printlogo


کد خبر: 235908تاریخ: 1400/4/26 00:00
اخبار

پاسخ رئیس کمیته ملی المپیک به اعتراض احسان حدادی
رئیس کمیته ملی المپیک به اعتراض احسان حدادی، ملی‌پوش دوومیدانی ایران واکنش نشان داد. احسان حدادی، پرتابگر تیم ‌ملی ایران که در المپیک توکیو حاضر خواهد بود، در تازه‌ترین مصاحبه خود از مسؤولان کمیته ملی المپیک به دلیل عدم اعزام مربیانش به ژاپن انتقاد کرد. حدادی گفته بود: «خطاب به مسؤولان ورزشی و البته کمیته ملی المپیک می‌گویم بهتر است مربی در المپیک همراه ورزشکار باشد، نه فردی که کاری در ورزش ندارد و در حوزه مدیریتی فعال است. من درخواست حضور حسین توکلی را به عنوان مربی‌ام داشتم تا کمکم کند. متاسفانه اسم مربی آمریکایی‌ام و حسین توکلی را برای حضور در توکیو نداده‌اند و حالا هم که علی ماند و حوضش». سیدرضا صالحی‌‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که دیروز در برنامه «ورزش و مردم» حاضر شده بود، به اعتراض حدادی واکنش نشان داد. وی درباره عدم اعزام توکلی گفت: ما مشکلی با اعزام توکلی نداشتیم. ارائه لیست اعزام مربیان بر عهده فدراسیون‌هاست و نام توکلی از سوی فدراسیون دوومیدانی ارائه نشده بود. صالحی‌امیری افزود: تعیین نفرات اعزامی بر عهده فدراسیون است و نقش نصرالله سجادی نظارت است نه انتخاب. رئیس کمیته ملی المپیک درباره «مک» مربی آمریکایی حدادی هم گفت: این مربی همزمان در تیم چین هم حضور دارد و ژاپنی‌ها گفتند امکانش نیست. حق هم با آنها بود.
***
کاروان ۷۷۷ نفری چین در المپیک توکیو
چین با کاروان ۷۷۷ نفری در بازی‌های المپیک توکیو شرکت می‌کند. کمیته ملی المپیک چین اعلام کرد کاروانی ۷۷۷ نفری را به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌کند که بزرگ‌ترین کاروان اعزامی آنها به بازی‌هایی بوده که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود. از میان ۷۷۷ نفر، ۴۳۱ نفر را ورزشکاران تشکیل می‌دهند که شامل ۲۹۸ ورزشکار زن و ۱۳۳ مرد هستند. تعداد ورزشکاران چینی در المپیک توکیو نسبت به ۲ المپیک قبلی افزایش داشته است. در المپیک ۲۰۱۲ لندن ۳۹۶ ورزشکار و در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۴۱۶ ورزشکار از چین شرکت کردند. در کاروان ۷۷۷ نفره چین، ۳۰۷ نفر به عنوان مربی، سرپرست، پزشک و ۳۹ نفر به عنوان همراه حضور دارند. جوان‌ترین ورزشکار چین ۱۴ ساله و مسن‌ترین آنها ۵۲ ساله است. میانگین سن این تیم 4/25 سال است. چین در المپیک ریو بعد از آمریکا و بریتانیا با ۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز سوم شد. 
***
قلعه‌نویی، نکونام و مجیدی؛ جام حذفی جام مربیان استقلالی شد
۳ بازی از ۴ دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد که نتیجه آن صعود استقلال، گل‌گهر و فولاد با مربیان استقلالی به مرحله نیمه‌نهایی بود. 
۳ بازی از ۴ مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی کشور انجام شد که در این بازی‌ها فولاد بر سپاهان غلبه کرد، گل‌گهر موفق شد آلومینیوم را شکست دهد و استقلال نیز بر پرسپولیس چیره شد. تنها بازی باقیمانده از این مرحله دیدار بین ۲ تیم لیگ یکی ملوان و خیبر خرم‌آباد است که این دیدار بعد از اتمام رقابت‌های لیگ یک برگزار می‌شود. 
گل‌گهر تنها تیمی بود که تکلیفش در ۹۰ دقیقه مشخص شد و توانست آلومینیوم را با نتیجه ۳ بر یک شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شود. فولاد و استقلال با حکم ضربات پنالتی موفق به عبور از سد سپاهان و پرسپولیس شدند تا حضور ۳ تیم گل‌گهر، فولاد و استقلال در نیمه‌نهایی قطعی شده و از بین خیبر و ملوان هم یک تیم دیگر به جمع این ۳ تیم اضافه شود. 
گل‌گهر و فولاد در حالی همراه استقلال به نیمه‌نهایی راه یافتند که هدایت آنها بر عهده ۲ مربی استقلالی، قلعه‌نویی و نکونام است؛ حضور استقلال با هدایت فرهاد مجیدی به همراه گل‌گهر با هدایت قلعه‌نویی و فولاد با هدایت نکونام، جام حذفی را در مرحله نیمه‌نهایی تبدیل به جام مربیان استقلالی کرد. 
***
مراسم بدرقه کاروان المپیک امروز برگزار می‌شود
مراسم بدرقه کاروان ایران در بازی‌های المپیک شامگاه امروز همزمان با اعزام نخستین گروه ورزشکاران برگزار خواهد شد. 
در فاصله یک هفته به آغاز سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو، اعزام تیم‌های ورزشی ایران در گروه‌های مختلف از امروز آغاز خواهد شد. والیبال، تیر و کمان، تیراندازی و تنیس روی میز از جمله رشته‌هایی هستند که ورزشکاران‌شان در قالب نخستین گروه عازم توکیو خواهند شد. اعزام این ورزشکاران شامگاه شنبه انجام خواهد شد. طبق برنامه پیش‌بینی شده قرار است ساعاتی قبل از اعزام نخستین گروه ورزشکاران المپیکی، مراسم بدرقه کاروان ایران در حضور آنها در محل CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شود. این مراسم از ساعت ۲۰ شنبه آغاز می‌شود. سیدرضا صالحی‌امیری و کیکاووس سعیدی، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و معاونان وی از افراد حاضر در مراسم بدرقه خواهند بود.

Page Generated in 0/0246 sec