printlogo


کد خبر: 235872تاریخ: 1400/4/24 00:00
روند واکسیناسیون در کشور از امروز سرعت می‌گیرد
آغاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال

در شرایطی که بخش عمده‌ای از جمعیت بالای 65 سال کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال از امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، هفته گذشته وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در استان سیستان‌و‌بلوچستان را صادر کرد. وی دیروز نیز اعلام کرد علاوه بر این استان، واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی نیز انجام می‌شود. در همین حال، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده از فردا (پنجشنبه ۲۴ تیرماه) ساعت ۱۲ ظهر برای سنین ۶۰ سال به بالا سامانه salamat.gov.ir باز خواهد شد و این افراد می‌توانند وارد سامانه شوند و نوبت‌دهی خواهند شد. وی افزود: یکی از دلایل این تصمیم این است که خوشبختانه واکسن تولید داخل بسیار خوب عمل کرده و هیچ مشکلی ندارد و خط تولید آن هم با قدرت در حال پیشرفت است. رئیسی با اشاره به اینکه با احتساب واکسن‌های وارداتی هیچ مشکلی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال با بالا وجود نخواهد داشت، بیان کرد: با عنایت به شروع واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا که خوشبختانه با نظم خوبی در حال انجام است، از هموطنان عزیز خواهشمندم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند چون افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تا ۲۵ تیرماه واکسیناسیون‌شان تمام خواهد شد. 
بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی گفت: با توجه به موجودی واکسن و واکسن‌های وارداتی که وارد کشور شده یا خواهد شد و با تکیه بر واکسن تولید داخل بویژه واکسن «برکت» که خط تولید آن با قدرت در حال کار است، مطمئنم ضمن شتاب بخشیدن به سرعت واکسیناسیون، می‌توانیم سرعت آن را خیلی پایدارتر به پیش ببریم. 
 
* دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در ۵ استان کشور
در 4 استان دیگر به همراه استان سیستان‌وبلوچستان واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای 50 سال انجام خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایر کوچ‌رو از اول مردادماه را نیز اعلام کرد. 
در بخشی از این نامه آمده است: جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعد اعلام خواهد شد، جمعیت ساکن کلیه جزایر خلیج فارس، از ۱۸ سال به بالا واکسینه شوند. (این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی‌شود، البته کلیه ساکنان دائم، بومی تلقی می‌‌شوند). 
وی همچنین در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور بر افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مشارکت سازمان‌های دیگر از جمله سازمان بسیج به عنوان همکار اصلی در طرح شهید سلیمانی در انجام این فعالیت بسیار مهم و اساسی تاکید کرد. نمکی در این نامه خطاب به رؤسا، سرپرستان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی افزود: پیرو مکاتبات و جلسات ویدئوکنفرانس درباره واکسیناسیون، با توجه به تأمین واکسن مورد نیاز کلیه دانشگاه‌ها لازم است سریعا با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و مشارکت سازمان‌های دیگر من‌جمله سازمان بسیج به عنوان همکار اصلی در طرح شهید سلیمانی در انجام این فعالیت بسیار مهم و اساسی تسریع شود. وی تصریح کرد:‌ همان‌گونه که سرعت عمل موجب قدردانی است هر گونه کندی و عدم پیشرفت مناسب نیز مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. 
 
* 329 شهر کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا
تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی کشور روز‌به‌روز در حال افزایش است. این بیماری با سویه هندی همچنان در بیشتر استان‌های کشور جولان می‌دهد. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد، متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند. بر این اساس، از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر دیروز چهارشنبه 23 تیرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۴۵۷ نفر از آنها بستری شدند. 
متاسفانه در این مدت، ۱۸۴ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۳ میلیون و ۶۹ هزار و ۹۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. 
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۳۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۱۶ دوز رسیده است. 
 

Page Generated in 0/0060 sec