printlogo


کد خبر: 235819تاریخ: 1400/4/23 00:00
اخبار

عزم جدی سپاه برای کمک به رفع چالش آب
فرمانده کل سپاه از عزم جدی برای کمک به رفع چالش آب در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) اقدام ارزشمندی را در حوزه غلبه بر مشکل کم‌آبی و بی‌آبی انجام داده است که در روزهای آینده از این دستاورد بزرگ رونمایی خواهد شد. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست با فرماندهان سپاه‌های استانی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، با بیان اینکه در این روزها همزمان از ۲ پدیده اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا و کم‌آبی رنج می‌بریم، گفت: در عرصه مقابله با بیماری کرونا که بخشی از کشور ما را در فاز پنجم تحت تاثیر قرار داده است؛ با نوید‌هایی که درباره حجم واکسیناسیون داده شده است به فضل الهی در آینده نزدیک شاهد حرکت بزرگی در واکسینه کردن مردم خواهیم بود. فرمانده کل سپاه در حاشیه این نشست با بیان اینکه پدیده خشکسالی و کم‌آبی موضوعی است که زندگی مردم را این روزها تحت تاثیر قرار داده است، گفت: همایش امروز به منظور ساخت نقطه عزیمت جدید برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر فرماندهان سپاه‌های استانی و آحاد پاسداران و بسیجیان در ادامه طرح شهید سلیمانی، مشارکت جدی در واکسیناسیون بیماری کرونا و نیز بسیج ظرفیت‌ها برای آبرسانی به نقاط دارای مشکل کم‌آبی و ایجاد عزم ملی در بسیج امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای رفع مشکل کم‌‌آبی برگزار شد. سرلشکر سلامی از ورود سپاه برای کمک به رفع چالش آب در کشور خبر داد و گفت: دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام اقدام ارزشمندی را در حوزه غلبه بر مشکل کم‌آبی و بی‌آبی انجام داده است که در روزهای آینده از این دستاورد بزرگ رونمایی خواهد شد. وی همچنین از در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های بیمارستانی سپاه برای کمک به مردم بویژه در شهرهای دارای وضعیت قرمز خبر داد و گفت: امروز در استان سیستان‌و‌بلوچستان نیروی زمینی سپاه با استقرار ۲ بیمارستان سیار در کنار بیمارستان ثابت و آبرسانی به مناطق مختلف چتر حمایتی خود را گسترانیده است. همچنین نیروی دریایی سپاه در استان هرمزگان یک بیمارستان سیار را در کنار بیمارستان‌های ثابت گسترش خواهد داد. در سایر نقاط کشور نیز اراده جدی برای مقابله با بیماری کرونا و کمک به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی وجود دارد. 
***
حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه ‌قضائیه شد
 سخنگوی قوه ‌قضائیه از انتصاب حجت‌الاسلام محمد مصدق به عنوان معاون اول قوه ‌قضائیه خبر داد. به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود گفت: حجت‌الاسلام محمد مصدق به عنوان معاون اول قوه ‌قضائیه انتخاب شدند و از امروز کارشان را در مسؤولیت جدید آغاز خواهند کرد. آقای مصدق تاکنون به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری مشغول بودند و از امروز به عنوان معاون اول جدید مشغول به کار خواهند شد. بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه ‌قضائیه بود که اخیرا از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس پیشین قوه‌ قضائیه به ریاست دیوان عدالت اداری منصوب شده بود. 
***
مسکو از حضور ایران در رژه بزرگ دریایی روسیه خبر داد
وزیر دفاع روسیه می‌گوید شناورهای نظامی چند کشور از جمله ایران در رژه بزرگ دریایی این کشور به تاریخ سوم مرداد (بیست‌وپنجم جولای) شرکت می‌کنند. به گزارش فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دیروز از حضور کشتی‌های نظامی ایران در رژه بزرگ نیروی دریایی این کشور خبر داد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو طی نشستی درباره رژه دریایی بزرگ روسیه در تاریخ ۲۵ جولای گفت: این رژه شامل تمام نیروهای حاضر در ناوگان‌های دریایی ارتش این کشور، قایق‌های نیروهای امنیت مرزی، کشتی‌های ترابری و هواپیماهای ویژه نیروی دریایی این کشور می‌شود. بر این اساس، وی همچنین توضیح داد که ۵۴ کشتی جنگی و ناوچه‌ از جمله شناورهای کشورهای مختلف شامل ایران، هند و پاکستان بزودی وارد آب‌های «سن‌پترزبورگ» می‌شوند. طبق گفته وزیر دفاع روسیه، بیش از ۴۰۰ خدمه نظامی و ۴۸ فروند هواپیما و بالگرد نظامی نیز در این رژه دریایی که «بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین» در نوع خود خواهد بود، شرکت می‌کنند. به نوشته اسپوتنیک، این رژه دریایی که به مناسبت سیصدوبیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی روسیه برگزار می‌شود، سوم مرداد در آب‌های سن‌پترزبورگ انجام می‌شود. 
***
گزینه‌های شهرداری تهران 31 نفر شدند
منتخب شورای ششم شهر تهران از انصراف 10 نفر از گزینه‌های انتخاب شهردار پایتخت خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه 10 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. مهدی چمران، منتخب شورای ششم در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره سرانجام انتخاب شهردار پایتخت برای دوره جدید اظهار داشت: شب گذشته برخی گزینه‌ها از 41 نفر پیشنهادی انصراف دادند، چرا که برخی از آنها اعلام کردند به لحاظ برخی مسؤولیت‌ها یا حکم از رهبری جهت حضور در شهرداری تهران منصرف شده‌اند و بابت این موضوع عذرخواهی کردند. وی افزود: سایر گزینه‌ها که اعلام آمادگی کرده‌اند، قرار شده رزومه کامل اولیه از خودشان تا چهارشنبه برای ما ارسال کنند و بعد ما بررسی مقدماتی و نهایی را انجام دهیم. منتخب شورای ششم گفت: بررسی‌های اولیه که انجام شد، 10 نفر در مرحله پایانی انتخاب می‌شوند و سپس آنها مصاحبه و برنامه‌های حضوری خواهند داشت تا ما از میان‌شان فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم. چمران درباره گمانه‌زنی‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها برای انتخاب شهردار انجام شده گفت: باید این موضوع را دقیق بررسی کنیم و هنوز انتخاب شهردار مشخص نیست. وی گفت: برای ما فرقی ندارد که شهردار از خارج بدنه شهرداری باشد، البته اگر از بدنه باشد چه بهتر ولی اگر از خارج از شهرداری باشد، ‌اگر توانمند باشد مشکلی ندارد. 

Page Generated in 0/0040 sec