printlogo


کد خبر: 235840تاریخ: 1400/4/24 00:00
دور دنیا

وزیر خارجه کوبا: بدترین صحنه‌های سرکوب مردم را در اروپا دیده‌ام
برونو رودریگس، وزیر خارجه کوبا در انتقاد از اظهارنظرهای دولت‌های غربی پیرامون اعتراض‌های یکشنبه اخیر شماری از مردم این کشور گفت: من می‌توانم بگویم پیش از همه‌گیری و در دوران شیوع کرونا، حقیقتا صحنه‌هایی از خشونت شدید پلیس و سرکوب معترضان در پایتخت‌های اروپایی، (به مراتب) بدتر از آنچه در کوبا روی داده است، دیده‌ام. ژوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی روز دوشنبه از مقام‌های کوبا خواست به معترضان «اجازه» برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز داده و به صدای نارضایتی‌ تظاهرات‌کنندگان «گوش دهند». وزیر خارجه کوبا افزود: این درست است که موارد محدودی از نقض قانون و بی‌نظمی را شاهد بوده‌ایم که در آنها از اعمال قانون و نیروهای پلیس استفاده شده اما سرکوبی که در اروپا روی داده است، در کوبا نداشته‌ایم. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعتراضات در کوبا بدون اشاره به تحریم‌های کاخ سفید علیه مردم آن، ناآرامی‌ها در این کشور را خودجوش دانست. با این حال وزیر خارجه کوبا از نقش مستقیم آمریکا در ناآرامی‌های کوبا خبر داد. 
***
 وزیر خارجه اسرائیل قرنطینه شد
بعد از مثبت شدن آزمایش یکی از مشاوران یائیر لاپید، وزیر خارجه و جانشین نخست‌وزیر اسرائیل، وی نیز به قرنطینه رفت. روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد بعد از آنکه یکی از مشاوران یائیر لاپید که در سفر بازگشت از بروکسل وی را همراهی می‌کرد به ویروس کرونا مبتلا شد، وزیر خارجه اسرائیل هم مجبور شد به قرنطینه برود. بر اساس این گزارش، با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای یکی از مشاوران لاپید، وی و تمام اعضای هیات اسرائیلی که به بروکسل سفر کرده بودند به قرنطینه منتقل شدند. این در حالی است که لاپید در سفر خود به بروکسل با دبیرکل ناتو و جمعی از وزیران خارجه از جمله وزیر خارجه مصر هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود. از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ویروس کرونا مجددا به کنست اسرائیل هم رسیده است. شبکه 7 تلویزیون  رژیم صهیونیست در این باره گزارش داد آزمایش ولادمیر بلیک، عضو کنست اسرائیل مثبت بوده و تمام افرادی که طی چند روز گذشته با وی در ارتباط بودند باید به قرنطینه بروند. روزنامه هاآرتص هم در گزارشی که صبح دیروز منتشر شد از افزایش موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در اسرائیل خبر داد و به نقل از مسؤولان بهداشتی اسرائیل اعلام کرد روند صعودی همچنان ادامه دارد. 
***
عضو ارشد فتح: ولیعهد ابوظبی خائن است
 در ویدئویی که از «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح فلسطین پخش شده، وی «محمد بن‌زاید» ولیعهد امارات را خائن می‌خواند. بر اساس گزارش خبرگزاری شهاب، زکی همچنین خواستار اخراج امارات از اتحادیه عرب می‌شود. وی ضمن اشاره به این موضوع که امارات پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به 7 هزار اسرائیلی تابعیت اماراتی داده است، درباره نفوذ صهیونیسم در امارات هشدار داد. زکی در ادامه خطاب به سران عرب از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر گفت: اگر درهای امارات برای اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها باز شود، هلاک می‌شوید و نمی‌توانید جلوی گسترش صهیونیسم را بگیرید. عضو کمیته مرکزی فتح در پایان حساب ملت امارات را از حساب دولت این کشور جدا کرد و گفت خائن تنها شخص محمد بن‌زاید است.  دیروز سفارت امارات عربی متحده در تل‌آویو طی مراسمی در ساختمان سازمان بورس رژیم صهیونیستی رسما افتتاح شد. در این مراسم، جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و امارات از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم حضور داشتند. 

Page Generated in 0/0053 sec