printlogo


کد خبر: 235884تاریخ: 1400/4/24 00:00
در تماس‌های تلفنی جداگانه رهبران مقاومت با رئیسی مطرح شد
ایران به دفاع از فلسطین ادامه می‌دهد

گروه سیاسی: رهبران جنبش‌های مقاومت فلسطین در تماس‌های تلفنی جداگانه پیروزی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از «فلسطین الان»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران تلفنی گفت‌وگو کردند. 
بر اساس این گزارش، اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با رئیسی ضمن قدردانی از کمک‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران به مقاومت فلسطین، پیروزی وی را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک گفت. 
همچنین زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در تماس تلفنی برای رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران آرزوی موفقیت و از حمایت ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد. 
در مقابل، رئیسی نیز پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین در نبرد 12 روزه سیف‌القدس با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و خطاب به رهبران مقاومت غزه تأکید کرد حمایت‌های ایران از فلسطین تا زمان آزادی کامل قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. 
در همین ارتباط، حجت‌الاسلام رئیسی اول خردادماه گذشته پیروزی ملت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه را تبریک و گفته بود: ملت مظلوم و مقاومت قهرمان فلسطین بار دیگر در آزمونی بزرگ و سرنوشت‌ساز خوش درخشیدند و رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک گام دیگر در مسیر آرمان بلند آزادسازی قدس شریف وادار به عقب‌نشینی نمودند. 
 
* دیدار عاملی و واعظی با رئیسی
در ادامه دیدار‌های مقامات دولتی با رئیس‌جمهور منتخب، حجت‌‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، ضمن ارائه گزارشی از حوزه فعالیت خود، برای حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و دولت وی آرزوی موفقیت کردند. 
پیش‌ از این ۲ دیدار نیز، سایر اعضای کابینه مستقر به منظور عرض تبریک و ارائه گزارش از حوزه فعالیت‌شان با رئیس‌جمهور منتخب دیدار‌هایی انجام داده بودند. 
 
* تبریک رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین
بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، «میلوراد دودیک» رئیس شورای ریاست‌‌جمهوری بوسنی و هرزگوین با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، پیروزی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت گفته و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرده است. 
رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین در پیام خود افزوده است: معتقدم روابط خوب و دوستانه بین بوسنی و هرزگوین و جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی گسترش خواهد یافت و این روابط از هر جهت به نفع شهروندان ۲ کشور و به نفع صلح و ثبات در جهان خواهد بود.

Page Generated in 0/0058 sec