printlogo


کد خبر: 235764تاریخ: 1400/4/22 00:00
اخبار

شوینده‌ها امسال یک بار گران شد
رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: قیمت محصولات شوینده و بهداشتی امسال یک بار بین ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شد و نرخ‌های جدید نیز از تیرماه روی کالاها اعمال شد. بختیار علم‌بیگی درباره برخی اخبار مبنی بر افزایش مجدد قیمت لوازم شوینده اظهار داشت: امسال تنها یک بار افزایش قیمت داشته‌ایم. ابتدا در بهار اعلام شد قرار است قیمت مواد شوینده افزایش یابد که در آن زمان اعمال نشد و این افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌ها از تیرماه اعمال شد. رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: در واقع آخرین بار قیمت شوینده‌ها در آبان‌ماه پارسال گران شد و امسال نیز نخستین‌بار از تیر‌ماه گران شد. ما به دنبال افزایش مجدد نرخ‌ها نیستیم و اگر کالایی بیشتر از درصدهای اعلام شده گران شود، متخلفان به سازمان حمایت معرفی خواهند شد. وی به مهر تاکید کرد: خمیردندان، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، مایع رختشویی و پودر رختشویی ۲۵ درصد و سایر مواد شوینده ۲۰ درصد افزایش قیمت یافته‌اند. به گفته علم‌بیگی، اخباری که مبنی بر افزایش چند باره قیمت محصولات شوینده و بهداشتی منتشر می‌شود، صحیح نیست. 
***
چالش جدی صنعت مرغداری
نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر، تولید مرغ دچار چالش‌های جدی شده، گفت: کمبود جوجه، تأخیر در بارگیری نهاده‌ها و گرمای هوا از جمله مشکلات تولید است. 
حبیب اسدالله‌نژاد شرایط تولید مرغ را نامطلوب توصیف کرد و گفت: متأسفانه طی هفته‌های اخیر، تولید مرغ دچار چالش‌های جدی شده است. وی کاهش تولید، تلفات و عدم وزن‌گیری مناسب مرغ‌ها به خاطر استرس گرمایی را از جمله این چالش‌ها عنوان و اضافه کرد: گرمای شدید علاوه بر اینکه باعث شده مرغ‌ها به وزن مناسب نرسند، باعث ایجاد تلفات در جمعیت آنها نیز شده است. این فعال بخش خصوصی همچنین با اشاره به تداوم کمبود جوجه یک‌روزه از بی‌توجهی مسؤولان به این مسأله انتقاد کرد و گفت: ماه‌هاست با کمبود و گرانی جوجه یک‌روزه مواجه هستیم و این مشکل کماکان پابرجاست. اسدالله‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه قیمت جوجه یک‌روزه هم‌اکنون بالای ۷۵٠٠ تومان است، افزود: این در حالی است که نرخ مصوب جوجه یک‌روزه گوشتی ۴٢٠٠ تومان است. 
وی همچنین از سیاست دولت در سرکوب قیمت مرغ به ‌رغم افزایش قیمت نهاده‌ها انتقاد کرد و افزود: بعد از اینکه قیمت مرغ ٢۴ هزار و ٩٠٠ تومان تعیین شد، هم شاهد افزایش نرخ مصوب نهاده‌ها بودیم و هم قیمت جوجه یک‌روزه افزایش شدید داشت اما نرخ مصوب مرغ تغییری نکرده و دولت به بهانه حمایت از مصرف‌کنندگان، زیر بار اصلاح قیمت نمی‌رود که منطقی نیست. این فعال بخش خصوصی تأخیر بیش از یک ماه در بارگیری نهاده‌های دامی را پس از خرید این محصولات، از دیگر مشکلات مرغداران عنوان کرد. 
***
تأمین ۵۵ درصد قیمت طرح ملی مسکن با وام
وزیر راه‌و‌شهرسازی از تامین ۵۵ درصد قیمت واحدهای طرح ملی مسکن با وام بانکی خبر داد. 
محمد اسلامی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری 51 هزار واحد مسکن مهر و طرح ملی مسکن، شناسایی جامعه هدف متقاضیان مسکن را از اقدامات مهم دولت برشمرد و توضیح داد: بعد از شناسایی متقاضیان موثر، ثبت‌نام گسترده از متقاضیان مسکن انجام شد و در طرح اقدام ملی مسکن در 5 مرحله بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر ثبت‌نام کردند. 
وی یادآور شد: از 2 میلیون و 500 هزار نفری که در مراحل مختلف طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند 530 هزار واجد شرایط دریافت مسکن شناسایی شدند که 200 هزار نفر نیز نزد بانک واریزی انجام داده‌اند. 
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم دولت و وزارت راه‌و‌شهرسازی افزایش قدرت خرید متقاضیان با دریافت مجوز از شورای پول و اعتبار بود که بر اساس آن نسبت وام به قیمت تمام شده مسکن ملی افزایش یافت. تا سال گذشته 20 درصد قیمت مسکن ملی به متقاضیان وام داده می‌شد که با مصوبه شورای پول و اعتبار هم‌اکنون 55 درصد قیمت مسکن وام ارائه می‌شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن سهل‌تر شود. 
اسلامی تاکید کرد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، 700 هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و 360 هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد. 
عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه 370 هزار واحد تحت عنوان بافت فرسوده نوسازی شده است، گفت: در 8 سال گذشته نوسازی بافت فرسوده در تهران 40 درصد و در کل کشور 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 900 پروژه در محلات هدف آغاز شده که 500 پروژه بهسازی شده است. 

Page Generated in 0/0061 sec