printlogo


کد خبر: 235882تاریخ: 1400/4/24 00:00
اخبار

واکنش ایران به اتهام آمریکا درباره تلاش برای آدم‌ربایی در این کشور
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه ۴ ایرانی به اتهام آدم‌ربایی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای اخیر مطروحه توسط مقامات دولت آمریکا مبنی بر تلاش افرادی برای ربودن یکی از حقوق‌بگیران شناخته‌شده ایالات‌متحده و مرتبط کردن آنها با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آنقدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این نخستین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش‌ خود است، مبادرت می‌ورزد. خطیب‌‌زاده تاکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی ‌رنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا دیروز در بیانیه‌ای مدعی شد 4 ایرانی به دسیسه برای ربودن «یک خبرنگار مستقر در بروکلین» متهم شده‌اند. 
***
فرمانده کل ارتش:
هیچ نگرانی‌ای در مرزهای شرقی وجود ندارد
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی گفت: هیچ نگرانی‌ای در مرزهای شرقی وجود ندارد و نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدهای بزرگ همیشه آماده‌اند. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرزهای شرقی کشور گفت: برای سرکشی و عرض خدا قوت به همرزمان و همچنین مرزبانان نیروی انتظامی به منطقه آمده‌ام، البته به دلیل ریشه‌های مشترک با مردم افغانستان، علاقه‌مند امنیت، آرامش و سلامت برای آنها بوده و نگران وضع برادران و خواهران افغان خود هستیم. وی افزود: نیروهای مسلح ما سال‌هاست خود را برای مقابله با تهدیدهای بزرگ آماده کرده‌اند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید، به‌سرعت و با قدرت آن را حل خواهند کرد. فرمانده کل ارتش گفت: الان هیچ نگرانی‌ای در مرزهای شرقی وجود ندارد، البته ما به هیچ وجه از شیطنت کسانی که ممکن است با سوءاستفاده از اوضاع افغانستان کاری بکنند غافل نیستیم. امیر سرلشکر موسوی در ادامه از مراکز مانیتورینگ مرزهای شرقی و سامانه‌های پهپادی، جنگال و الکترونیک بازدید کرد. وی در این بازدید با کارکنان پایور و سربازان وظیفه ارتش و نیز مرزبانی نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه داشت و در جریان امور آنها قرار گرفت. 
***
پیام «قالیباف» به نشست مجمع مجالس آسیایی
رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است با گسترش تعاملات میان کشورهای آسیایی می‌توان آسیا را در معادلات جهانی به جایگاه واقعی آن رساند. به گزارش تسنیم، نشست کمیته فرهنگی- اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA) روز گذشته به ریاست معصومه پاشایی‌بهرام، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد. فاطمه قاسم‌پور متن پیام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. قالیباف در این پیام ابتدا سلام گرم خود را به روسای هیات‌ها و نمایندگان مجالس کشورهای شرکت‌کننده در این نشست ابلاغ کرد و در ادامه گفت: ما به عنوان اعضای پارلمان‌ کشورهای آسیایی به منظور کاهش پیامدهای منفی ناشی از آسیب‌‌های اجتماعی- فرهنگی باید تمرکز خویش را بر مباحث «تنوع فرهنگی و میراث فرهنگی»، «زنان»، «کمک‌های انسان‌‌دوستانه»، «گفت‌وگوی مذاهب»، «مبارزه با فساد»، «مبارزه با قاچاق کالاهای فرهنگی»، «مبارزه با قاچاق مواد مخدر»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات» و «مساوات در بهداشت در آسیا» قرار داده و اقدامات موثرتری را جهت تثبیت هویت دینی، ملی و جمعی آسیا در برابر رویکرد نادرست فرهنگ غربی به‌عمل آوریم. قالیباف در انتها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است با گسترش تعاملات میان کشورهای آسیایی می‌توان از پیشرفت‌های فکری نوین و اقدامات عملیاتی در رسیدن به آسیای نوین برخوردار شد و آسیا را در معادلات جهانی به جایگاه واقعی آن رساند. 
***
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه:
نشست بین‌الافغانی تهران موفقیتی ویژه داشت
مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه گفت: طالبان و نمایندگان جمهوریت در تهران جمع شدند و در کنار هم به این جمع‌بندی رسیدند که جنگ راه‌حل نیست و حتما باید راه‌حل سیاسی یافت. به گزارش مهر به نقل از شورای راهبردی روابط خارجی، سیدرسول موسوی، دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه درباره چشم‌انداز مذاکرات بین‌الافغانی در تهران تصریح کرد: درباره وضعیت افغانستان، چند روند مطرح شده است؛ آمریکایی‌ها روند دوحه را پیش می‌برند، روند مسکو هم در قالب ۱+۳ وجود دارد. ابتکاری هم قرار بود در استانبول شکل بگیرد که شکل نگرفت. سازمان ملل هم در قالب ۲+۶ ابتکار دیگری دارد که سرنوشت روشنی ندارد. موسوی، غیر از ابتکار تهران، مطرح‌ترین طرحی را که فعلا برای پیگیری صلح در افغانستان وجود دارد، طرح آمریکایی عنوان کرد و در عین ‌حال گفت: آنچه ما درباره طرح آمریکایی می‌بینیم، این است که وضعیتی که در شرایط فعلی در افغانستان ایجاد شده، ناشی از اجرا شدن طرح آمریکاست. آنها به دنبال صلح نبودند. موسوی در ادامه به بیانیه ۶ ماده‌ای نشست بین‌الافغانی تهران اشاره و تأکید کرد: طالبان و نمایندگان جمهوریت در تهران جمع شدند و در کنار هم به این جمع‌بندی رسیدند که جنگ راه‌حل نیست و حتما باید راه‌حل سیاسی یافت. اینها مؤید این نکته است که اجلاس تهران موفقیت ویژه‌ای داشت. 

Page Generated in 0/0145 sec