printlogo


کد خبر: 235869تاریخ: 1400/4/24 00:00
اخبار

تداوم ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی تا شهریور
طبق تقویم زمانی ثبت سفارش کتب درسی، ثبت‌نام کتاب‌های درسی کلاس‌اولی‌ها، پایه‌هفتمی‌ها و پایه‌دهمی‌ها از روز ششم تیرماه آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد. ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از بیست‌و‌‌دوم فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد. بر این اساس برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) فرصت ثبت سفارش به اتمام رسیده است و برای پایه‌های ورودی اول ابتدایی تا نهم شهریورماه و برای پایه‌های هفتم و دهم نیز تا پانزدهم شهریورماه ادامه دارد. کتاب‌های درسی با میانگین ۲۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. 
امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد. دانش‌آموزان یا اولیای دانش‌آموزان صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. از اواسط شهریورماه فرآیند توزیع کتاب‌ها از استان به مدارس آغاز و توزیع کتاب‌ها فقط از طریق مدارس انجام می‌شود. امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور از همکاری کتابفروشی‌ها بهره نمی‌بریم. بعد از آنکه ثبت‌نام‌های دانش‌آموزان انجام شد و آنها کتاب‌های خود را در اختیار گرفتند؛ مهرماه ثبت سفارش تک‌جلدی کتاب‌ها آغاز می‌شود تا علاقه‌مندان و فرهنگیان بتوانند از این طریق کتاب‌های مدنظرشان را سفارش دهند. 
***
برخورد پلیس با سگ‌گردانی در تهران
پلیس پایتخت از برخورد با سگ‌گردانی در تهران خبر داد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه برخورد با سگ‌گردانی مطالبه مردم است، اعلام کرد: در پی طرح مطالبات بسیاری از شهروندان برای برخورد با پدیده سگ‌گردانی، این موضوع در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفت. این مرکز همچنین با اشاره به انتشار فیلمی از موضوع سگ‌گردانی در فضای مجازی اعلام کرد این موضوع در حال بررسی است. 
***
سقوط مرگبار مینی‌بوس در کوهرنگ
سانحه سقوط مینی‌‌بوس در دره محور ارتباطی منطقه سرسیدآقای شهرستان کوهرنگ تاکنون 13 زخمی و 2 کشته به همراه داشته است. رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهرنگ گفت: در حادثه سقوط مینی‌بوس به این دره تاکنون ۱۳ نفر زخمی و ۲ نفر کشته شده‌اند. طاهری افزود: پس از وقوع این حادثه اکیپ‌های امدادی به منطقه سخت‌گذر سرآقاسید اعزام شدند. وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است. گفتنی است محور ارتباطی سرآقاسید در فاصله ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال‌و‌بختیاری واقع شده است.
***
۱۷ هکتار از جنگل‌های مریوان طعمه آتش شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اعلام کرد آتش‌سوزی جنگل‌ روستاهای هنجیران و قامیشله با تلاش اکیپ‌های منابع طبیعی و انجمن چیای مریوان اطفا شد. آزاد نامداری با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در مریوان اظهار کرد که طی ۲ روز گذشته بیش از ۱۷ هکتار از جنگل‌های مریوان در روستاهای هنجیران و قامیشله طعمه حریق شد. 
وی افزود که ۵۰ درصد از مساحت این آتش‌سوزی‌ها سطحی بود و با تلاش اکیپ‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان و کمیته اطفای حریق انجمن چیا مهار شد. نامداری وجود یک بالگرد انحصاری را یکی از ضروریات کنترل آتش در ساعات اولیه ذکر کرد و یادآور شد که بودجه کافی در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان برای کنترل حجم زیاد آتش در دسترس نیست و در این میان بدون وجود بالگرد و به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی مریوان ساعت‌ها طول می‌کشد تا اکیپ‌های اطفای حریق در منطقه حاضر شوند. 
***
۱۱ باند شرط‌بندی فوتبال در تور اطلاعاتی پلیس
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از شناسایی اعضای ۱۱ باند شرط‌بندی فوتبال خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اظهار کرد: همزمان با نزدیک شدن به ایام پایان فصل رقابت‌های فوتبال لیگ برتر و سایر لیگ‌های معتبر کشور، فعالیت مجرمانه افراد سودجو در جهت راه‌اندازی سایت‌های پیش‌بینی، شرط‌بندی و قمار افزایش یافته است. وی افزود: در این رابطه به منظور مقابله با این تحرکات مجرمانه بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتای ناجا و سایر رده‌های استانی و شهرستانی به صورت شبانه‌روزی تمام تحرکات مجرمانه این حوزه را رصد می‌کنند و برخورد قضایی با مجرمان در اولویت برنامه‌های عملیاتی پلیس فتا قرار دارد. 
سرهنگ پاشایی تصریح کرد: تاکنون اعضای ۱۱ باند که مشغول تبلیغات و فعالیت مجرمانه در این حوزه بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن توقیف وجوهات غیرقانونی، متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. 
وی افزود: تعدادی از مربیان و مدیران فوتبالی کشور نیز ضمن مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با پلیس فتا، ضمن در اختیار قرار دادن مدارک، مستندات و شواهد انجام این پدیده ناشایست و مجرمانه که تاثیر نامطلوبی بر نتیجه‌گیری تیم تحت اختیار آنان گذاشته، تقاضای رسیدگی و نظارت از سوی پلیس فتا را دارند که این رویه با جدیت در حال پیگیری است و رصد‌های پیشدستانه در راستای برخورد با این فعالیت غیرقانونی تشدید شده است. 

Page Generated in 0/0053 sec