printlogo


کد خبر: 235886تاریخ: 1400/4/24 00:00
انتخابات هیأت‌رئیسه شورای نگهبان برگزار شد
دبیر: آیت‌الله جنتی سخنگو: طحان‌نظیف

گروه سیاسی: در نشست روز گذشته شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در جایگاه دبیری شورای نگهبان باقی ماند و ره‌‌پیک نیز در قائم‌مقامی دبیر شورای نگهبان ابقا شد. همچنین هادی طحان‌نظیف به عنوان سخنگوی جدید شورای نگهبان انتخاب شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نشست روز گذشته شورای نگهبان به منظور تعیین هیأت‌رئیسه جدید این شورا برگزار شد. در این نشست آیت‌الله احمد جنتی و سیامک ره‌پیک به عنوان دبیر و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان ابقا شدند. همچنین هادی طحان‌نظیف به عنوان سخنگوی جدید شورای نگهبان، جای عباسعلی کدخدایی را گرفت. 
 
* شورای نگهبان، ضامن سلامت انتخابات
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن 26 تیرماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان، یادآور شد: شورای نگهبان از بدو تاسیس تاکنون محکم ایستاده و به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کرده و اجازه نداده در رأی مردم و سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد شود. 
وی افزود: شورای نگهبان در حوزه تطبیق مصوبات با شرع و قانون، نظارت بر انتخابات و رسیدگی به استعلامات دیوان عدالت اداری، کارهای بسیار خوبی انجام داده و من به عنوان کسی که از ابتدا تاکنون در این شورا حضور داشته‌ام، شهادت می‌دهم همه اعضا از گذشته تا حال با اخلاص عمل و بدرستی در این نهاد مقدس انجام وظیفه کرده‌اند و این شورا همچنان سرافراز است. 
دبیر شورای نگهبان با یاد کردن از اعضای قدیمی و فقید این شورا همچون آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی حفظه‌الله، مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، مرحوم آیت‌الله مومن، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، مرحوم آیت‌الله یزدی و سایرین، برای اعضای سابق در قید حیات،‌ طلب عافیت و برای اعضای فقید، از درگاه الهی‌ طلب مغفرت کرد. 
جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتمام مسؤولیت کدخدایی در سمت سخنگویی شورای نگهبان، گفت: بنده به آقای کدخدایی خیلی اصرار کردم که شما همچنان سخنگو باقی بمانید اما ایشان نپذیرفتند. 
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آقای کدخدایی برای بنده همواره مشاور امین بوده‌ و هستند و الان نیز مسؤولیت مهم پژوهشکده شورای نگهبان را بر عهده‌ دارند؛ حسن‌ ایشان جوان‌شناسی و جوان‌پروری است و در پژوهشکده شورای نگهبان توانسته‌اند حقوقدانان جوان را جمع کنند و پرورش دهند و این کار جزو افتخارات ایشان است. 
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فعالیت پژوهشگران و نظرات مشورتی آنها به اعضای شورای نگهبان گفت: بحمدالله در پژوهشکده شورا جوانان متدین، به‌روز، مطلع و با اخلاص کار می‌کنند و برای آینده شورای نگهبان و کشور مفید هستند. 
جنتی در پایان افزود: من از آقای کدخدایی تشکر می‌کنم؛ هم نسبت به خدمات ایشان به کل شورا و هم نسبت به شخص خودم و ان‌شاءالله اجر آخرت نصیب ایشان بشود.

Page Generated in 0/0063 sec