printlogo


کد خبر: 235955تاریخ: 1400/4/27 00:00
اخبار

ملی‌پوش ایرانی در میان 10 ورزشکار برتر پاراالمپیک
ملی‌پوش کشورمان بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی پاراالمپیک در میان 10 ورزشکار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری پاراالمپیک توکیو قرار گرفت. کمیته بین‌المللی پاراالمپیک از منصور پورمیرزایی به عنوان یکی از 10 وزنه‌بردار برتر رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ یاد کرد. پورمیرزایی، ملی‌پوش سنگین‌وزن تیم وزنه‌برداری، نماینده کشورمان در رقابت‌های دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود. وب‌سایت کمیته بین‌المللی پاراالمپیک با اشاره به حضور این ورزشکار در میان 10 چهره برتر رقابت‌های وزنه‌برداری با انتشار مطلبی خاطرنشان کرده است: پورمیرزایی به دنبال گرامیداشت میراث هموطن خود، سیامند رحمان و ادامه مسیر وی در این رشته است. پورمیرزایی با لیفت وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی در جام‌جهانی تایلند ۲۰۲۱ موفق به کسب نشان طلا و نمایش توانمندی‌هایش پیش از برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ شد.
***
جهانبخش به فاینورد هلند پیوست
علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی با قراردادی 3 ساله به فاینورد هلند پیوست. قرارداد مهاجم ایرانی با فاینورد 3 ساله و تا پایان سال 2024 خواهد بود. مهاجم ایرانی پیراهن شماره 9 فاینورد را بر تن خواهد کرد. وی در عضویت برایتون انگلیس حضور داشت و در نهایت بار دیگر در لیگ فوتبال هلند توپ خواهد زد. علیرضا جهانبخش پس از ۳ فصل حضور در فوتبال حرفه‌ای در ایران، در سال 2013 راهی هلند شد. مهاجم 27 ساله کشورمان در حضور 4 ساله در هلند 140 بازی در لیگ این کشور انجام داد و 51 گل به ثمر رساند. تابستان 2018 او به عنوان بهترین گلزن اردیویسه راهی برایتون شد تا در لیگ برتر انگلیس بازی کند. 
***
اعلام سرنوشت ورزشکار اوگاندایی پس از ناپدید شدن در ژاپن
ورزشکار اهل اوگاندا که ناپدید شده، در یادداشتی اعلام کرده است می‌خواهد در ژاپن کار کند و به کشورش بازنمی‌گردد. به گزارش کیودو‌نیوز، یکی از ورزشکاران اوگاندایی که در کمپ تمرینی پیش از المپیک حضور داشت، زمانی که می‌خواستند از او تست کرونا بگیرند، متوجه می‌شوند ناپدید شده است، از این رو پلیس و مقامات محلی به دنبال او بودند. جولیوس اسکیتیلوکو، وزنه‌‌بردار 20 ساله که در ایزومیسانو در استان اوزاکا اقامت داشت، یادداشتی در هتل جا گذاشته که در آن نوشته است: «می‌خواهم در ژاپن کار کنم و نمی‌خواهم به اوگاندا بازگردم، چون شرایط زندگی در آنجا بسیار سخت است». او پس از ورود به ژاپن متوجه شد المپیک را از دست داده است و قرار بود سه‌شنبه با مربی خود به خانه بازگردد اما اکنون از هم تیمی‌هایش خواسته است وسایلش را به همسرش بدهند. پس از تحقیقات مشخص شد او در ایستگاه محلی بلیت قطار به مقصد ناگویا را، جایی که حدود 150 نفر از مردم اوگاندا در اواخر سال گذشته در آن زندگی می‌کردند، خریداری کرده است. البته این ورزشکار حدود ساعت 6 عصر وقتی یک مقام مسؤول در اوگاندا با او تماس گرفت به تلفنش پاسخ داد اما سپس عنوان کرد در موقعیت مناسبی برای گفت‌وگو نیست و تلفن را قطع کرده است. ۲ ورزشکار اوگاندا در بدو ورود به ژاپن تست کرونای‌شان مثبت شد و اکنون مشخص نیست این ورزشکار هم جزو آن ۲ نفر بوده است یا نه. 
***
تاریخ قرعه‌کشی نیمه نهایی جام حذفی مشخص شد
تاریخ برگزاری قرعه‌کشی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور مشخص شد. به گزارش سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، امیرحسین روشنک درباره زمان برگزاری قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور گفت: مراسم قرعه‌کشی مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی روز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ در سازمان لیگ با حضور نمایندگان باشگاه‌های صعود کرده به این مرحله برگزار می‌شود. وی افزود: در حال حاضر تیم‌های استقلال، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان به نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند و آخرین مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی روز شنبه دوم مرداد بین تیم‌های ملوان بندرانزلی و خیبر خرم‌آباد برگزار می‌شود. طبق اعلام قبلی مسابقات نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی روزهای ۱۳ و ۱۸ مرداد برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec