printlogo


کد خبر: 235800تاریخ: 1400/4/23 00:00
اخبار

حضور قائدی در الغرافه منتفی شد
باشگاه قطری با هدایت استراماچونی اسامی 4 بازیکن خارجی خود برای فصل بعد را اعلام کرد که در بین آنها نامی از قائدی نیست و به این ترتیب حضور او در این تیم منتفی شد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های قطری از مهدی قائدی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی الغرافه برای تقویت خط حمله این تیم یاد می‌کردند. پیش از این روزنامه الرای نوشته بود آندره‌آ استراماچونی، سرمربی جدید الغرافه به جذب قائدی علاقه دارد و این بازیکن را در فهرست خرید خود قرار داده است اما بتازگی روزنامه استاد الدوحه اسامی 4 بازیکن خارجی الغرافه برای فصل آینده را اعلام کرد و به این ترتیب حضور قائدی در این تیم منتفی شد. «عدلان قدیوره» از الجرایر، «جا چول کو» از کره جنوبی، «هکتور مورنو» از مکزیک و «کانون» از ساحل عاج 4 بازیکن خارجی الغرافه برای فصل بعد خواهند بود. حتی از علی کریمی هم به عنوان یکی از بازیکنان خارجی الغرافه برای فصل بعد یاد نشده که به این ترتیب این بازیکن هم راهی الغرافه نخواهد شد و باید منتظر تیم بعدی او ماند. 
***
برگزاری جایزه بزرگ دوی ۱۰۰ متر زنان برای محک فرزانه فصیحی
فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد برای حضور هر چه بهتر فرزانه فصیحی در بازی‌های المپیک توکیو رقابت جایزه بزرگ در ماده ۱۰۰متر زنان برگزار کند. با توجه به حضور فرزانه فصیحی، دونده سرعتی ایران در بازی‌های المپیک توکیو، فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد یک رقابت جایزه بزرگ در ماده ۱۰۰ متر بخش زنان در تاریخ جمعه ۲۵ تیر به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار کند. گفتنی است فدراسیون دوومیدانی برای شرکت در این رقابت از نفرات برتر ماده ۱۰۰ متر دعوت خواهد کرد. پیش از این قرار بود مرحله اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان ۲۹ و ۳۰ تیر برگزار شود اما این رقابت‌ها به دوم و سوم مرداد موکول شد. با توجه به اینکه تیم دوومیدانی ایران دوم مرداد به المپیک اعزام می‌شود، امکان حضور فصیحی در مرحله اول لیگ وجود ندارد. از این رو جایزه بزرگی در ماده ۱۰۰ متر زنان برگزار می‌شود تا فصیحی قبل از بازی‌های توکیو خود را محک بزند. 
***
آرامش، حلقه مفقوده تیم ‌ملی بسکتبال در آستانه المپیک!
یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که تیم ‌ملی بسکتبال را در آستانه المپیک تهدید می‌کند، جو ناآرام این رشته در روزهای اخیر است که باید دید فدراسیون چه برنامه‌ای برای کنترل این شرایط دارد. کمتر از ۲ هفته تا شروع بازی‌های المپیک زمان باقی است و تیم ‌ملی ایران در حالی خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کند که خبرهای خوبی از اردوی تیم ‌ملی به گوش نمی‌رسد؛ حواشی‌ای که تمامی ندارد و مسلما به نفع تیم‌ ملی نیست. اگر بخواهیم زمان شدت گرفتن حواشی در تیم ‌ملی بسکتبال را روز بازگشت ملی‌پوشان از ژاپن به کشور در نظر بگیریم، تا امروز هیچ اقدامی از سوی فدراسیون بویژه رئیس فدراسیون برای جمع کردن این حواشی نشده و رئیس فدراسیون هم با بی‌اعتنایی به این موضوعات برای سفری خارجی با تیم جوانان عازم لتونی شده است. اکنون که یک هفته از آغاز مجدد تمرینات تیم ‌ملی در سالن آزادی می‌گذرد، هواداران بسکتبال بار دیگر شاهد بروز حواشی این بار به دلیل انتقاد ملی‌پوشان از شرایط سالن آزادی هستند که هیچ‌یک از مسؤولان فدراسیون هم درباره این اتفاق صحبتی انجام نداده‌اند. طبق گفته کارشناسان، همبستگی و آرامش از ابتدایی و اصلی‌ترین نکاتی است که هر تیم‌ ملی باید در آستانه المپیک از آن بهره‌مند شود اما به نظر می‌رسد در این دوره، «آرامش» حلقه مفقوده بسکتبال ایران در آستانه اعزام به توکیو است. با توجه به نتایج تیم‌ ملی در بازی‌های تدارکاتی و به گفته کارشناسان، بلندقامتان ایران از نظر فنی هم شرایط چندان ایده‌آلی در این روزها ندارند و باید در نظر گرفت برطرف کردن ضعف‌های فنی، نیاز به کار در جوی آرام دارد. اکنون که رئیس فدراسیون بسکتبال پس از سفری ۲ هفته‌ای به ایران بازگشته است،‌ باید دید چه تدبیری برای برگرداندن آرامش به اردوی تیم ‌ملی خواهد اندیشید.
***
لو رفتن فایل صوتی پرس: رائول و کاسیاس کلاهبردارند 
یک فایل صوتی از رئیس باشگاه رئال‌‌مادرید در سال ۲۰۰۶ لو رفته که در آن به کاسیاس و رائول می‌تازد. روزنامه El confidencial یک فایل صوتی را از فلورنتینو پرس، رئیس کنونی باشگاه رئال‌مادرید منتشر کرد. پرس در این فایل صوتی به انتقاد از کاسیاس و رائول، ۲ اسطوره باشگاه می‌پردازد. او در این فایل صوتی می‌گوید: «کاسیاس دروازه‌بان نیست. او مثل رائول که خود را پادشاه باشگاه می‌داند، یک کلاهبردار است». باید دید این فایل صوتی لو رفته از پرس چه واکنشی را از سوی این دو بازیکن به دنبال خواهد داشت، بویژه رائول که در تیم دوم رئال در حال مربیگری است. 

Page Generated in 0/0050 sec