت سبد کالا را داشته‌اند. سلیمانی درباره تفاهمنامه امضا شده با سازمان زندان‌ها نیز افزود: سال گذشته و در ادامه‌ اقدامات حمایتی بنیاد احسان، تفاهمنامه‌ای با سازمان زندان‌ها به امضا رسید که طی آن تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تخصیص یافته است. بنیاد احسان در سال جاری مراحل پنجم و ششم رزمایش همدلی و احسان را با موضوع توزیع بسته‌های معیشتی و با محوریت اقشار آسیب‌دیده از کرونا برگزار کرده است. در هر مرحله از رزمایش‌های همدلی و احسان یک میلیون بسته معیشتی بین اقشار کم‌برخوردار توزیع می‌شود. 
***
مصدومیت ۱۶ کارگر در حادثه واژگونی مینی‌بوس در قصرشیرین
فرماندار قصرشیرین گفت: یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران شرکت بیستون پارس در نزدیکی این شرکت در مسیر قصرشیرین به خسروی واژگون شد و ۱۶ نفر مصدوم شدند. مرادعلی تاتار افزود: این مینی‌بوس ساعت 7 صبح حین انتقال کارگران به محل شرکت در مسیر قصرشیرین به خسروی واژگون شد و تعدادی از کارگرانی که داخل آن بودند، مصدوم شدند. وی اظهار داشت: بلافاصله مصدومان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان حضرت ابوالفضل‌العباس‌(ع) قصرشیرین منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. فرماندار قصرشیرین گفت: این حادثه تاکنون هیچ مورد فوتی نداشته و از مجموع مصدومان نیز ۱۳ نفر در محل بیمارستان حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) تحت درمان و مداوا قرار گرفته و ۳ مصدوم نیز به دلیل شکستگی شدید به مرکز درمانی در کرمانشاه اعزام شدند. 
***
رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ‌پراکنده و وقوع رعد و برق در سواحل دریای خزر طی 5 روز آینده، از رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد. صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی طی 5 روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش ‌پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از سه‌شنبه تا ‌پنجشنبه (۲۲ تا ۲۴ تیر) در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده وجود دارد. وی ادامه داد: چهارشنبه و ‌پنجشنبه هفته جاری (۲۳ و ۲۴ تیر) علاوه ‌بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد همچنین تا اواخر هفته در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی ۲ روز آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و در بعضی ساعات با وقوع گرد و خاک نیز همراه خواهد بود. همچنین طی 5 روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور بویژه در شمال سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی ‌پیش‌بینی می‌شود. 
***
آتش‌سوزی در ارتفاعات گچساران مهار شد
فرماندار گچساران استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد از مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات «نارک» این شهرستان بعد از 120 ساعت تلاش شبانه‌روزی خبر داد. علیرضا اتابک گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امدادی، دستگاه‌های مختلف، بسیج و نیروهای داوطلب مردمی، بعد از 120 ساعت از وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات نارک شهرستان گچساران، این آتش‌سوزی مهار شده است. وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه شعله‌های آتش به شکل نگران‌کننده‌ای همچنان منطقه حفاظت‌شده «خامی» را درمی‌نوردد و گرمای بالای 50 درجه و وزش بادهای شدید کار اطفای شعله‌های آتش را با مشکلات متعددی در این منطقه مواجه کرده است، اظهار داشت: حدود 300 نیروی انسانی هم‌اکنون در ارتفاعات خامی حضور داشته یا در حال اعزام به منطقه هستند. 
***
کنکور امسال آسان‌تر از پارسال بود
رئیس سازمان سنجش ضمن بیان اینکه کنکور امسال آسان‌تر از سال گذشته بود، تصریح کرد پرسش‌های مورد اعتراض کنکوری‌ها تنها در درس ریاضی بوده است. ابراهیم خدایی درباره اعتراضات نسبت به سخت بودن سوالات کنکور سراسری گفت: طبق برآوردهای ما به جز درس ریاضی سایر سوالات کنکور امسال نسبت به پارسال ساده‌تر بوده است. وی ادامه داد: نمی‎شود که سوالات ما مثل سوالات آموزش‎وپرورش باشد. این مقام مسؤول تاکید کرد: سوالات ریاضی ترکیبی و مفهومی بوده، منتظریم آموزش‌وپرورش اعلام کند کدام سوال خارج از کتاب بوده تا بررسی کنیم. 

Page Generated in 0/0059 sec