printlogo


کد خبر: 235916تاریخ: 1400/4/26 00:00
اخبار

بارش‌های موسمی و سیل در ۳ استان
رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیل در 3 استان کشور به دلیل بارش باران‌های موسمی خبر داد. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل در ۱۱ استان، پایگاه‌ها و شعب و عوامل امدادی هلال‌احمر در این استان‌ها به حال آماده‌باش درآمدند. بارش‌ها از روز پنجشنبه گذشته آغاز و موجب سیل و آبگرفتگی در ۳ استان شده است. وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی بر اثر سیل یک مرد ۸۰ ساله در شهرستان اسکو جان باخت، همچنین یک تیم از امدادگران هم در حال ارزیابی خسارات سیل در این استان هستند. همچنین ۲ شهر و ۸ روستا در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و خوی از سیل متاثر شدند که علاوه بر ارزیابی امدادگران از مناطق متاثر از سیل، ۲ خانه هم از آب تخلیه شد. رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در استان سیستان‌و‌بلوچستان ۴۳ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار و قصر قند دچار سیل و آبگرفتگی شدند که در این مناطق ۱۶ نفر امدادرسانی و اسکان داده شدند. سایر مناطق نیز دچار آبگرفتگی جزئی یا انسداد راه‌های ارتباطی شده‌اند. ولی‌پور تصریح کرد: استان‌ گلستان بدون مداخلات جوی بوده و در کرمان ورزش باد شدید و هرمزگان بارش باران را شاهد بودیم که هیچ کدام نیاز به امدادرسانی نداشتند. 
 
* پیش‌بینی بارش باران در تهران و ۱۶ استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق تهران و ۱۶ استان دیگر طی امروز و فردا (26 تیر و 27 تیر) خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: تا یکشنبه در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی سیستان‌و‌بلوچستان و در برخی مناطق هرمزگان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدو‌برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همین شرایط روز شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق اصفهان، شمال مرکزی و ارتفاعات تهران و سمنان و روز یکشنبه در برخی نقاط اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای شنبه و یکشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. 
 
* انسداد مسیرهای منتهی به برخی روستاها بر اثر سیل در سیستان‌و‌بلوچستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب این استان، بعضی مسیرهای منتهی به روستاها را مسدود کرده اما با فروکش کردن سیلاب این مسیرها بازگشایی می‌شود. علیرضا شهرکی اظهار داشت: طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان باعث می‌شود بعضی مسیرهای منتهی به روستاها بسته شود که با فروکش کردن سیلاب این مسیرها بازگشایی می‌شود. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه بر اثر بارندگی پنجشنبه‌شب برق ۵۰ روستا قطع شد، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده برق۴۱ روستا وصل شده اما ۹ روستا همچنان برق ندارند. وی ادامه داد: توفان قاعدتا خساراتی به زیرساخت‌های آب، برق و ارتباطات‌مان زده اما چیزی که بگوییم بحرانی باشد در استان رخ نداده است.
***
اخذ برنامه از ۱۰ نامزد احتمالی شهرداری تهران
منتخب نخست ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در تعیین شاخص‌های انتخاب شهردار تهران، از اخذ برنامه از ۱۰ نامزد احتمالی شهرداری تهران خبر داد. مهدی چمران در تشریح روند فرآیند انتخاب شهردار تهران گفت: تعدادی از ۴۱ فردی که توسط اعضا برای شهردار تهران پیشنهاد شده بودند انصراف دادند و ممکن است بیشتر هم شوند؛ به هر ترتیب کار مشکل و سختی است، برخی افراد می‌خواهند به دولت بروند و برخی هم مسؤولیت دارند. چمران ادامه داد: در ادامه فرآیند منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار، از تعدادی که باقی خواهند ماند ۱۰ نفر انتخاب خواهند شد و در مرحله بعد از میان آنها ۳ نفر و در نهایت یک نفر را انتخاب خواهیم کرد. تمام این مراحل با رای اعضا انجام می‌شود اما نه فقط به صورت رای‌گیری پشت سر هم، بلکه با بحث و بررسی اقناعی. وی تاکید کرد: از ۱۰ نفر انتخابی برای شهرداری تهران برنامه خواهیم خواست و حدود یک هفته هم به آنها فرصت خواهیم داد برنامه خود را تهیه و همراه با مصاحبه ارائه کنند. در مسیر این انتخاب باید از مردم قدردانی کنیم که برای تعیین شاخص‌ها و پیشنهادهایی که داشتند مشارکت فعال و دغدغه داشتند؛ دغدغه ما نیز بیشتر است و از خداوند می‌خواهیم کمک کند و ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم کسی را انتخاب کنیم که حرکت و پیشرفتی برای شهر و مردم شهر داشته باشد. 
***
کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۵ متروی تهران و حومه
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۵ متروی تهران و حومه در ساعات اولیه بهره‌برداری خبر داد. علی عبدالله‌پور، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ‌گفت: با توجه به تغییر ساعت کار ادارات در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان، از روز شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، سرفاصله حرکت قطارها در خط ۵ کاهش می‌یابد. وی افزود: برای جابه‌جایی شهروندان و مسافران استان البرز از ساعت ۵ تا ۹ صبح از ایستگاه گلشهر به سمت کرج- تهران و همچنین از ایستگاه تهران (صادقیه) به سمت کرج- گلشهر از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح سرفاصله حرکت قطار‌ها از ۱۵ به ۱۰ دقیقه کاهش یافت. عبدالله‌پور خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران و اینکه بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به تهران برسند، نخستین اعزام قطار از ایستگاه گلشهر ساعت ۵ صبح به صورت اکسپرس (تندرو) انجام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0151 sec