printlogo


کد خبر: 235799تاریخ: 1400/4/23 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با سهراب انتظاری درباره عملکرد پرسپولیس و حواشی سرخابی‌ها پیش از داربی
یحیی تاریخ‌ساز می‌شود

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال پرسپولیس توانست انتقام بازی دور رفت مقابل آلومینیوم را بگیرد و با نتیجه 2 بر صفر اراکی‌ها را بدون دستاوردی به خانه بفرستد. حالا قرمزها با ۵۸ امتیاز و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به طلایی‌پوشان اصفهانی در رده نخست جدول لیگ برتر قرار دارند و خود را مهیای دیدار مهم فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی می‌کنند؛ جایی که باید به مصاف رقیب سنتی خود یعنی استقلال بروند. پرسپولیسی‌ها در ۲ دیدار سال‌های اخیر در جام حذفی مقابل استقلال شکست خورده‌ و از گردونه رقابت‌ها حذف شده‌اند. آخرین دیدار بین آنها همین فصل گذشته بود که تیم مجیدی در ضربات پنالتی موفق به شکست شاگردان گل‌محمدی شد. حالا باید دید این بار چه تیمی می‌تواند برنده داربی پایتخت در جام حذفی باشد. «وطن‌امروز» در این باره با سهراب انتظاری، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت‌وگو
کرد. 
***
* گفت‌وگوی‌مان را از بازی پرسپولیس - آلومینیوم شروع کنیم. تیم گل‌محمدی توانست با حساب ۲ بر صفر به پیروزی برسد و همچنان در صدر جدول باقی‌ بماند؛ بازی چطور بود؟
در مجموع بازی خوبی بود و پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد. آلومینیوم تیم چغر و سختکوشی بود و دور رفت توانسته بود ما را شکست دهد. اول اینکه توانستیم انتقام دور رفت را بگیریم و دوم اینکه برد دلچسبی کسب کردیم تا به قهرمانی نزدیک‌تر شویم. هر دو تیم خوب بازی کردند اما پرسپولیس باتجربه‌تر عمل کرد و از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد تا به ۳ امتیاز حساس برسد. 
 
*  هر دو خرید نیم‌فصل پرسپولیس به داد این تیم رسیدند و توانستند هر کدام یک گل بزنند و یک پاس گل بدهند؛ عملکرد مهدی ترابی و شهریار مغانلو را چطور دیدید؟
مهدی ترابی فصل گذشته هم در تیم ما بود و به شرایط تیم آگاه است. شهریار مغانلو هم به نظر من وقتی که از لیگ پرتغال به پرسپولیس آمد، هفته‌های اول با جو تیم آشنا نبود اما رفته‌رفته شرایط بهتری پیدا کرد. البته تنها این دو بازیکن نیستند که به پرسپولیس کمک کرده‌اند. به نظر من تمام بازیکنان عالی هستند و خیلی خوب دارند کار می‌کنند. 
 
*  پرسپولیس رقابت سختی هم با سپاهان برای قهرمانی در لیگ دارد؛ آیا قرمزها به پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر می‌رسند؟
همه چیز دست خود پرسپولیس است. تیم توانست یک امتیاز خارج از خانه برابر فولاد و ۳ امتیاز داخل خانه مقابل آلومینیوم بگیرد. به نظر من پرسپولیس یک پله بالاتر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند و ۹۹ درصد تیم ما به قهرمانی خواهد رسید. 
 
* روز پنجشنبه جام حذفی و داربی پایتخت را در پیش داریم؛ نظر شما در رابطه با این دیدار حساس چیست؟
داربی همیشه جذابیت خاص خودش را داشته است. این بازی جدای هر بازی دیگری است و همه جای دنیا هم همین‌طور است. برد در این بازی برای هر دو تیم کمتر از قهرمانی نیست. امیدوارم پرسپولیس بتواند برنده بازی باشد. ما دنبال ۴ جامی هستیم که یک تیم می‌تواند به آن دست پیدا کند. ان‌شاءالله با برد مقابل استقلال یک قدم به قهرمانی جام حذفی نزدیک‌تر شویم. فکر می‌کنم اگر این اتفاقات بیفتد، گل‌محمدی تاریخ‌ساز شود. 
 
* استقلال هم توانست با برد مشابهی در لیگ به این دیدار برسد؛ تیم مجیدی را چطور دیدید؟
شرایط استقلال هم این روزها خوب است و بردهای متوالی کسب کرده است اما تیم پرسپولیس از نظر فوتبالی شرایط بهتری دارد. 
 
* کدام بازیکنان در داربی تأثیرگذار خواهند بود؟
استقلال به ستاره‌هایش متکی است و به نظر من مهدی قائدی الان شرایط خوبی دارد اما پرسپولیس کل تیمش ستاره است و بازیکنان یکدست و عالی دارد که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند،‌ البته مهدی ترابی که مدتی است شرایط خیلی خوبی در تیم دارد به همراه وحید امیری در داربی تأثیرگذار خواهند بود. 
 
* پیش‌بینی شما از نتیجه بازی چیست؟
۲-۱ به سود پرسپولیس. امیدوارم یکی از گل‌ها را هم ترابی به ثمر برساند. اگر آل‌کثیر برسد گل دیگر را او خواهد زد اما اگر این بازیکن نرسد، ان‌شاءالله شهریار مغانلو جور او را می‌کشد. 
 
* ۲ تیم مدام علیه هم مصاحبه و بیانیه صادر می‌کنند؛ بهتر نیست برای کم کردن حواشی، تیم‌ها به کار خودشان بپردازند؟
این موضوع فقط مختص فوتبال ما است. همه تیم‌های ما هم این کار را انجام می‌دهند. اصلا در فوتبال ایران مد شده که تیم‌ها به حواشی و بیانیه‌نویسی بپردازند و به نوعی اعتراض ‌کنند. باید احترام همدیگر را نگه داریم و تنها درباره تیم خودمان با هواداران صحبت کنیم. فقط باید درباره مسائل فنی صحبت کرد. مربیان تنها چیزی که درباره‌اش صحبت نمی‌کنند، تیم خودشان است. مسؤولان فوتبال ما باید تذکر بدهند که اعضای هر تیمی تنها درباره خودشان و مسائل فنی صحبت کنند. خبرنگاران خیلی عزیز و قشر زحمتکشی هستند ولی برخی‌شان می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آنها هم نباید سوالات حاشیه‌ای بپرسند. هم خبرنگار باید از طرح این سوالات بپرهیزد و هم مربی در جواب دادن خویشتندار و باتجربه‌تر عمل کند. متأسفانه فضای مجازی هم به فوتبال‌مان خدشه‌ وارد کرده است. 
 
* مشکلات داوری در این فصل کم نبوده است، بویژه در هفته‌های پایانی لیگ برتر؛ تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR نباید هر چه سریع‌تر انجام شود؟
سوال خوبی پرسیدید. همه تیم‌ها راجع به داوری صحبت می‌کنند و این یک ضعف است و نشان می‌دهد واقعا ما از نظر داوری مشکل داریم. جالب است کمیته داوران رسیدگی هم نمی‌کند و همان داوری که اشتباه تأثیرگذار داشته، هفته بعد هم قضاوت می‌کند. حتی کمیته داوران از اشتباه داوری حمایت می‌کند. باید با داوری که با یک سوت اشتباه سرنوشت یک تیم بالای جدولی یا پایین جدولی را تغییر می‌دهد، برخورد شود و تنبیهی برایش در نظر بگیرند. خیلی از تیم‌ها که زورشان نمی‌رسد، از داوری متضرر می‌شوند. ما باید هر چه سریع‌تر و با کمک باشگاه‌ها به فکر راه‌اندازی VAR باشیم که از نان شب هم واجب‌تر است. با وجود VAR حداقل ۸۰ درصد مشکلات داوری ما حل خواهد شد. 

Page Generated in 0/0058 sec