printlogo


کد خبر: 236054تاریخ: 1400/4/29 00:00
اخبار

رونمایی از یادمان  ۲۵۰۰۰ شهید تهران
110 قطعه از لوح‌های یادمان ۲۵۰۰۰ شهید شهر تهران در میدان امام خمینی(ره) آماده نصب شد. به گزارش فارس، «سیدمجید غمخوار» مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد یادمان شهدای شهر تهران که در میدان امام خمینی(ره) در حال اجراست، طی هفته‌های آتی تکمیل و رونمایی شود. وی با بیان آنکه اجرای فونداسیون و دیوار یادمان شهدا به اتمام رسیده است، از اجرای مراحل نهایی عملیات سنگ‌کاری در این پروژه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۰ لوح مزین به نام شهدای شهر تهران آماده نصب در یادمان شده و سایر لوح‌ها نیز در مرحله ساخت و آماده‌سازی است. یادمان میدان امام خمینی(ره) دربرگیرنده نام ۲۵ هزار شهید شهر تهران بوده و در قالب بیش از ۴۰۰ لوح طراحی شده است. این یادمان در بخشی از محوطه میدان به طول ۴۰۰ متر جانمایی و عملیات اجرایی آن اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است. 
***
احداث پارک آبخیز در منطقه ۲۲ تهران
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و شهرداری منطقه ۲۲ تهران جهت مدیریت حوزه‌های آبخیز شهری و توسعه پایدار کانون‌های جمعیتی کشور و به منظور تامین بسترهای لازم احداث پارک آبخیز و گسترش کمربند سبز تفاهمنامه همکاری امضا کردند. علینقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: این تفاهمنامه در راستای بهره‌گیری از مناظر طبیعی، چشم‌اندازهای آبی و موقعیت دره‌ها در مناطق کوهستانی مشرف به شهرها با ایجاد زیرساخت‌های آبخیزداری و آبخوانداری به منظور کاهش مخاطرات سیل بر سکونتگاه‌ها، ایجاد تفرجگاه پیرامون مراکز جمعیتی و توسعه اکوتوریسم منعقد شد. وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، پارک آبخیز به منظور بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های آبخیز با اهدافی مانند تقلیل اثرات فعالیت‌های انسانی بر منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست طبیعی، صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر و تبدیل غیرمجاز کاربری اراضی پیرامون شهرها، ایمن‌سازی و کاهش مخاطرات طبیعی بر کانون جمعیتی نظیر سیل، فرسایش خاک و رانش زمین و حفظ تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک آبخیز‌های شهری و ایجاد کمربند سبز در راستای توسعه پایدار شهرها احداث می‌شود. 
***
اعلام جزئیات دریافت نذور عید قربان توسط کمیته امداد
 مدیرکل کمیته امداد استان تهران با دعوت مردم به تأمین گوشت قربانی برای نیازمندان، جزئیات جمع‌آوری نذور و گوشت قربانی مردم استان در قالب طرح نذر قربانی به مناسبت عید سعید قربان را اعلام کرد. سیدابوالفضل پرپنچی با اشاره به اجرای آیین «نذر قربانی» در آستانه عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور، گفت: دفاتر کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی خیران در روز عید قربان برای توزیع میان نیازمندان هستند. وی با بیان اینکه این طرح در روزهای 29 و 30 تیرماه به صورت همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: در این جهت با همکاری مراکز نیکوکاری نسبت به جذب و جمع‌آوری نذورات مردم و خیران هم‌استانی به صورت نقدی و غیرنقدی (بویژه گوشت قربانی) در سطح استان تهران اقدام خواهد شد. پرپنچی با اعلام روش‌های غیرحضوری پرداخت نذورات قربانی،گفت: کد دستوری # 1*۰۲۱ * ۸۸۷۷ *، تلفن گویای ۷۳۵۵ و درج عدد 14 به صورت تفکیکی برای پرداخت نذورات قربانی پیش‌بینی شده است. مدیرکل کمیته امداد استان تهران شماره کارت کمیته امداد استان تهران برای پرداخت نذورات قربانی را 6037997900002008 اعلام کرد. پرپنچی افزود: ادارات کمیته امداد استان تهران چهارشنبه 30 تیرماه از ابتدای صبح عید سعید قربان آماده دریافت و توزیع نذورات قربانی میان جامعه هدف تحت حمایت هستند. 
***
شرایط ثبت‌نام خانواده شهدا در مدارس شاهد
مدیرکل آموزشی بنیاد شهید گفت: تنها ملاک ارائه خدمات به فرزندان شاهد و ایثارگر وجود پرونده والدین آنها در بنیاد است و جنسیت، قومیت و ملیت شهید در ارائه خدمات تاثیری ندارد. محمدعلی فقیه در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا به فرزندان شهدای سلامتی که مادران آنها شهید خدمت شده‌اند خدمات یکسان ارائه می‌شود یا خیر، گفت‌: تنها شرط ما این است پرونده شهید مذکور در بنیاد شهید ایجاد شده باشد تا بتوانیم بر اساس سامانه سجایا به ارائه خدمات متعدد بپردازیم. فقیه تصریح کرد: ما کاری با جنسیت، قومیت، ملیت و... نداریم و به محض اینکه پرونده شهید در بنیاد شهید ایجاد شود، فرزند شهید در زمره دریافت خدمات قرار می‌گیرد، حال چه مادرش شهید باشد و چه پدرش. وی در پاسخ به این سوال که سن اغلب فرزندان شاهد و ایثارگر از مرحله مدرسه گذشته است و آیا نوه‌ها و نتیجه‌های خانواده‌های شاهد و ایثارگر امکان ثبت‌نام در مدارس شاهد را دارند یا خیر، بیان کرد: هنوز سن فرزندان این عزیزان به طور کامل از دوران تحصیل در مدرسه عبور نکرده است، چراکه ما هنوز شهدای جدید حرم، سلامت و... را داریم که فرزندان آنها از خدمات مدارس شاهد استفاده می‌کنند. وی افزود: جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز بر اساس قانون به این گروه اضافه شده‌اند و به طور کلی گروه هدف ما در این مدارس کاهش نیافته است. مدیرکل آموزشی بنیاد شهید گفت: پس از آن اگر مدارس جا داشته باشند، امتیاز آنها به ثبت‌نام نوه‌ها و نتیجه‌های این عزیزان تعلق می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0057 sec