printlogo


کد خبر: 235845تاریخ: 1400/4/24 00:00
کیانوش رحمتی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» در آستانه داربی پایتخت:
قائدی می‌تواند گره بازی را باز کند

زهره فلاح‌زاده: نود‌و‌ششمین داربی پایتخت امشب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد؛ دیداری که حکم فینال را برای هر دو تیم دارد و شکست در آن بویژه برای آبی‌ها یعنی تمام کردن یک فصل دیگر بدون جام. پرسپولیسی‌ها که در لیگ برتر درست مثل ۴ فصل گذشته وضعیت خوبی دارند و بر صدر جدول تکیه زده‌اند، نیم‌نگاهی به قهرمانی در جام حذفی هم دارند که بتوانند تعداد کاپ‌های این فصل را در صورت قهرمانی در لیگ برتر به عدد ۳ برسانند. از طرفی تیم مجیدی تنها راه رسیدن به یک جام در این فصل را در رقابت‌های جام حذفی می‌تواند تصور کند. هر دو تیم با روحیه بالا به این دیدار رسیده‌اند و باید دید این تیم مجیدی است که مثل فصل گذشته قرمزها را شکست می‌دهد یا شاگردان گل‌محمدی انتقام فصل گذشته را از آبی‌ها می‌گیرند. «وطن‌امروز» درباره این دیدار حساس با کیانوش رحمتی، بازیکن سابق استقلال گفت‌وگو کرده است. 

***

* در آستانه داربی پایتخت شرایط ۲ تیم را چطور می‌‌بینید؟
۲ تیم با شرایط خیلی خوبی پا به این مسابقه می‌گذارند، چرا که هر دو تیم در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب کرده‌اند و بازی‌های باکیفیتی از نظر فنی ارائه داده‌اند. این موارد باعث می‌شود احتمالا امروز یک بازی باکیفیت و تهاجمی را شاهد باشیم. 
 
* استقلال آمار خوبی در جام حذفی مقابل پرسپولیس دارد و فصل گذشته هم تیم مجیدی توانست تیم گل‌محمدی را از گردونه رقابت‌ها حذف کند؛ این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد؟
استقلال در جام حذفی در سال‌های گذشته موفق‌تر از پرسپولیس بوده است و همه خوشبین هستیم استقلال این دیدار را هم با پیروزی پشت سر بگذارد. فکر می‌کنم تجربه بردهای استقلال مقابل پرسپولیس در جام حذفی بتواند امروز به این تیم کمک کند. 
 
* مهدی قائدی ستاره این روزهای استقلال که در هر بازی مؤثر بودنش را در زمین نشان داده است، فکر می‌کنید در این دیدار هم گره‌گشای تیمش باشد؟
در همه تیم‌های دنیا یکسری بازیکن هستند که به اصطلاح به آنها می‌گویند سوزنی. این بازیکنان سوزنی می‌توانند در کمترین زمان و فضا واقعا گره بازی را باز کنند و در لحظه تأثیرگذاری فراوانی داشته باشند. مهدی قائدی هم فکر می‌کنم بازیکن سوزنی فوتبال کشورمان است که می‌تواند در هر لحظه تأثیرش را در زمین بگذارد. امیدوارم امروز هم روز خوبی را پشت سر بگذارد. 
 
* سیدحسین حسینی مدت‌ها نیمکت‌نشین بود و حالا مدتی است جانشین مظاهری در درون دروازه شده است؛ فکر می‌کنید او بتواند در دیدار امروز هم از دروازه استقلال بخوبی محافظت کند؟
حسین حسینی در 6-5 بازی اخیر استقلال در لیگ برتر عملکرد خیلی خوبی داشته است. هر دو دروازه‌بان استقلال از بهترین گلر‌های فوتبال کشورمان هستند و این رقابت‌ باعث شده به هر دوی آنها کمک و به نفع تیم استقلال شود. 
 
* در صورت حذف استقلال و از دست رفتن یک جام دیگر برای این تیم، کار برای فرهاد مجیدی در ادامه راه سخت نمی‌شود؟
فرهاد در این مدت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. حتی وقتی شرایط اقتصادی باشگاه را بد دید و صحبت‌های بازیکنان را شنید، مجبور شد خود او دست به کار شود. به هر حال در فوتبال این اتفاق جا نیفتاده است اما کار او جواب داد و جای تقدیر هم دارد که به خاطر منافع تیم شخصا دست به رفع مشکلات بازیکنانش ‌زده است. امیدوارم مجیدی امروز هم موفق شود تا بتواند به تجربه دلخواهش دست پیدا کند و خودش را به عنوان سرمایه استقلال و حتی ملی در فوتبال کشورمان به اثبات برساند. البته من فکر نمی‌کنم حتی شکست در داربی و جام حذفی تأثیری منفی در کار فرهاد بگذارد، چرا که او با این همه مشکلاتی که تیمش داشت، نتایج خوبی کسب کرد. در نهایت همگی ارزیابی خوبی از فرهاد مجیدی دارند. 
 
* مشکلات داوری در لیگ برتر وجود داشته تا جایی که صدای اعتراض اکثر تیم‌ها به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد تجهیز استادیوم‌ها به سیستم VAR باید هر چه سریع‌تر انجام شود.
باید سیستم VAR به فوتبال ما بیاید. هر یک از  باشگاه‌های ما سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کنند و آوردن VAR به نفع خود باشگاه‌هاست. گاهی یک سوت، یک پرچم و اشتباه داوری می‌تواند منجر به سقوط به لیگ پایین‌تر یا گرفتن قهرمانی از یک تیم شود. بنابراین تجهیز ورزشگاه‌ها به این سیستم می‌تواند به نفع تیم‌ها شود. 
 
* علیرضا فغانی به عنوان داور داربی انتخاب شد؛ داوری که از لیگ استرالیا به ایران بازگشت. با توجه به اشتباهات فاحش داوران در هفته‌های گذشته، حضور فغانی در دیدار امروز را مثبت می‌بینید؟
به نظر من حضور فغانی با توجه به حواشی و بیانیه‌هایی که ۲ تیم صادر کردند، در این دیدار نعمت است. فکر می‌کنم حواشی با حضور ایشان 80-70 در صد خنثی شود، چون واقعا یک داور سطح اول جهانی است. توانایی و تصمیم‌گیری‌های او استثنایی است و امیدوارم امروز روز موفقی داشته باشد و در نهایت فوتبال‌دوستان یک فوتبال زیبا و باکیفیت را شاهد باشند. 

Page Generated in 0/0063 sec