printlogo


کد خبر: 235896تاریخ: 1400/4/26 00:00
پیش از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن
جوایز هفته «منتقدان» و «کارگردانان» به برگزیدگان اهدا شد

در حالی به دنبال کشف یک بسته مشکوک در پشت کاخ جشنواره فیلم کن، چند ساعت کاخ جشنواره موقتا تعطیل شد که در بخش‌های مختلف این جشنواره، برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، به دنبال کشف یک بسته مشکوک، کاخ جشنواره کن به طور موقت تعطیل شد. این بسته در انباری واقع در پشت کاخ جشنواره کشف شد و با توجه به احتمال اقدام تروریستی، این ساختمان که در حال حاضر میزبان هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن است، چند ساعت تخلیه شد. 
با وجود این حاشیه، پیش از مراسم اصلی اختتامیه شنبه‌شب، اعلام جوایز برخی بخش‌های فرعی جشنواره انجام شد. بخش هفته منتقدان که شصتمین دوره آن امسال برگزار شد، با جایزه بزرگ نسپرسو به فیلم «پرها» ساخته عمر الزُهَیری فیلمساز مصری، برندگانش را اعلام کرد. «پرها» داستان سوررئالیستی زنی با ۳ فرزند در مصر امروزی است که شوهر آرمان‌گرایش با جادو در یک مراسم جشن تولد به مرغ تبدیل می‌شود. 
هیات داوران هفته منتقدان همچنین جایزه «ستاره نوظهور» این بخش را به «ساندرا ملیسا تورِس» در فیلم «آمپارو» اهدا کرد. وی پس از اعزام پسر نوجوانش به ارتش و اعزام به منطقه جنگی در نقش مادری که تنها زندگی می‌کند، ظاهر شده است. 
جایزه فیلم کوتاه «Canal+ Award‌» نیز به «مانولیس مارویس» کارگردان فیلم کوتاه «بروتالیا، روزهای کار» اهدا شد. 
پیش از برگزاری بخش هفته منتقدان، یوناس کارپینانو با فیلم «کیارا» به عنوان برنده بخش ۲ هفته کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ شناخته شد. وی سال ۲۰۱۷ نیز برای فیلم قبلی‌اش با نام «چامبرا» که مارتین اسکورسیزی تهیه‌کننده‌اش بود همین جایزه را برده بود. 
بخش ۲ هفته کارگردان‌های کن که مهم‌ترین بخش جنبی این جشنواره است دومین جایزه خود را به ونسان مائل کاردونا برای نخستین فیلم بلندش «ضربان مغناطیسی» داد. این جایزه از سوی انجمن نویسندگان فرانسه اهدا می‌شود. این فیلمساز سال ۲۰۱۰ با فیلم کوتاه «هر جایی بیرون از جهان» در بخش سینه‌فونداسیون حضور یافته بود. «کیارا» با تمرکز بر دختر ۱۶ ساله یک خانواده ساخته شده که متوجه می‌شود پدر عزیزش ممکن است بخشی از سازمان جنایی محلی باشد. 
امسال بخش ۲ هفته کارگردان‌های کن میزبان فیلم‌های گروهی کارگردان جوان بود و ۱۰ فیلم از ۲۳ فیلمی که در این بخش به نمایش درآمد نخستین فیلم بلند سازندگان‌شان بود. 
هفتاد‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کن ۱۵ تیر در شهر کن فرانسه آغاز شد و مراسم اختتامیه آن امروز ۲۶ تیر برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0056 sec