printlogo


کد خبر: 235810تاریخ: 1400/4/23 00:00
اخبار

شناسایی ۷۰ مزرعه بیت‌کوین در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با استخراج رمزارزها گفت: پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که پلیس با هرگونه استخراج غیرقانونی رمز‌ارز برخورد خواهد کرد و در همین راستا از وزارت نیرو خواستیم محل‌های مشکوک به استخراج رمزارز را به پلیس اعلام کند. سردار حسین رحیمی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: آنچه در تهران رخ داد این بود که با قطع برق اقدامات پلیس در ۲ حوزه افزایش پیدا کرد؛ یکی افزایش حضور ماموران در تقاطع‌ها و... در پی قطعی برق و دیگری اقدامات ما برای مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال از طرح ویژه پلیس برای برخورد با استخراج رمز‌ارز خبر داد و گفت: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند استخراج رمز‌ارز تا پایان شهریورماه ممنوع است. پلیس نیز طرح ویژه‌ای را برای برخورد با استخراج‌کنندگان رمزارزها در دستور کار خود قرار داد و از زمان اجرای آن در روزهای اخیر تاکنون بیش از ۷۰ نقطه در تهران که به محلی برای استخراج رمز‌ارزها بدل شده بود، شناسایی شده است. رحیمی با بیان اینکه با عاملان این اقدام نیز برخورد شده است، گفت: اجرای این طرح همچنان با حساسیت و قوت ادامه خواهد داشت. 
***
جلوگیری از توقف تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی
سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور، تمهیدات و اقدامات صورت‌گرفته پیرامون جلوگیری از بازماندگی از تحصیل این دانش‌آموزان را برشمرد. میترا تیموری با اشاره به تحصیل حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس کشور اظهار کرد: امکان ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران همانند سایر محصلان فراهم بوده و به صورت رایگان ارائه می‌شود. وی افزود: در کنار دانش‌آموزان اتباع دارای مدارک معتبر، از سال ۹۴ با فرمان مقام معظم رهبری امکان تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی نیز فراهم شده و هر سال نسبت به ثبت‌نام این گروه نیز با توجه به شیوه‌نامه اقدام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره تمهیدات و اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان اتباع در سال گذشته که مدارس به علت همه‌گیری کرونا تعطیل بودند و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت نیز توضیح داد و گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش تلاش خود را به کار بست تا هیچ کدام از دانش‌آموزان اعم از دانش‌آموزان اتباع خارجی از تحصیل باز نمانند. 
***
اعلام نتیجه کارشناسی حادثه اتوبوس خبرنگاران
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه ‌قضائیه درباره رسیدگی‌های قضایی به حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: یک بار دیگر تاسف خودم را از بروز این قبیل حوادث که منجر به از دست دادن جان انسان‌ها می‌شود ابراز می‌کنم و با خانواده‌های داغدیده حوادثی مانند واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان و مشابه آن‌ها همدردی می‌کنم. 
وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده‌ها به صورت ویژه در قوه‌قضائیه انجام می‌شود و در ۲ حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان با دستور رئیس قوه قضائیه، دادستان محل و دادگستری استان ورود کردند و در محل وقوع حادثه و بیمارستانی که مصدومان در حال مداوا هستند، حضور یافتند و پیگیری‌های جدی در رابطه با این موضوعات در دستور کار قرار گرفت. در حادثه اتوبوس خبرنگاران نتیجه کارشناسی واصل‌شده این است که ۵۰ درصد تقصیر متوجه راننده و۵۰ درصد تقصیر عوامل و مسؤولان مختلف بوده است. این مقام قضایی تاکید کرد: البته به این نظریه ممکن است اعتراض شود اما تاکید شده در هر حال پرونده با سرعت و دقت و با جامعیت رسیدگی شود و هیچ یک از عوامل بروز حوادث مغفول نخواهند ماند و هر کدام که مقصر باشند تحت پیگردهای قانونی قرار می‌گیرند. اگر فرآیند کارشناسی طولانی نشود در اسرع وقت نتیجه را اعلام می‌کنیم. هر کس با هر نسبت در این حوادث مقصر باشد تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. 
***
آغاز نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی از شنبه آینده
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد. سیدجواد حسینی با اعلام این خبر گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت‌گیری کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده‌اند. وی افزود: استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، بوشهر، قم، کرمانشاه، قزوین، زنجان و سمنان به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را تاکنون داشته‌اند. وی گفت: استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، گلستان، چهارمحال‌وبختیاری، بوشهر، خوزستان، لرستان، مرکزی و خراسان شمالی نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند. معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت: ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان از اوایل هفته در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش‌دبستانی، نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش آغاز خواهد شد. حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌ صورت پایلوت انجام خواهد شد.

Page Generated in 0/0057 sec