printlogo


کد خبر: 235981تاریخ: 1400/4/27 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام ربانی به نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی منصوب شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام ربانی را به نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند. متن حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌سیدحسن ربانی دامت توفیقاته
با توجه به پایان یافتن مأموریت جناب حجت‌الاسلام تقوی در وزارت جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از سوابق مدیریت جهادی و کارآمد برخوردار می‌باشید به نمایندگی در آن وزارت منصوب می‌کنم. شرح وظایف قانونی در احکام مربوط آمده است. امید است با نشاط کاری و ابتکاری که در جنابعالی هست، حضور جنابعالی به پیشرفت مطلوب امور کمک کند.
***
تیمی از سوی رئیسی مأمور بررسی مسائل خوزستان شد
رئیس‌جمهور منتخب در تماس‌های تلفنی جداگانه با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و استاندار خوزستان، درباره مسائل استان گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ با حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و قاسم ‌دشتکی، استاندار خوزستان درباره مسائل این استان گفت‌وگو کرد. در این تماس‌ها، رئیس‌جمهور منتخب در جریان آخرین مسائل و اوضاع این استان بویژه در موضوع خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفت. همچنین بنا بر این شد تیمی از سوی رئیس‌جمهور منتخب، مأمور بررسی دقیق و همه‌جانبه مسائل و موضوعات استان شده و گزارش خود را به رئیس جمهور برگزیده ارائه کند. 
***
امیر حیدری:
تأمین امکانات پزشکی و آبرسانی، اولویت‌ مردم سیستان‌و‌بلوچستان است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در مقطع کنونی فراهم کردن امکانات پزشکی و برطرف‌سازی مشکل آب و آبرسانی از مهم‌ترین اولویت‌های مردم در استان سیستان‌وبلوچستان است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به وضعیت بحرانی در منطقه صدیف سنچولی شهرستان هیرمند، در جمع مردم این منطقه گفت: نیروی زمینی ارتش با تمام توان به خدمت‌رسانی به مردم سیستان‌‌و‌بلوچستان ادامه خواهد داد. وی درباره ظرفیت نیروی زمینی ارتش در اجرای طرح‌های مردم‌یاری، افزود: برپایی بیمارستان مجهز سیار، آبرسانی، راه‌اندازی خط لوله آب، نصب تانکرهای آب، اهدای کمک‌های مومنانه، پایش سلامت رایگان و چندین طرح در حوزه خدمات‌رسانی از جمله کارهایی است که نیروی زمینی ارتش در این منطقه انجام داده و تا زمانی که مشکلات برطرف نشود کنار مردم می‌مانیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مقطع کنونی فراهم کردن امکانات پزشکی و برطرف‌سازی مشکل آب و آبرسانی از مهم‌ترین اولویت‌های هموطنان عزیزمان در مناطق مختلف استان سیستان‌وبلوچستان است. 
***
آزادسازی ظاهری دارایی‌های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها ندارد
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آزادسازی‌ ظاهری دارایی‌های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها ندارد و دارایی‌های بلوکه ما در کره‌جنوبی در اختیار شرکت‌های این کشور قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن گفت: مردم ایران بدانند آزادسازی ظاهری دارایی‌های ایران در این کشورها هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها ندارد، چراکه نه سوئیفتی باز شده و نه تحریم بانکی‌ای لغو شده و نه چیز دیگر، بلکه به بانک‌های کره‌ای و ژاپنی اجازه داده شده بخشی از دارایی‌های بلوکه‌ ایران را به جای دیگر انتقال دهند.  وی افزود:‌ به دلیل تحریم‌های بانکی، شرکت‌های کره‌ای که کالاهایی را به ایران فروخته بودند نمی‌توانستند وجه آن را دریافت کنند و پول‌های فروش نفت ما به کره نیز در بانک‌های این کشور بلوکه شده بود به همین خاطر مقامات کره‌ای نشست‌هایی را با مقامات آمریکایی داشتند تا بتوانند پول‌های ما را که در کشورشان بلوکه کرده و دزدیده بودند در اختیار شرکت‌های‌شان قرار دهند. نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در واقع این اقدام که اسم آزادسازی دارایی‌های ایران روی آن گذاشته می‌شود به این معنا نیست که این پول‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد، بلکه مقامات کره‌ای از آمریکا اجازه گرفته‌اند بخشی از پول‌های ما را که در کشورشان بلوکه کرده‌اند، در اختیار شرکت‌های‌شان که به ایران کالا فروخته‌اند قرار دهند و عملا وجهی در اختیار ایران قرار داده نمی‌شود. نبویان خاطرنشان کرد: آزادسازی دارایی‌ها زمانی است که این دارایی‌ها در اختیار ما قرار گیرد و ما هر کالایی را که بخواهیم با آن بخریم یا برای پشتوانه پولی خودمان آن را ذخیره کنیم. 
***
اولویت‌مان همکاری با دوستان زمان تحریم باشد
کارشناس مسائل آمریکا گفت: در سیاست خارجی دولت پیش رو باید کشورهایی که در زمان تحریم با ایران کار می‌کنند و برادری خود را ثابت کردند، در اولویت قرار گیرند. فواد ایزدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: باید با جاهایی کار شود که قدرت را ارتقا می‌بخشد. آن زمان کشورهای منطقه اولویت می‌یابند، چون هم‌مرز ما هستند و کار با آنها راحت‌تر است و به لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت هستند. وی افزود: کشورهایی که در زمان تحریم با ایران کار می‌کردند، اخوت و برادری‌شان را  نشان دادند که باید به آنها توجه شود، چراکه برای کار با ایران هزینه پرداخت کردند و این در حالی است که پیش از این کشورهایی که مزاحمت ایجاد می‌کردند، در اولویت قرار داشتند. این موضوع را در گزارش اخیر آقای ظریف به مجلس شورای اسلامی درباره برجام شاهد بودیم که اعتراف کرد با کشورهایی مثل چین که در بحث تحریم همراه ایران بودند، برخورد خوبی نشد. 

Page Generated in 0/0067 sec